Standard obsługi klienta

Posiadanie własnej firmy to marzenie wielu osób. Nie da się jednak ukryć, że aby działalność dobrze prosperowała, konieczne jest przedsięwzięcie odpowiednich działań. Do takich działań z całą pewnością należy odpowiedni dobór kadry pracowniczej. Najbezpieczniej jest wybierać wśród doświadczonych i wykwalifikowanych kandydatów na pracowników.

Gamma - Standard obsługi klienta

 
Standard obsługi klienta

Posiadanie własnej firmy to marzenie wielu osób. Nie da się jednak ukryć, że aby działalność dobrze prosperowała, konieczne jest przedsięwzięcie odpowiednich działań. Do takich działań z całą pewnością należy odpowiedni dobór kadry pracowniczej. Najbezpieczniej jest wybierać wśród doświadczonych i wykwalifikowanych kandydatów na pracowników. Nie da się jednak ukryć, że bardzo ważna jest również gotowość do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji. Pomocny może być udział w szkoleniach, zarówno otwartych jak i zamkniętych, organizowanych przez pracodawcę.

Bardzo ważna dla sukcesu firmy jest również odpowiednia promocja dóbr oraz usług oferowanych przez firmę. Nie jest tajemnicą fakt, że właściwa promocja dóbr oraz usług w znacznej mierze zależy od postawy pracowników. Pracownicy, który na co dzień mają kontakt z klientem powinni być odpowiednio przeszkoleni. Sama uprzejmość i empatia nie wystarczą, jeżeli naszym celem jest sprzedaż produktu bądź obsługi. Z tego też względu, każdemu pracownikowi, który ma na co dzień zajmować się rozmową z klientem przyda się profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Nie da się bowiem ukryć, że doświadczeni szkoleniowcy mogą sprawić, że pracownik pozna tajniki skutecznej sprzedaży.

Większość firm ma swoje standardy sprzedaży i takie firmy dokładają starań, by każdy pracownik je znał. Wysoki standard obsługi klienta to cel każdej z firm. Pracownicy, którzy chcą sfinalizować sprzedaż powinni obsługiwać klientów kulturalnie oraz sprawnie. Nie ma bowiem nic gorszego niż brak kultury u osoby, która próbuje nam sprzedać jakiś produkt. Kontakt z klientem może przybierać różne formy. Jeżeli jest to kontakt telefoniczny, starajmy się modulować głos tak, by brzmiał miło i serdecznie. Starajmy się również mówić wyraźnie i dostatecznie głośno. Możemy mieć bowiem do czynienia ze starszym rozmówcą, który może niedosłyszeć. Kontakt bezpośredni wymaga również odpowiedniego stroju. Bez względu na to czy w danej firmie nosi się uniformy, każdy pracownik powinien zadbać o schludny i staranny wygląd. Zbyt krzykliwy makijaż czy zabrudzona koszula mogą skutecznie zniechęcić potencjalnego klienta do kontaktu z nami. W kontakcie bezpośrednim niezwykle ważne jest również utrzymywanie kontaktu wzrokowego.

Nie należy oczywiście stale wpatrywać się w klienta, by nie poczuł się przytłoczony. Unikanie wzroku może jednak zostać odebrane jako objaw nieśmiałości, co już na starcie osłabia naszą pozycję. W przypadku kontaktu mailowego niezwykle istotne będzie zastosowanie właściwych zwrotów grzecznościowych. Oczywiste jest to, iż należy za wszelką cenę unikać błędów interpunkcyjnych i ortograficznych. Jeżeli zwracamy się do klienta z imienia i nazwiska, pod żadnym pozorem nie przekręcajmy jego nazwiska oraz imienia. Oczywiście, taka pomyłka mimo naszych starań może się zdarzyć. Przeprośmy wówczas, a klient na pewno będzie wyrozumiały.

Szkolenia handlowe pomogą pracownikom zaznajomić się z technikami, które umożliwią skuteczną sprzedaż. Jeżeli chcemy sprzedać jakąś usługę lub produkt, należy przedstawić wszystkie jego zalety w sposób jasny i zrozumiały dla klienta. Nie należy również zapominać o oczywistych wadach produktu, gdyż przedstawienie go w samych superlatywach może wzbudzić nieufność w kliencie. Kolejną ważną rzeczą w kontakcie z klientem jest zadawanie pytań otwartych. Pytania otwarte mogą być tak naprawdę różne. Kluczową kwestią jest właściwa umiejętność ich dobierania. Celem pytań otwartych jest zaciekawienie klienta, wciągnięcie go w rozmowę.

Firma szkoleniowa, zatrudniona do przeprowadzenia szkolenia z całą pewnością pomoże nam nauczyć się formułować właściwe pytania. Podsumowując powyżej zebrane rozważania, z łatwością można wysnuć wniosek, że o sukcesie sprzedaży w znaczącym stopniu przesądza postawa pracownika. Pracownik otwarty na klienta, wsłuchujący się w jego potrzeby ma znacznie większe szanse na sprzedaż niż pracownik, który ma trudności w nawiązaniu kontaktu z klientem. Jeżeli zależy nam, by nasza firma odniosła sukces sprzedażowy, pomocne będzie zatrudnienie firmy szkoleniowej. Doświadczeni szkoleniowcy z całą pewnością pomogą naszym pracownikom zdobyć potrzebną wiedzę.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.