Storytelling szkolenie
Sprzedażą rządzi reklama. Zanim klient poczuje, że musi coś kupić, należy sprawić, by poczuł, że bez danego przedmiotu, czy usługi jego życie nie jest tak dobre jak mogłoby być. Zanim bowiem nastąpi kupno czegoś, osoba kupująca musi mieć świadomość co na tym zyska. I tu naprzeciw przychodzi reklama, która podobno jest dźwignią handlu. Marketingowcy różnych firm często dwoją się i troją, by wymyślić nowe, chwytliwe hasło, które wyróżni ten konkretny produkt spośród wielu jemu podobnych.
Sprzedażą rządzi reklama. Zanim klient poczuje, że musi coś kupić, należy sprawić, by poczuł, że bez danego przedmiotu, czy usługi jego życie nie jest tak dobre jak mogłoby być. Zanim bowiem nastąpi kupno czegoś, osoba kupująca musi mieć świadomość co na tym zyska.
I tu naprzeciw przychodzi reklama, która podobno jest dźwignią handlu. Marketingowcy różnych firm często dwoją się i troją, by wymyślić nowe, chwytliwe hasło, które wyróżni ten konkretny produkt spośród wielu jemu podobnych.
Ponieważ rynek dla większości z nich jest już nasycony, nowym firmom coraz trudniej znaleźć klientów na swój towar. Dlatego też pomału zaczyna się obserwować tendencję do odchodzenia od wymyślania i tworzenia standardowych reklam, a zaczyna się walkę o przywiązanie klienta do konkretnej marki.
Może to być robione w różny sposób – może być tworzony kult marki (granie na snobizmie), można produkować urządzenia, które współpracować mogą tylko z innymi tej samej marki (to akurat zagranie wydaje się nie być fair, no chyba, że klient zdaje sobie z tego sprawę przed dokonaniem zakupu).
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Poznaj metodę, dzięki której już na pierwszym spotkaniu zorientujesz się kim jest Twój rozmówca. Wzmocnij wiarę we własne możliwości i negocjuj skuteczniej. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Zobacz: szkolenia z negocjacji, szkolenie telemarketing, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Zobacz cały dział: szkolenia sprzedażowe
Można także tworzyć wizerunek marki, z którą klient będzie chciał się utożsamiać. I w ten sposób dochodzimy do zabiegu marketingowego, który znany jest od lat, ale realnie w reklamach wykorzystywany od niedawna. To nic innego jak snucie opowieści, czyli nie tylko sama reklama konkretnej rzeczy, czy usługi, ale obudowanie tego w jakąś historię (i nie chodzi tu o product placement w filmie, serialu czy innym programie telewizyjnym).
Zabiegi takie stosowane były chociażby przez jeden z serwisów aukcyjnych – chyba każdy pamięta te reklamy sprzed Wigilii.
Snucie opowieści w społeczeństwie występuje od dawna, jednak marketingowcy dopiero od pewnego czasu stosują storytelling.
Szkolenie z możliwości jego wykorzystania na potrzeby konkretnej firmy z pewnością sprawią, że zespół marketingu pozna zarówno zalety jak i wady tego narzędzia, a jeżeli zdecyduje się na jego użycie, to będzie wiedział w jaki sposób to zrobić, by firma odniosła z tego realną korzyść.
W strategii marketingowych szczególną rolę odgrywają wszelkie badania marketingowe, które pozwalają na możliwie jak najlepsze określenie metod, którymi warto działać. Dzięki wielu metodom ilościowym i jakościowym przeprowadzania badań, możliwe jest określenie rynku docelowego, sposobu w jaki chcemy działać, czy też sposobu, dzięki któremu zdołamy dotrzeć do możliwie jak największej liczby potencjalnych klientów.
W działaniach marketingowych należy możliwie jak najskuteczniej określić, do ilu klientów jesteśmy w stanie dotrzeć i jak wiele osób może być zainteresowanych oferowanymi produktami czy usługami, aby jak najintensywniej wykorzystać możliwości, jakie daje nam rynek.
Wśród badań jakościowych, szczególną uwagę zwrócono od pewnego czasu na storytelling. Jest to szczególna metoda, która polega na analizie opowieści tworzonych przez członków społeczności. Mogą to być na przykład wywiady czy zwykłe rozmowy, które mają za zadanie zaprezentować osobie przeprowadzającej badanie przede wszystkim najistotniejsze historie z życia, doświadczenia i wspomnienia osób badanych.
Oferowane storytelling szkolenie ma za zadanie przede wszystkim przygotować osobę wykonującą to badanie na odpowiednie kierowanie rozmową, nadzorowanie jej, a następnie analizowanie i wyciąganie wniosków.
Bez wątpienia metoda ta nie należy do najprostszych, jednak wydaje się być bardzo skuteczna, a badania przeprowadzone w umiejętny sposób pozwalają na zdobycie naprawdę wysokiej jakości wiedzy i informacji o rynku i klientach.
Storytelling szkolenie pozwala również na znaczne zwiększenie możliwości wykorzystania tej techniki. Doskonale bowiem sprawdza się badaniach socjologicznych, ale również w zarządzaniu i teorii organizacji.
Dzięki temu, że osoba przeprowadzająca badanie nie ingeruje w opowieści, można zyskać naprawdę wartościowe informacje, które doskonale można następnie wykorzystać w biznesie Storytelling stał się wspaniałą metodą, szeroko docenianą, z której wiele osób chętnie korzysta i coraz częściej stanowi ona ważną metodę badawczą.