Komunikacja werbalna – zakazane słowa pytania

Dla zaspokojenia potrzeb psychologicznych klienta, warto zwrócić uwagę na sposób formułowania przekazu do niego, słowa i zwroty używane podczas rozmowy. Poniżej prezentujemy tabelę z wybranymi zwrotami zakazanymi oraz sposobem ich interpretacji przez klienta.

zdjęcie - (the_title())

Zakazane słowa pytania

Zakazane zwroty

Tak myśli klient

Tak jest prawidłowo

Nie wiem

Nie ma informacji, która jest mi potrzebna

Dowiem się

Nie

Nie chce mi dać….

Mogę zrobić ...

W tej sytuacji mogę zaproponować....

To nie należy do moich obowiązków

 

Nie ma tu osoby odpowiedzialnej, która mi pomoże…..

Osoba, która może Panu udzielić informacji to...

To nie moja wina

 

Ja nie mam czasu na szukanie winnych, chcę załatwić sprawę...

Zobaczmy, co w tej sprawie mogę zrobić

Musi Pan porozmawiać z moim przełożonym

 

Nie muszę, chcę porozmawiać z Panem – nie mam czasu na ponowne przedstawianie sprawy…

To, co mogę zrobić, zaproponować

Proszę się uspokoić

Nie mam zamiaru się uspokajać!

Przykro mi bardzo...

Źle mnie Pan zrozumiał

Czyli wynika z tego, że ja nie umiem słuchać czy głupi jestem?

Nie używać w stosunku do klienta

Jeszcze raz

On nic nie rozumie... Z kim ja rozmawiam... szkoda czasu…

Nie używać w stosunku do klienta

Musi Pan...

Ja nic nie muszę.

Proszę zwrócić uwagę...

Widzę to zupełnie inaczej

Czyli nie mam racji!

Nie używać w stosunku do klienta

Tego nie możemy zrobić

Tego się nie da załatwić

Dobrze, to są jeszcze inni!

 

Co myśli Pan o takim rozwiązaniu...? (zaproponować alternatywę)

Tu mamy wielką różnicę zdań

 

Czy ten pracownik obsługi klienta dąży do konfrontacji?

Nie używać w stosunku do klienta

Niestety...

Ma dla mnie złe wiadomości....

Nie używać w stosunku do klienta

Jestem niekompetentny....

On nic nie umie... nie wie jak mi pomóc...

W tej sprawie najlepiej kontaktować się z....

Mamy problem....

Wydarzyło się coś złego.... współpraca się nie układa....

Sytuacja wygląda następująco....


Sprawdź to:
Gamma została po raz kolejny firmą szkoleniową roku w rankingu Gazety Finansowej.
Oferujemy:

i wiele innych. Zapoznaj się z nimi. Zapraszamy.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.