Standard obsługi klienta
Posiadanie własnej firmy to marzenie wielu osób. Nie da się jednak ukryć, że aby działalność dobrze prosperowała, konieczne jest przedsięwzięcie odpowiednich działań. Do takich działań z całą pewnością należy odpowiedni dobór kadry pracowniczej. Najbezpieczniej jest wybierać wśród doświadczonych i wykwalifikowanych kandydatów na pracowników.

Standard obsługi klienta
Posiadanie własnej firmy to marzenie wielu osób. Nie da się jednak ukryć, że aby działalność dobrze prosperowała, konieczne jest przedsięwzięcie odpowiednich działań. Do takich działań z całą pewnością należy odpowiedni dobór kadry pracowniczej. Najbezpieczniej jest wybierać wśród doświadczonych i wykwalifikowanych kandydatów na pracowników. Nie da się jednak ukryć, że bardzo ważna jest również gotowość do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji. Pomocny może być udział w szkoleniach, zarówno otwartych jak i zamkniętych, organizowanych przez pracodawcę.
Bardzo ważna dla sukcesu firmy jest również odpowiednia promocja dóbr oraz usług oferowanych przez firmę. Nie jest tajemnicą fakt, że właściwa promocja dóbr oraz usług w znacznej mierze zależy od postawy pracowników. Pracownicy, który na co dzień mają kontakt z klientem powinni być odpowiednio przeszkoleni. Sama uprzejmość i empatia nie wystarczą, jeżeli naszym celem jest sprzedaż produktu bądź obsługi. Z tego też względu, każdemu pracownikowi, który ma na co dzień zajmować się rozmową z klientem przyda się profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Nie da się bowiem ukryć, że doświadczeni szkoleniowcy mogą sprawić, że pracownik pozna tajniki skutecznej sprzedaży.
Większość firm ma swoje standardy sprzedaży i takie firmy dokładają starań, by każdy pracownik je znał. Wysoki standard obsługi klienta to cel każdej z firm. Pracownicy, którzy chcą sfinalizować sprzedaż powinni obsługiwać klientów kulturalnie oraz sprawnie. Nie ma bowiem nic gorszego niż brak kultury u osoby, która próbuje nam sprzedać jakiś produkt. Kontakt z klientem może przybierać różne formy. Jeżeli jest to kontakt telefoniczny, starajmy się modulować głos tak, by brzmiał miło i serdecznie. Starajmy się również mówić wyraźnie i dostatecznie głośno. Możemy mieć bowiem do czynienia ze starszym rozmówcą, który może niedosłyszeć. Kontakt bezpośredni wymaga również odpowiedniego stroju. Bez względu na to czy w danej firmie nosi się uniformy, każdy pracownik powinien zadbać o schludny i staranny wygląd. Zbyt krzykliwy makijaż czy zabrudzona koszula mogą skutecznie zniechęcić potencjalnego klienta do kontaktu z nami. W kontakcie bezpośrednim niezwykle ważne jest również utrzymywanie kontaktu wzrokowego.
Nie należy oczywiście stale wpatrywać się w klienta, by nie poczuł się przytłoczony. Unikanie wzroku może jednak zostać odebrane jako objaw nieśmiałości, co już na starcie osłabia naszą pozycję. W przypadku kontaktu mailowego niezwykle istotne będzie zastosowanie właściwych zwrotów grzecznościowych. Oczywiste jest to, iż należy za wszelką cenę unikać błędów interpunkcyjnych i ortograficznych. Jeżeli zwracamy się do klienta z imienia i nazwiska, pod żadnym pozorem nie przekręcajmy jego nazwiska oraz imienia. Oczywiście, taka pomyłka mimo naszych starań może się zdarzyć. Przeprośmy wówczas, a klient na pewno będzie wyrozumiały.
Szkolenia handlowe pomogą pracownikom zaznajomić się z technikami, które umożliwią skuteczną sprzedaż. Jeżeli chcemy sprzedać jakąś usługę lub produkt, należy przedstawić wszystkie jego zalety w sposób jasny i zrozumiały dla klienta. Nie należy również zapominać o oczywistych wadach produktu, gdyż przedstawienie go w samych superlatywach może wzbudzić nieufność w kliencie. Kolejną ważną rzeczą w kontakcie z klientem jest zadawanie pytań otwartych. Pytania otwarte mogą być tak naprawdę różne. Kluczową kwestią jest właściwa umiejętność ich dobierania. Celem pytań otwartych jest zaciekawienie klienta, wciągnięcie go w rozmowę.
Firma szkoleniowa, zatrudniona do przeprowadzenia szkolenia z całą pewnością pomoże nam nauczyć się formułować właściwe pytania. Podsumowując powyżej zebrane rozważania, z łatwością można wysnuć wniosek, że o sukcesie sprzedaży w znaczącym stopniu przesądza postawa pracownika. Pracownik otwarty na klienta, wsłuchujący się w jego potrzeby ma znacznie większe szanse na sprzedaż niż pracownik, który ma trudności w nawiązaniu kontaktu z klientem. Jeżeli zależy nam, by nasza firma odniosła sukces sprzedażowy, pomocne będzie zatrudnienie firmy szkoleniowej. Doświadczeni szkoleniowcy z całą pewnością pomogą naszym pracownikom zdobyć potrzebną wiedzę.
Obsługa klienta – nowoczesny i tradycyjny klient
Nowoczesny Klient kieruje się potrzebą oszczędności czasu i informacji. Stawia wiarygodność i profesjonalizm nad relację i atmosferę rozmowy.- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej