Jak udzielać informacji zwrotnej?

Konstruktywna informacja zwrotna pozwoli nam rozwinąć skrzydła. Pamiętanie przy tym o kilku zasadach to pierwszy krok do stworzenia wartościowej dla rozmówcy konwersacji. Jeśli pragniemy, a by nasz komunikat miał prawidłowy wydźwięk, powinniśmy unikać przede wszystkim oceniania innych ludzi na podstawie jednej obserwacji. Świadoma i umiejętnie prowadzona informacja zwrotna odgrywa kluczową rolę w procesie uczenia się.

     
    Konstruktywna informacja zwrotna pozwoli nam rozwinąć skrzydła. Pamiętanie przy tym o kilku zasadach to pierwszy krok do stworzenia wartościowej dla rozmówcy konwersacji. Jeśli pragniemy, a by nasz komunikat miał prawidłowy wydźwięk, powinniśmy unikać przede wszystkim oceniania innych ludzi na podstawie jednej obserwacji. Świadoma i umiejętnie prowadzona informacja zwrotna odgrywa kluczową rolę w procesie uczenia się.

    Prawidłowa informacja zwrotna

    Podstawowym celem udzielenia relacji zwrotnej jest przekazanie informacji dotyczącej zachowania i postępowania odbiorcy w taki sposób, aby zachował on pozytywny stosunek do siebie jak i do wykonywanej przez niego czynności. Istotne jest więc dostosowanie informacji do odbiorcy. Jeśli jej wydźwięk jest pozytywny, z pewnością przyczyni się ona do wzrostu motywacji czy większej satysfakcji z życia. Odbiorca musi mieć w sobie gotowość, by przyjąć to, co usłyszy. Konstruktywna informacja doprowadzi do dobrej zmiany nastroju.
     

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.

    Zapraszamy.

    Zasady udzielania informacji zwrotnej

    Przekazywana informacja powinna być oparta na faktach: sytuacja bądź zachowanie nie może być przekoloryzowana i odebrana jako krytyka odbiorcy. Musimy mówić o swoich spostrzeżeniach, a nie wnioskach. Nasza wypowiedź nie może oceniać charakteru konkretnego człowieka. Ponadto musi być krótka i skupiać się na konkretach, tak aby odbiorca mógł zmienić konkretne zachowanie, np. w pracy. Powinniśmy wykazać się również empatią i zrozumieniem dla drugiej osoby, szczególnie wtedy gdy sytuacja jest trudna i wymaga od nas przeanalizowania jej.

    Komunikat typu,,ja”

    Tego rodzaju komunikat charakteryzuje się do naszych emocji związanych z daną sytuacją i tym, jak ją odbieramy, a nie do zachowania drugiej osoby. Stosując ten komunikat koncentrujemy się na danej sytuacji i reakcji, jaką wywołała. Aktywne słuchanie to kolejny ważny krok, który pozwoli poprawnie skomunikować się obu stronom. Dobra informacja zwrotna to sztuka, która dzięki praktykom może nas zmienić i dać impuls do dalszej pracy nad sobą.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.