Jak uczyć się rozmawiania z ludźmi?

Choć może się to wydawać niedorzeczne, szkolenia, które uczą, jak rozmawiać z innymi ludźmi, stają się stałym elementem rozwoju w karierze wielu pracowników małych i dużych firm.

Gamma - Jak uczyć się rozmawiania z ludźmi?

     

    Choć może się to wydawać niedorzeczne, szkolenia, które uczą, jak rozmawiać z innymi ludźmi, stają się stałym elementem rozwoju w karierze wielu pracowników małych i dużych firm. Często dochodzi do sytuacji, w których okazuje się, że kierownik nie rozumiał intencji swojego podwładnego, strofując go za źle wykonane zadanie – czyli nie metodą, jaką on oczekiwał, niekoniecznie niepoprawnie merytorycznie. Czasem pracownik pojawia się w trakcie rozmowy kolegów i usłyszy swoje imię, ale nie zna kontekstu, powodując zamieszanie. Możliwe, że doceniali oni jego pracę, ale przez złe doświadczenia, założył z góry, że chodziło jakieś nieodciągnięcie. Zamiast zapytać, wolał przyjąć postawę obronną. Sytuacji tego typu można mnożyć w nieskończoność, a i tak pozostanie pewien pusty margines na nowe.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Podstawą efektywnej pracy zespołu jest skuteczna komunikacja. Poznaj zasady i narzędzia ułatwiające komunikację. Odważniej i efektywniej buduj relacje biznesowe. Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniach: komunikacja w biznesie szkolenie, szkolenie z asertywności, szkolenie - motywacja.

    Jak temu zaradzić?

    Trzeba uczyć się rozmawiać, skutecznie komunikować, a nie ograniczać się do przesyłania jednostronnych przekazów bądź odbierania ich bez uwzględnienia kontekstu sytuacyjnego. Najprostszy schemat rozmowy, jakie istnieje, a którego komunikacja interpersonalna szkolenie uczy od samego początku, jest prosty: istnieje nadawca, między nimi istnieje pewien kod (język), którym się porozumiewają, oraz odbiorca. Można do porównać do rozmowy telefonicznej: po jednej stronie jesteśmy my, po drugiej osoba, do której dzwonimy, zaś informacje przekujemy w języku polskim (możliwe, że fachowym, jeżeli jest to biznesowa wymiana), który oboje rozumiemy.

    Większość problemów, jak uczą kursy skutecznego porozumiewania się między ludźmi, rodzi się w związku z kodowaniem (wysyłaniem), a dekodowaniem (odbieraniem) informacji. Jeżeli pracownik nie otrzyma jasnej listy poleceń, nie będzie wiedział, czego pracodawca od niego oczekuje. Enigmatyczne polecenia odnoszące się do ogólnego: „Sporządź raport”, które nie wyjaśniają, w jakim celu ani po jakim kątem powinien być opracowany, kończą się własną interpretacją podwładnego i niezadowoleniem przełożonego. Dopiero, kiedy będziemy wiedzieli, że nas rozmówca nas usłyszał i zrozumiał (w biurze nie jest o to zbyt trudno o nieporozumienia na tej płaszczyźnie, zwłaszcza, kiedy jest w nim gwarno) możemy się spodziewać pozytywnych rezultatów.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025