Nowoczesna koncepcja marketingu 4C

Ze względu na wysokie potrzeby rynku od kilkunastu lat marketing jest bardzo dynamicznie rozwijającą się gałęzią nauki. Obecnie dużym zainteresowaniem cieszy się marketing mix 4C, który to został opracowany na podstawie elementów wcześniejszego marketingu 4P.

zdjęcie - (the_title())

 
Nowoczesna koncepcja marketingu 4C

Ze względu na wysokie potrzeby rynku od kilkunastu lat marketing jest bardzo dynamicznie rozwijającą się gałęzią nauki. Obecnie dużym zainteresowaniem cieszy się marketing mix 4C, który to został opracowany na podstawie elementów wcześniejszego marketingu 4P.

Co to jest marketing mix

Od kilku dekad marketing mix rozwija się bardzo prężnie. Na jego przykładzie dokładnie widać dynamikę między sferą teoretycznych prac koncepcyjnych, a praktyką.
Wpływ praktyki jest w tym przypadku bardzo ważny, gdyż dzięki niej specjaliści od reklamy w znaczny sposób przyczyniają się do wzbogacenia marketingu. Nowoczesne koncepcje promocyjne, wśród których można wymienić ambient marketing, początkowo narodziły się w umysłach kreatywnych specjalistów, a następnie zostały formalnie zdefiniowane, a obecnie stanowią inspirację dla milionów ludzi.
Marketing mix ma ogromny wpływ na formowanie się nowych idei i cechuje się on znacznym rozwojem technologicznym. Największe zamieszanie w tej dziedzinie spowodował bez wątpienia rozwój sieci internetowych. Otóż to sprawdzone, interaktywne medium umożliwia szybką komunikację dwustronną i w związku z tym zaistniała potrzeba nowych narzędzi teoretycznych.

W jaki sposób powstał marketing mix 4 C

Już w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia toczyły się dyskusje w amerykańskich środowiskach marketingowych dotyczące nieprzystawalności marketingu mix ujętego do realiów rynkowych jako - marketing 4P. Specjaliści z tej dziedziny zaznaczali wówczas, że podwaliny koncepcji marketingu mix, zostały stworzone już w latach sześćdziesiątych ubiegłego stulecia, Następnie, w ciągu kilkudziesięciu lat sytuacja poszczególnych przedsiębiorstw znacznie się zmieniła i właśnie w takich nowych okolicznościach powstała koncepcja marketingu mix 4C, która to została następnie uszczegółowiona w koncepcji 7C.

Koncepcja marketingu-mix 4C

Zgodnie z jego założeniami producenci wytwarzający różnorodne dobra nie mogą tylko i wyłącznie spoglądać na nie kątem swojego oka, lecz powinni dobrze wczuć się w rolę potencjalnego klienta, który to na końcu całego procesu produkcji zadecyduje, czy zakupi dany produkt, czy też sięgnie po inny.

Otóż jak powszechnie wiadomo we współczesnych czasach firmy produkcyjne nie są już tylko i wyłącznie kreatorem rynkowych reguł gry. Obecnie znacznie wzrosła konkurencja, a poszczególni konsumenci chcą uczestniczyć w procesie kreowania produktów. Chcą oni mieć duży wpływ na komunikowane za ich pomocą wartości oraz wymagają od producentów dóbr znacznego zaangażowania społecznego. Reasumując można stwierdzić, że współcześni konsumenci chcą być odbiorcami jednokierunkowych komunikatów reklamowych oraz nabywcami różnorodnych dostępnych na rynku towarów oraz usług.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Chcesz poczuć smak prawdziwych negocjacji? Interesuje Cię jak skutecznie windykować należności? Chcesz poprawić swoje umiejętności negocjacyjne? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe: szkolenia techniki sprzedaży, szkolenie profesjonalna obsługa klienta, szkolenia z negocjacji.

Jednostki funkcjonujące w środowisku chcą współtworzyć rynek dóbr oraz dostosowywać poszczególne produkty do swoich potrzeb.
Właśnie w takich warunkach rynkowych powstała nowatorska, ciągle rozwijająca się koncepcja marketingu mix, określana powszechnie jako model 4C. W tym przypadku C - od angielskiego słowa „customer”- czyli ‘klient’ zaznacza, że w sercu współczesnego myślenia marketingowego znajduje się już nie tylko i wyłącznie produkt i jego obieg na rynku, lecz najważniejszy jest klient oraz jego potrzeby i ich zaspokojenie.

Najważniejsze elementy nowoczesnego marketingu

Za datę powstania koncepcji marketingu 4C przyjmuje się 1993 rok Ta w pełni nowatorska myśl marketingowa uaktualnia elementy marketingu mix 4P oraz pokazuje je doskonale ze świeżej perspektywy. Zorientowanie się głównie na klienta jest właśnie tym, co stanowi ich wartości. Ten innowacyjny marketing – mix budują ważne elementy takie jak:

  • customer value – czyli ważne dla każdego klienta wartości oraz korzyści wynikające dla klientów z faktu, że dokonali oni zakupów czy też skorzystali danej oferowanej na rynku usługi.
  • cost – czyli koszty które musi ponieśćklient dokonując zakupu
  • convenience – oznacza wygodne nabycie produktu czy też usługi przez danego klienta
  • communications – czyli dwukierunkowe, interaktywne oraz dialogowe komunikowanie danego produktu, marki z rynkiem oraz marki z klientem.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.