Standard obsługi klienta

Posiadanie własnej firmy to marzenie wielu osób. Nie da się jednak ukryć, że aby działalność dobrze prosperowała, konieczne jest przedsięwzięcie odpowiednich działań. Do takich działań z całą pewnością należy odpowiedni dobór kadry pracowniczej. Najbezpieczniej jest wybierać wśród doświadczonych i wykwalifikowanych kandydatów na pracowników.

21 marca 2019
zdjęcie - Standard obsługi klienta

 Standard obsługi klienta

Posiadanie własnej firmy to marzenie wielu osób. Nie da się jednak ukryć, że aby działalność dobrze prosperowała, konieczne jest przedsięwzięcie odpowiednich działań. Do takich działań z całą pewnością należy odpowiedni dobór kadry pracowniczej. Najbezpieczniej jest wybierać wśród doświadczonych i wykwalifikowanych kandydatów na pracowników. Nie da się jednak ukryć, że bardzo ważna jest również gotowość do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji. Pomocny może być udział w szkoleniach, zarówno otwartych jak i zamkniętych, organizowanych przez pracodawcę.

Bardzo ważna dla sukcesu firmy jest również odpowiednia promocja dóbr oraz usług oferowanych przez firmę. Nie jest tajemnicą fakt, że właściwa promocja dóbr oraz usług w znacznej mierze zależy od postawy pracowników. Pracownicy, który na co dzień mają kontakt z klientem powinni być odpowiednio przeszkoleni. Sama uprzejmość i empatia nie wystarczą, jeżeli naszym celem jest sprzedaż produktu bądź obsługi. Z tego też względu, każdemu pracownikowi, który ma na co dzień zajmować się rozmową z klientem przyda się profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Nie da się bowiem ukryć, że doświadczeni szkoleniowcy mogą sprawić, że pracownik pozna tajniki skutecznej sprzedaży.

Większość firm ma swoje standardy sprzedaży i takie firmy dokładają starań, by każdy pracownik je znał. Wysoki standard obsługi klienta to cel każdej z firm. Pracownicy, którzy chcą sfinalizować sprzedaż powinni obsługiwać klientów kulturalnie oraz sprawnie. Nie ma bowiem nic gorszego niż brak kultury u osoby, która próbuje nam sprzedać jakiś produkt. Kontakt z klientem może przybierać różne formy. Jeżeli jest to kontakt telefoniczny, starajmy się modulować głos tak, by brzmiał miło i serdecznie. Starajmy się również mówić wyraźnie i dostatecznie głośno. Możemy mieć bowiem do czynienia ze starszym rozmówcą, który może niedosłyszeć. Kontakt bezpośredni wymaga również odpowiedniego stroju. Bez względu na to czy w danej firmie nosi się uniformy, każdy pracownik powinien zadbać o schludny i staranny wygląd. Zbyt krzykliwy makijaż czy zabrudzona koszula mogą skutecznie zniechęcić potencjalnego klienta do kontaktu z nami. W kontakcie bezpośrednim niezwykle ważne jest również utrzymywanie kontaktu wzrokowego.

Nie należy oczywiście stale wpatrywać się w klienta, by nie poczuł się przytłoczony. Unikanie wzroku może jednak zostać odebrane jako objaw nieśmiałości, co już na starcie osłabia naszą pozycję. W przypadku kontaktu mailowego niezwykle istotne będzie zastosowanie właściwych zwrotów grzecznościowych. Oczywiste jest to, iż należy za wszelką cenę unikać błędów interpunkcyjnych i ortograficznych. Jeżeli zwracamy się do klienta z imienia i nazwiska, pod żadnym pozorem nie przekręcajmy jego nazwiska oraz imienia. Oczywiście, taka pomyłka mimo naszych starań może się zdarzyć. Przeprośmy wówczas, a klient na pewno będzie wyrozumiały.

Szkolenia handlowe pomogą pracownikom zaznajomić się z technikami, które umożliwią skuteczną sprzedaż. Jeżeli chcemy sprzedać jakąś usługę lub produkt, należy przedstawić wszystkie jego zalety w sposób jasny i zrozumiały dla klienta. Nie należy również zapominać o oczywistych wadach produktu, gdyż przedstawienie go w samych superlatywach może wzbudzić nieufność w kliencie. Kolejną ważną rzeczą w kontakcie z klientem jest zadawanie pytań otwartych. Pytania otwarte mogą być tak naprawdę różne. Kluczową kwestią jest właściwa umiejętność ich dobierania. Celem pytań otwartych jest zaciekawienie klienta, wciągnięcie go w rozmowę.

Firma szkoleniowa, zatrudniona do przeprowadzenia szkolenia z całą pewnością pomoże nam nauczyć się formułować właściwe pytania. Podsumowując powyżej zebrane rozważania, z łatwością można wysnuć wniosek, że o sukcesie sprzedaży w znaczącym stopniu przesądza postawa pracownika. Pracownik otwarty na klienta, wsłuchujący się w jego potrzeby ma znacznie większe szanse na sprzedaż niż pracownik, który ma trudności w nawiązaniu kontaktu z klientem. Jeżeli zależy nam, by nasza firma odniosła sukces sprzedażowy, pomocne będzie zatrudnienie firmy szkoleniowej. Doświadczeni szkoleniowcy z całą pewnością pomogą naszym pracownikom zdobyć potrzebną wiedzę.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.