Jak wdrożyć nowego pracownika w obowiązki służbowe?

Przyjęcie nowego pracownika to dla wielu pracodawców stresujące wydarzenie. Nikt bowiem nie urodził się geniuszem i żaden pracownik nie będzie od razu bezbłędnie wykonywał swoich obowiązków. Duże pole do popisu ma tutaj pracodawca lub bezpośredni zwierzchnik, do którego zadań należy przygotowanie nowego pracownika do pełnienia obowiązków służbowych. W pierwszej kolejności, pracodawca lub zwierzchnik powinien pamiętać o tym, aby jak najlepiej wytłumaczyć nowemu pracownikowi co należy do zakresu jego obowiązków. 

17 lipca 2018
zdjęcie - Jak wdrożyć nowego pracownika w obowiązki służbowe?
 
Przyjęcie nowego pracownika to dla wielu pracodawców stresujące wydarzenie. Nikt bowiem nie urodził się geniuszem i żaden pracownik nie będzie od razu bezbłędnie wykonywał swoich obowiązków. Duże pole do popisu ma tutaj pracodawca lub bezpośredni zwierzchnik, do którego zadań należy przygotowanie nowego pracownika do pełnienia obowiązków służbowych.
 
W pierwszej kolejności, pracodawca lub zwierzchnik powinien pamiętać o tym, aby jak najlepiej wytłumaczyć nowemu pracownikowi co należy do zakresu jego obowiązków. Warto przy tym upewnić się czy nowy pracownik będzie w stanie samodzielnie je wykonywać. Na początku może być to trudne, dlatego dobrze jest przydzielić nowo zatrudnionemu pracownikowi osobę, która będzie mu pomagała w pierwszych dniach pracy.

Najlepiej, jeżeli tą osobą będzie doświadczony pracownik, który zna specyfikę pracy w firmie. Nieodzowne jest również krótkie szkolenie. Przeprowadza się je w większości firm, najczęściej jeszcze przed podjęciem przez nowego pracownika pracy na określonym stanowisku. Szkolenie ma na celu wyjaśnienie pracownikowi czym będzie zajmował się w firmie.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Gamma – firma szkoleniowa roku.

Jak coaching wyzwala ludzki potencjał? Jak zostać liderem transformacyjnym? Jak sprawnie i skutecznie zarządzać zmianą? Co to jest flow i jak przejść od apatii do pasji? Zapraszamy na nasze szkolenia.

Zapoznaj się z całym działem szkoleń menadżerskich: szkolenie menadżerskie

Prowadzący szkolenie pokaże nowo zatrudnionej osobie jak ma wykonywać swoje obowiązki w sposób efektywny. Szkolenie pozwala również poznać innych pracowników i atmosferę jaka panuje w filmie. Często szkolenia trwają do kilku dni, ale jeżeli zależy nam na tym, aby jak najszybciej wdrożyć nowego pracownika do pracy, wystarczy jednodniowe lub kilkugodzinne intensywne szkolenie. Oczywiste jest, że na początku swojej pracy na nowym stanowisku, pracownik może popełniać pewne błędy.
 
Ważne, aby nie być dla niego zbyt surowym i poinstruować gdzie szukać pomocy, jeżeli sobie z czymś nie radzi. Krótkie szkolenie ma sens wtedy jeżeli mamy pewność, że obowiązki służbowe odpowiadają kwalifikacjom i doświadczeniu zawodowemu nowego pracownika. W przeciwnym razie może okazać się, że pracownik narobi w swojej początkowej karierze więcej szkody niż pożytku, co może odbić się na wizerunku firmy.

Jeżeli jednak pracownik miał już do czynienia w swoim życiu zawodowym z podobnym zakresem obowiązków służbowych, krótkie przeszkolenie w zupełności wystarczy.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.