Najpierw trzeba zobaczyć

Aby firma odniosła sukces na rynku, musi zyskać klientów. Stanie się tak, jeżeli będzie wystarczająco charakterystyczna, a przy tym dostatecznie znajoma i rozpoznawalna, żeby wzbudzić zaufanie. Skoro w Internecie nie mówi się źle o firmie, przeciwnie, znaleźć można wiele przykładów pozytywnych komentarzy, w takim razie trudno uznać ją za niewartą uwagi.

Gamma - Najpierw trzeba zobaczyć

     

    Aby firma odniosła sukces na rynku, musi zyskać klientów. Stanie się tak, jeżeli będzie wystarczająco charakterystyczna, a przy tym dostatecznie znajoma i rozpoznawalna, żeby wzbudzić zaufanie. Skoro w Internecie nie mówi się źle o firmie, przeciwnie, znaleźć można wiele przykładów pozytywnych komentarzy, w takim razie trudno uznać ją za niewartą uwagi. W tej właśnie chwili konsument podejmuje decyzję o tym, aby zapoznać się z ofertą danego przedsiębiorstwa.

    Jak przebiega budowanie wizerunku firmy?

    Rozpocząć je należy od określenia czynników, jakie wpływają na postrzeganie przedsiębiorstwa przez konsumentów. Jest to zadanie bardzo czasochłonne, angażujące sporo zasobów firmowych, w dłuższej perspektywie jednak opłaca się znacznie bardziej od intuicyjnego działania. Następnie trzeba określić cele działania, według których postępuje się na dalszym etapie analizowania zebranych materiałów.

    Najważniejszy jest jednak krok, w czasie której rozważa się wszystkie istniejące możliwości i zagrożenia oraz wybiera te przynoszące potencjalnie najwięcej korzyści. Należy w nim wziąć pod uwagę zarówno sposób, w jaki firma widzi swoje poczynania oraz to, jak jest postrzegana przez opinię publiczną. Następnie należy również oddzielić wizję idealną od tej, która naprawdę zapada w pamięci odbiorców.

    Skutecznie do celu

    Trzeba przy tym uważać, żeby nie stworzyć obrazu nierealnego, który będzie znacząco odbiegał od normy i oczekiwań, jakie zaczną przejawiać klienci wobec firmy. Obecność w mediach społecznościowych oraz Internecie znacząco pomaga w trakcie budowania wizerunku firmy. Szczególną uwagę należy też poświęcić nazwie oraz logo, a także związanej z nimi komunikacji wizualnej.

    Przydatne jest także obserwowanie konkurencji i sprawdzanie, które z ich zabiegów odnoszą sukces, a które przyczyniają się do szkodzenia ogólnej opinii odnośnie wiarygodności firmy. Uważać trzeba przy tym, aby zachować własną indywidualność i charakterystyczne cechy, które przyciągają i utrzymują konsumentów, skłaniając do ponownych zakupów oraz polecenia usług znajomym i członkom rodziny.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025