Profesjonalna obsługa klienta – szybki i sprawny kontakt

Nie jest żadną tajemnicą, iż przedsiębiorstwo, które chce odnosić sukcesy gospodarcze i pozyskać grono wiernych klientów musi w swojej działalności postępować w taki sposób, by możliwie najczęściej jak to możliwe sprostać wszelkim oczekiwaniom każdego ze swoich klientów. To gwarantuje ich zadowolenie, satysfakcję, a co za tym idzie – szanse na to, że ponownie skorzystają z usług firmy, jak również szansa na to, że polecą komuś innemu dany towar, produkt lub usługę znacząco rosną. Stali klienci to z kolei stały dopływ gotówki tak ważny dla każdej osoby prowadzącej własną działalność gospodarczą.

     
    Nie jest żadną tajemnicą, iż przedsiębiorstwo, które chce odnosić sukcesy gospodarcze i pozyskać grono wiernych klientów musi w swojej działalności postępować w taki sposób, by możliwie najczęściej jak to możliwe sprostać wszelkim oczekiwaniom każdego ze swoich klientów. To gwarantuje ich zadowolenie, satysfakcję, a co za tym idzie – szanse na to, że ponownie skorzystają z usług firmy, jak również szansa na to, że polecą komuś innemu dany towar, produkt lub usługę znacząco rosną.

    Stali klienci to z kolei stały dopływ gotówki tak ważny dla każdej osoby prowadzącej własną działalność gospodarczą.

    Pojawia się zatem pytanie, co należy robić, by utrzymać u siebie klientów. Po pierwsze, należy zadbać o ich profesjonalną obsługę rozpoczynając od kontaktu. Każda firma powinna precyzyjne, szczegółowo oraz przejrzyście podawać informacje na temat możliwości kontaktu z nią, tak by potencjalny klient mógł takie informacje najpierw w sposób prosty odnaleźć, a po ich odnalezieniu, by wiedział, do jakiej osoby bezpośrednio ma się zwrócić.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jakie są kluczowe techniki dla każdego etapu procesu sprzedaży? Jak wpływać na proces negocjacji? Jak działać w sposób taki, by konsumenci i klienci utożsamili się z produktem? ak zachować się w ostatniej fazie sprzedaży? Sprawdź nasze szkolenia:

    Dlatego też lepiej jest rozdzielić telefony i adresy e-mail, tak by osobnym dysponowali pracownicy działu obsługi klienta, osobnym działu sprzedaży, osobnym działu reklamacji itd. W tym miejscu nie bez przyczyny poza adresami e-mail wymienione zostały telefony. Nie wszystkie bowiem sprawy mogą być rozwiązanie za pomocą poczty elektronicznej. Czasem bardziej skomplikowane sprawy wymagają kontaktu telefonicznego. Dlatego tez, dla wygody klientów, wato zainwestować również w taką formę komunikacji.

    Kolejnym aspektem jest czas reakcji – należy w miarę możliwości szybko i sprawnie odpowiadać na poszczególne zapytania i wiadomości. W sytuacji niemożności udzielania natychmiastowej odpowiedzi należy wysłać informację o odebraniu zgłoszenia i podać termin udzielenia szczegółowej odpowiedzi wraz z podaniem przyczyn, dlatego klient ma czekać. Takie podejście przekona klienta, że jego sprawę traktuje się poważenie. Będzie on również wiedzieć, że procedura jest w toku, a w jego sprawie coś się dzieje.

    W sytuacji, kiedy otrzymuje się od klientów powtarzające pytania można odpowiedź na jedno z nich zapisać na dysku, a następnie jedynie wklejać do wiadomości zwrotnych z odpowiedzią. W ten sposób można zaoszczędzić czas potrzebny na odpowiedzenie na wszystkie pytania klientów.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025