Postawa asertywna
Postawa asertywna przez wielu jest rozumiana, jako umiejętność wyrażania własnego zdania tak, by nikogo nie urazić. Jest to również umiejętność obrony swojego zdania i swoich przekonań nawet wtedy, kiedy ktoś próbuje wywrzeć na nas swój wpływ, np. poprzez siłę perswazji. Warto tu jednak zaznaczyć, że to właśnie asertywność pozwala nam obronić się przed perswazją. Zatem, czy postawa asertywna jest dobra, czy zła?
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Czas na perfekcyjne prezentowanie - zarządzanie wizerunkiem. Bądź gotowy na nowe wyzwania! Wybierz szkolenie które zwiększy twój potencjał innowacyjności i kreatywności. Zobacz nasze szkolenia interpersonalne: szkolenie z asertywności, szkolenia po angielsku, szkolenie zarządzanie czasem.Nawet biorąc pod uwagę fakt, że o asertywności wiele się mówi, to wciąż nie wiele osób potrafi zastosować tę umiejętność w praktyce. Oczywiście z wielką szkodą dla osoby, która nie wiele wie o byciu asertywnym.
W przypadku osób mało asertywnych nie potrzeba nawet wyjątkowych technik sprzedaży czy wysokich umiejętności perswazyjnych. Jeśli ktoś nie potrafi odmawiać, w błyskawicznym tempie pozwoli się przekonać do zakupów. Warto jednak dodać, że równie łatwo może stać się ofiarą oszustów.
Czasami jesteśmy postawieni w dosyć trudnej sytuacji gdy musimy wybierać pomiędzy swoimi przekonaniami a dobrem firmy lub pomiędzy dobrem firmy a dobrem klienta wówczas przydaje się umiejętność postawy asertywnej.
Sprzedawca musi tak umiejętnie rozegrać sytuację aby klient wyszedł z tej sytuacji zadowolony i aby firma na tym nie straciła a co lepsze zyskała na tej transakcji. Osoba asertywna to osoba dążąca do swoich celów, zdecydowana i pewna siebie, podejmującą decyzje zgodne z własnym ja.
Można pewne opinie zmienić obiektywnie przy czy nie obrażać poglądów innych osób. To jest właśnie asertywne zachowanie. Stanowcze odmawianie innym ludziom, przy czym zostajać cały czas przy swoi m ale grzecznie i kulturalnie. Warto się uczyć takich zachowań, ponieważ przydają się w życiu zawodowym jak i osobistym i przynoszą one korzyści obydwu stronom uczestników rozmowy.
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















