Bycie szefem to więcej niż wydawanie poleceń. Polecenia mogą być wykonywane lepiej lub gorzej. Ludziom może zależeć na efektach albo nie. Mogą mieć zaufanie do kompetencji kierownictwa lub nie mieć go. Mogą podzielać wizje menadżera lub traktować je lekceważąco. Priorytetem w pracy menadżera warto uczynić budowanie autorytetu szefa, bo posiadanie go jest bardzo pomocne. Jeśli ma się taką pozycję, to ludzie pracują lepiej.
W zdobyciu autorytetu mogą pomóc szkolenia. Pokażą one, jak zdobyć taki autorytet i pomogą w wyeliminowaniu błędów. By ludzie widzieli menadżera w roli szefa i autorytetu, musi on wykazać się pewnymi cechami. Często podkreśla się, że ważne są pewność siebie i stanowczość. Bez takich cech trudno byłoby być szefem. Jednak, by budowanie autorytetu szefa się powiodło, równie ważne są sprawiedliwość, szacunek dla ludzi oraz empatia.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jakie są najskuteczniejsze techniki motywacyjne? Jak zostać mentorem dla mniej doświadczonych współpracowników? Jak stres wpływa na podejmowanie decyzji? Jak obudzić zespół sprzedażowy? Zobacz co proponujemy:
Zapraszamy.Sprawiedliwość polega na tym, że wszystkich pracowników traktuje się tak samo. Ktoś otoczony grupą ludzi, których traktuje inaczej, nie będzie miał autorytetu u wszystkich pracowników. Wyniki pracy w grupie będą niższe. Trzeba umieć oddzielić sympatie i antypatie od zarządzania i relacje towarzyskie od sytuacji w firmie.
Ludzie nie szanują kogoś, kto odnosi się do nich lekceważąco czy traktuje przedmiotowo. Tak więc i szacunek dla nich jest w pracy menadżera niezbędny. Empatia to cecha pozwalająca zrozumieć pracownika i dzięki temu lepiej poradzić sobie z trudną sytuacją. Polega ona na tym, by umieć wczuć się w sytuację i emocje drugiej osoby.
Autorytetu nie zbuduje się od razu. Zdobywa się go w coraz większym stopniu wraz z szeregiem odpowiednich decyzji i zachowań. Ktoś, kto ukończy szkolenie budowanie autorytetu szefa, będzie mieć łatwiej, bo mniej popełni błędów. Wiedza, jak się zachowywać, dodaje pewności siebie. Autorytet szefa kształtuje się dzięki dobrym i złym momentom. Pomagają w tworzeniu go i te sytuacje kryzysowe i trudne.
Nie należy się więc ich obawiać, ale zająć się nimi i wykorzystać je dla budowy swojej pozycji. Radzenia sobie w takich sytuacjach także można nauczyć się na szkoleniach.