Modele informacji zwrotnej - co to jest informacja zwrotna
Bieżąca informacja zwrotna Ma miejsce w każdej sytuacji w pracy, kiedy zauważasz konkretne zachowanie pracownika i chcesz mu przekazać informację na ten temat. Celem informacji zwrotnej jest rozwój pracownika, a nie potwierdzenie swojej wartości. Potrzebujesz tylko być uważny na innych i reagować zaraz po zdarzeniu. Najlepiej wyrazić to, co chcesz przy użyciu zasady FUO (fakty, ustosunkowanie, oczekiwania).
Podsumowująca informacja zwrotna Jest to informacja zwrotna, która dotyczy podsumowania pracy, realizacji projektu, zadania lub celów. Okresem podsumowania może być tydzień, miesiąc, kwartał lub rok. Taką informację zwrotną najlepiej wyrażać przy użyciu modelu Z.
Coachingowa informacja zwrotna. Jej celem jest stworzenie warunków, dzięki którym pracownik sam będzie mógł podjąć autorefleksję na temat swojego zachowania.
Modele przekazywania informacji zwrotnej:
FUO
Model Z Podkreśl pozytywne zachowanie i pokaż jego konsekwencje, stosując spójnik i powiedz o negatywnym aspekcie i sformułuj swoje oczekiwania na przyszłość.
„Chcę porozmawiać o Twojej pracy w pierwszych tygodniach. Doceniam to, że dokładnie i sumiennie realizujesz swoje zadania, dwukrotne sprawdzanie raportu przyniosło pozytywne efekty”. „Chcę ci powiedzieć, że nie jestem zadowolony z kontaktu z Krzyśkiem, który jest członkiem zespołu projektowego. Nie odpisujesz na jego maile”. „Oczekuję, że zaczniesz odpisywać, kiedy będzie do Ciebie pisał lub ustalisz z nim inny sposób komunikacji”.
Coachingowa Informacja Zwrotna – informacja
Co feedbackujemy
Rezultaty – dajemy informację zwrotną na temat osiągnięć
Wysiłek – podkreślamy działania pracownika, nakład pracy, podejmowane próby
Postawę – chwalimy za sposób podejścia do tematu, działania
W rankingu Gazety Finansowej – „Najlepsze Firmy Szkoleniowe” zajęliśmy 1 miejsce. Wybierz nasze szkolenia. Zobacz działy: szkolenia dla kierowników, szkolenia HR, szkolenia dla administracji publicznej. Zapraszamy.
Szkolenie HR Business Partner uczy w jaki sposób budować swoją pozycję w organizacji, w relacji z biznesem, z pracownikami. Warsztat ma formułę mentoringową – uczestnicy otrzymają szereg praktycznych rekomendacji i narzędzi gotowych do wdrożenia. Zapraszamy na szkolenie przygotowujące do roli HR Business Partnera
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.