Osoby zajmujące się sprzedażą, a także te, które zarządzają zespołami sprzedaży z racji wykonywania swoich obowiązków oraz specyfiki branży, w jakiej działają znacznie częściej od innych profesji (no może z wyłączeniem kadr i księgowości), uczestniczą we wszelkiej maści kursach i szkoleniach. Niektóre z nich mają na celu podniesienie ich kompetencji jako skutecznego sprzedawcy, inne zaś na dokładne poznanie produktu, który ma sprzedawać.
Część z osób pracujących w działach handlowych bierze także udział w szkoleniach, w trakcie których ma szansę niekoniecznie zdobyć potrzebną jej wiedzę, ale nawiązać nowe relacje z potencjalnymi klientami. Niezależnie od powodów uczestnictwa, większość z nich może z pamięci wyrecytować, które szkolenia były dla niego wartościowe, a które wyłącznie stratą czasu.
I jak w każdym przypadku tworzy się swojego rodzaju ranking zawierający na przykład najciekawsze szkolenia dla managerów sprzedaży.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.
Zapraszamy.
Wiadomo, że opinia o jakimś produkcie (a szkolenie takim produktem przecież jest) przenosi się najlepiej i najszybciej pocztą pantoflową – tak na marginesie, wykorzystuje to między innymi technika marketingu szeptanego. Stąd też wiele szkoleń poświęcona jest właśnie temu tematowi. Uczestnicy takich warsztatów uczą się na nich, oprócz tego w jaki sposób ten marketing wykorzystać na swoje potrzeby.
Dodatkowo za tym atrakcyjniejsze były uznawane, kiedy w zakresie poruszanych tematów były też takie dotyczące przekazywania zdobytej wiedzy swojemu zespołowi.
Oczywiście rekordy we wszelkich rankingach biją te formy, które oprócz wiedzy czysto teoretycznej pozwalają także na jej wypróbowanie w praktyce. I nie wystarczą tu już tylko zaimprowizowane scenki odgrywane na forum uczestników.
Podejścia kreatywnego aktualnie wymaga się nie tylko od samych sprzedawców i ich managerów, ale także do osób prowadzących szkolenia. Muszą one bowiem nie tylko przyciągnąć potencjalnych uczestników, ale także zainteresować i zaciekawić ich na tyle, by zechcieli skorzystać z kolejnych oferowanych przez daną firmę form edukacyjnych.
A ponieważ konkurencja w tym zakresie też zaczyna robić się coraz ostrzejsza, można oczekiwać, że ciekawszych szkoleń pojawi się znacznie więcej.