Jak wygląda profesjonalna obsługa klienta?

Wielu z nas zapewne doświadczyło kontaktów z dwoma typami ekspedientów: tymi miłymi, o których chciało się kupować i tymi, którzy zniechęcali nas do nabywania jakichkolwiek produktów swoim zachowaniem. Ma to miejsce w wielu sklepach, gdzie zatrudniane są osoby bez odpowiedniego przeszkolenia bądź też takie, które nie są zaangażowane w swoją pracę. Aby to zmienić, jako pracodawcy, powinniśmy przywiązywać baczniejszą uwagę do osób, które starają się o dane stanowisko i wybierać takie, które już w trakcie rozmowy cechuje pewna wiedza i charyzma.

zdjęcie - Jak wygląda profesjonalna obsługa klienta?
 
Wielu z nas zapewne doświadczyło kontaktów z dwoma typami ekspedientów: tymi miłymi, o których chciało się kupować i tymi, którzy zniechęcali nas do nabywania jakichkolwiek produktów swoim zachowaniem. Ma to miejsce w wielu sklepach, gdzie zatrudniane są osoby bez odpowiedniego przeszkolenia bądź też takie, które nie są zaangażowane w swoją pracę.

Aby to zmienić, jako pracodawcy, powinniśmy przywiązywać baczniejszą uwagę do osób, które starają się o dane stanowisko i wybierać takie, które już w trakcie rozmowy cechuje pewna wiedza i charyzma.
 
Na czym opiera się profesjonalna obsługa klienta?
 
Przede wszystkim na odpowiednich kompetencjach, a także na uśmiechu, dialogu i chęci pomocy klientom, którzy z jakichś względów są zainteresowani ofertą naszego przedsiębiorstwa. Ważna jest tutaj organizacja, kultura osobista oraz wiedza odnośnie produktu bądź usługi oraz możliwe rozwiązania w razie występowania wątpliwości, jakie może żywić klient.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jakie są kluczowe techniki dla każdego etapu procesu sprzedaży? Jak wpływać na proces negocjacji? Jak działać w sposób taki, by konsumenci i klienci utożsamili się z produktem? ak zachować się w ostatniej fazie sprzedaży? Sprawdź nasze szkolenia:

Nie należy również zapominać o tym, że powinniśmy zawsze starać się zapewniać pracownikom odpowiednie materiały instruktażowe.
 
Jak to wpływa na relacje z klientem?
 
Jeżeli konsument wejdzie w kontakt z niemiłym pracownikiem naszego biura, z cała pewnością dwa razy zastanowi się, zanim przyjdzie ponownie. Nie omieszka podzielić się swoimi doświadczeniami z osobami z najbliższego otoczenia, które również wyrobią sobie negatywną opinię o naszej firmie.
 
Gdy jednak zastaną miłą, uśmiechniętą i pomocną obsługę, która wzbudza zaufanie i chętnie udziela wskazówek, może się okazać, że nawet potencjalnie niezainteresowana osoba chętnie dokona zakupu lub skorzysta z usług, jakie znajdują się w ofercie naszego sklepu.

Wpływa na to wiele czynników, jednak w wielu wypadkach to właśnie pozytywne emocje sprawiają, że ludzie interesują się czymś, z czym nie są związane ich pierwotne plany.
 
Warunkiem takiego stanu rzeczy jest odpowiednia wiedza pracowników oraz możliwość zadawania pytań w sprawach, które mogą sprawić bezpośredni problem. W takich okolicznościach szczególnie ważne są opanowanie i cierpliwość w tej stresującej dla obu stron sytuacji.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.