Emocje nawet te najbardziej pozytywne nie są dobrym doradcą. Szkolenia sprzedażowe z reguły dotyczą tego, że nawiązywanie pozytywnych relacji z klientami opiera się przede wszystkim na walorach merytorycznych niż stricte emocjonalnych. Jednocześnie trzeba mieć świadomość tego, że zawsze jest tak, że sprzedawca ma być po prostu bezemocjonalnym robotem, który wie wszystko o danym produkcie. Skrajności, to kolejna z negatywnych cech, która skutecznie odpycha klienta od transakcji z naszą firmą. Gdzie zatem leży złoty środek obsługi klienta? Cała wiedza w tym zakresie jest pokazywana w ramach szkolenia z obsługi klienta.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenie sprzedaż telefoniczna - przełamanie barier osobistych dotyczących telesprzedaży jest kluczowe w osiąganiu dobrych wyników sprzedażowych. Na szkoleniu z telesprzedaży dowiesz się jak przełamać osobisty opór związany z rozmową telefoniczną, jak stosować metody perswazji, jak poradzić sobie z trudnymi sytuacjami w rozmowie z klientem. | Firma Gamma sp. j. zaprasza na szkolenia z telemarketingu i profesjonalnej sprzedaży. Zobacz też
szkolenie z negocjacji,
szkolenie dla handlowców.
Ekspedienta w supermarkecie, agent nieruchomości, makler czy w końcu sprzedawca aut pomimo oczywistych różnic co do oferowanego produktu i rodzaju klienta zawsze będą stykać się w tym samym punkcie. Każdy klient, niezależnie od tego czy będzie kupował serdelki z dolnej półki, czy kilka akcji giganta branży paliwowej ma tę samą potrzebę – chce być dobrze obsłużony. By to było możliwe sprzedawca musi przede wszystkim wiedzieć co sprzedaje, ale także, co jest o wiele bardziej skomplikowane, komu to sprzedaje. Zdolność empatycznego odczytywania potrzeb klienta jest nieocenioną pomocą w codziennych obowiązkach. Co więcej trzeba pamiętać zasadą głoszoną przez słynnego Wilka z Wallstreet, że rolą sprzedawcy nie jest wypromować dany produkt, a sprawić by klient poczuł potrzebę posiadania tego a nie innego produktu. Co ważne wszystkich tych nawyków, zasad można się nauczyć, przyswoić i skutecznie z nich korzystać. Nie każdy rodzi się sprzedawcą idealnym, ale każdy może się tego wzorca zbliżać. Właśnie do tego służą szkolenia sprzedażowe.
Warto także mieć świadomość tego, że szkolenie z obsługi klienta nie będzie dotyczyło tych sytuacji, które ogólnie można określić, jako standardowe. Stres, napięcie i wszelkiego rodzaju negatywne emocje będą zawsze wprowadzać problemy z właściwym przekazem komunikatów i sygnałów pomiędzy sprzedawcą i klientem. Właśnie na takie momenty trzeba być przygotowanym, by móc prawidłowo zareagować i wyciągnąć korzyść nawet z najbardziej kłopotliwego wydarzenia. Opanowanie własnych emocji i skuteczne rozładowanie tych, które zaczynają panować nad klientem są jedyną metodą prowadzącą do celu, jakim jest efektywna obsługa trudnego klienta i zamienienie go w przyszłego stałego klienta.