Z pewnością wiele osób zastanawia się jak odnosić sukcesy zawodowe i szybko awansować w swoim miejscu pracy. Wiele z nich bierze olbrzymie ilości nadgodzin, pracuje w niedziele i święta oraz wykonuje inne dodatkowe prace, byleby przypodobać się własnemu szefowi. Problem jednak w tym, że takie działania rzadko kiedy prowadzą do faktycznego sukcesu.
Po pierwsze, przełożony nie będzie doceniał pracownika, którego może zawsze i bezproblemowo wykorzystywać. Po drugie, nieustanna praca może przyczynić się do pracoholizmu, pogorszenia zdrowia i degradacji relacji rodzinnych i towarzyskich – a przecież nie o to chodzi.
Istnieje jednak kilka prostych sposobów, które mogą ułatwić zostanie zauważonym przez kierownictwo i awansowanie bez pracy na dwa etaty. Najprostszym sposobem by zostać przez szefostwo zauważonym jest spotykanie się z nim tworzą w twarz.
Zatem, o ile to możliwe, zamiast wysyłać raport, czy dokumenty drogą elektroniczną, czy kontaktować się z kimś telefoniczne po prostu wystarczy spotkać się na żywo. Warto też pamiętać, iż w przypadku samych rozmów na temat awansu i podwyżki, zawsze należy odbywać je tworzą w twarz. Chociażby dlatego, że e-mail dużo łatwiej zbyć, niż żywą osobę.
Stosując psychologiczną zasadę konsekwencji możemy również zwiększyć naszą efektywność pracy i wykonywania zadań. Wystarczy, że po prostu poszczególne zadania do wykonania w ciągu dnia zapisze się długopisem, piórem, czy ołówkiem na kartce.
W ten sposób uruchomione zostanie, poza pamięcią wzrokową, również pamięć manualna, a mózg człowieka będzie się czuł bardziej zobowiązany do wykonania w określonym czasie wszystkich koniecznych czynności. Wynika to z ludzkiej psychologicznej potrzeby bycia konsekwentnym.
Warto też pamiętać o dobrym ubiorze i dodatkach. Dobry garnitur kojarzy się ludziom automatycznie z profesjonalizmem i autorytetem, a co za tym idzie, w sposób bardziej pozytywny odbierają ludzi dobrze ubranych. Co więcej, atrakcyjnym dodatkiem do stroju mogą być również okulary (byle nie w młodzieżowych oprawkach!), gdyż ludzie je noszący kojarzeni są z wyższym od przeciętego poziomem wiedzy i inteligencji.
Nie warto w tym miejscu pytać, dlaczego tak jest. Po prostu w ten sposób działają mechanizmy psychologiczne człowieka. Dlatego też dobry ubiór z pewnością zwiększy szansę na awans w pracy.