Jak zdobyć awans w pracy?

Możliwość awansu jest jednym z najważniejszych czynników, które sprawiają, że pracownicy pragną związać się z firmą na dłużej. Wyróżnia się awans pionowy oraz poziomy. Istotną rolę w rozwoju każdego pracownika odgrywa awans w pracy szkolenie.

16 kwietnia 2019
zdjęcie - Jak zdobyć awans w pracy?

 Jak zdobyć awans w pracy?

Możliwość awansu jest jednym z najważniejszych czynników, które sprawiają, że pracownicy pragną związać się z firmą na dłużej. Wyróżnia się awans pionowy oraz poziomy. Istotną rolę w rozwoju każdego pracownika odgrywa awans w pracy szkolenie.
Pytanie o awans w pracy bardzo często pada już w czasie rozmów kwalifikacyjnych. I nic w tym dziwnego, – gdyż pracownicy, zwłaszcza młodzi, chcą mieć możliwość rozwijania się w niej, podnoszenia kwalifikacji oraz polepszania swojej sytuacji finansowej. Niezwykle ważną funkcję pełni awans w pracy szkolenie.

Awans pionowy i poziomy – czym się różnią

Zazwyczaj awans w pracy rozumiany jest jako przejście na wyższe stanowisko w ramach hierarchii firmy. Niemniej to potoczne określenie nie wyczerpuje wszystkich aspektów tego zjawiska. Wyróżnia się dwa podstawowe typy awansu – awans pionowy i poziomy.

Awans pionowy charakteryzuje się objęciem wyższego stanowiska i zawsze jest związany z podwyżką lub zwiększeniem uprawnień. Niemniej w wielu firmach z powodu rosnącej tendencji do spłaszczania struktur możliwości takiego awansu są znacznie ograniczone. Ponadto nie zawsze awans pionowy jest równoznaczny ze zwiększeniem prestiżu. W przypadku awansu na boczny tor pracownik często otrzymuje stanowisko wyższe w hierarchii, ale mniej znaczące w danym przedsiębiorstwie.
 
Awans poziomy – ma miejsce wtedy, gdy podwładny zmienia stanowisko, ale nie jest ono wyższe w strukturze firmy. Często awans ten wiąże się z przeniesieniem pracownika do innej jednostki w obrębie danej firmy. Z tego typu rozwiązaniem mamy do czynienia, gdy poszczególny pracownik obejmuje dodatkowe stanowisko względem głównych obowiązków.
Zazwyczaj taki awans w pracy jest związany ze zwiększeniem uprawnień lub rozpoczęciem koordynacji pracy innych osób. Często zdarza się, że jego celem jest załagodzenie istniejących konfliktów między poszczególnymi pracownikami, zapobieganie redukcji etatów czy też lepsze dopasowanie stanowiska do kwalifikacji zatrudnionego. Takiewyróżnienie może również być przygotowaniem pracownika do awansu pionowego.

Awans w pracy szkolenie - a profesjonalne szkolenia dla Team Leaderów

We współczesnych czasach ludzi sukcesu od tych, którym się nie powodzi, nie odróżniają wiedza czy umiejętności, lecz pewność siebie i umiejętność korzystania z niej. Niezwykle ważna jest również umiejętność budowania autorytetu. Posiadanie wizji rozwoju zespołu pracowniczego w połączeniu z pewnością siebie to istotne cechy, po których to pracownicy decydują, czy będą podążać za pomysłami lidera, czy negować jego propozycje.
Osoby które nauczyły się kontrolować swoją gestykulację oraz mowę ciała, są chętniej słuchani i w związku z tym są naturalnymi kandydatami na liderów grupy.
Umiejętności tych doskonale uczą szkolenia dla team leaderów, czyli przywódców grupy.
Menadżerem może być tylko i wyłącznie osoba obdarzona umiejętnościami przywódczymi i organizatorskimi. Jest on odpowiedzialny za osiągnięcia całego zespołu.
Celem każdego team leadera jest integrowanie zespołu, ocenianie pracy i motywowanie pracowników oraz dostosowywanie ich zadań do indywidualnych możliwości.
Profesjonalne szkolenia dla team leaderówuczą kompetencji miękkich, od których to zależy efektywność zespołu i atmosfera w pracy.

Awans wewnętrzny - korzyści dla firmy oraz pracownika

Na poszukiwanie pracowników na stanowiska kierownicze spośród swojej kadry decydują się zazwyczaj duże przedsiębiorstwa. Działanie takie jest zazwyczaj spowodowane dużą dynamiką panującą w firmie. Rozwiązanie takie przynosi szereg korzyści takich jak:

  • ograniczenie ryzyka - zatrudniając pracownika z zewnątrz pracodawcy mają świadomość, że nie znają jego umiejętności oraz pozytywnych cech, jak i słabych punktów, które można kontrolować.
  • promowanie oraz rozwój swojego zespołu - awans wewnętrzny jest dla pracownika cenną informacją o jego wartości. Czuje się on doceniony, że się sprawdził, więc został przeniesiony na wyższe stanowisko. Dzięki temu zaczyna się jeszcze bardziej starać, żeby nie zawieść swojego pokładanego.
  • dopasowanie do zespołu - jeśli dana osoba pracuje w firmie dłuższy czas, to wiadomo, że jest ona dopasowana do panującej kultury organizacyjnej oraz zasad panujących w danej firmie.
  • oszczędność pieniędzy – awans wewnętrzny wiąże się z niższym kosztem rekrutacji oraz wdrażania.
  • oszczędność czasu - awansowanie własnego pracownika znacznie skraca okres wdrażania do nowej formy pracy.

Awans w pracy szkolenie jest niezbędny zawsze po objęciu nowego stanowiska w miejscu pracy.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.