Nasz klient, nasz pan - choć to nie jest może do końca prawdziwe stwierdzenie, to jednak warto zauważyć, że firmy dzisiaj starają się przyciągnąć właśnie jak największą liczbę klientów. Dlaczego? Zależność jest bardzo prosta. Im więcej klientów, tym wyższe zyski, a im większe zyski, tym mocniejsza i stabilniejsza pozycja na rynku. Z tego też powodu warto umieć naprawdę dobrze obsługiwać klientów. Co to jednak w zasadzie oznacza?
Obsługa klientów - czym jest?
Otóż przede wszystkim warto zaznaczyć, że to co do tej pory wiemy o obsłudze klienta zdecydowanie może nie wystarczyć. Każdemu z nas się bowiem zapewne świetnie wydaje, że przecież rozumie potrzeby klientów. Teoretycznie tak jest - umiemy się uśmiechać, prawić komplementy, zagadywać. Jednak to odnosi się raczej do stałych klientów. A jak by tu pozyskać nowych? W jaki sposób przemawiać, aby nie popełnić jakiejś gafy. Ponadto każdy klient ma inny charakter, każdy też preferuje inny typ rozmowy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.
Salon telefoniczny - idealny przykład
Aby to zobrazować warto pomyśleć o salonie telefonicznym - tam przecież przychodzą różne osoby o różnych charakterach, zawodach, z rożnych środowisk społecznych. Oczywiście zupełnie inaczej będziemy rozmawiać z mężczyzną trzydziestoletnim, który na pewno się gdzieś spieszy, a inaczej ze starszą panią. Niemniej jednak czy już tak bardzo oczywista będzie różnica, który z panów czterdziestoletnich będzie chciał przeznaczyć mniej na telefon, ale uśmiechnie się na myśl, że może tanio kupić dodatkowo laptop? Warto jeszcze dodać, że dużą umiejętnością jest szacowanie, ile klient może na co wydać.
Profesjonalna obsługa klienta szkolenie
Warto zatem zainwestować w szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Czego się na nim nauczymy my albo nasi pracownicy? Otóż właśnie przede wszystkim profesjonalnej obsługi - czyli tej bardziej zindywidualizowanej, dopasowanej do każdego klienta. Stosując ja nie tylko podwyższamy standardy w firmie, co budzi zadowolenie wielu klientów, lecz także od razu powodujemy wzrost zysków!