Profesjonalna obsługa klienta – szybki i sprawny kontakt

Nie jest żadną tajemnicą, iż przedsiębiorstwo, które chce odnosić sukcesy gospodarcze i pozyskać grono wiernych klientów musi w swojej działalności postępować w taki sposób, by możliwie najczęściej jak to możliwe sprostać wszelkim oczekiwaniom każdego ze swoich klientów. To gwarantuje ich zadowolenie, satysfakcję, a co za tym idzie – szanse na to, że ponownie skorzystają z usług firmy, jak również szansa na to, że polecą komuś innemu dany towar, produkt lub usługę znacząco rosną. Stali klienci to z kolei stały dopływ gotówki tak ważny dla każdej osoby prowadzącej własną działalność gospodarczą.

     
    Nie jest żadną tajemnicą, iż przedsiębiorstwo, które chce odnosić sukcesy gospodarcze i pozyskać grono wiernych klientów musi w swojej działalności postępować w taki sposób, by możliwie najczęściej jak to możliwe sprostać wszelkim oczekiwaniom każdego ze swoich klientów. To gwarantuje ich zadowolenie, satysfakcję, a co za tym idzie – szanse na to, że ponownie skorzystają z usług firmy, jak również szansa na to, że polecą komuś innemu dany towar, produkt lub usługę znacząco rosną.

    Stali klienci to z kolei stały dopływ gotówki tak ważny dla każdej osoby prowadzącej własną działalność gospodarczą.

    Pojawia się zatem pytanie, co należy robić, by utrzymać u siebie klientów. Po pierwsze, należy zadbać o ich profesjonalną obsługę rozpoczynając od kontaktu. Każda firma powinna precyzyjne, szczegółowo oraz przejrzyście podawać informacje na temat możliwości kontaktu z nią, tak by potencjalny klient mógł takie informacje najpierw w sposób prosty odnaleźć, a po ich odnalezieniu, by wiedział, do jakiej osoby bezpośrednio ma się zwrócić.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jakie są kluczowe techniki dla każdego etapu procesu sprzedaży? Jak wpływać na proces negocjacji? Jak działać w sposób taki, by konsumenci i klienci utożsamili się z produktem? ak zachować się w ostatniej fazie sprzedaży? Sprawdź nasze szkolenia:

    Dlatego też lepiej jest rozdzielić telefony i adresy e-mail, tak by osobnym dysponowali pracownicy działu obsługi klienta, osobnym działu sprzedaży, osobnym działu reklamacji itd. W tym miejscu nie bez przyczyny poza adresami e-mail wymienione zostały telefony. Nie wszystkie bowiem sprawy mogą być rozwiązanie za pomocą poczty elektronicznej. Czasem bardziej skomplikowane sprawy wymagają kontaktu telefonicznego. Dlatego tez, dla wygody klientów, wato zainwestować również w taką formę komunikacji.

    Kolejnym aspektem jest czas reakcji – należy w miarę możliwości szybko i sprawnie odpowiadać na poszczególne zapytania i wiadomości. W sytuacji niemożności udzielania natychmiastowej odpowiedzi należy wysłać informację o odebraniu zgłoszenia i podać termin udzielenia szczegółowej odpowiedzi wraz z podaniem przyczyn, dlatego klient ma czekać. Takie podejście przekona klienta, że jego sprawę traktuje się poważenie. Będzie on również wiedzieć, że procedura jest w toku, a w jego sprawie coś się dzieje.

    W sytuacji, kiedy otrzymuje się od klientów powtarzające pytania można odpowiedź na jedno z nich zapisać na dysku, a następnie jedynie wklejać do wiadomości zwrotnych z odpowiedzią. W ten sposób można zaoszczędzić czas potrzebny na odpowiedzenie na wszystkie pytania klientów.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.