Mobbing jako zjawisko niepożądane w systemie pracy, prowadzące do powstania wielu problematycznych i niezbyt przyjemnych sytuacji uznane przez Kodeks Pracy został dopiero z dniem 1 stycznia 2004 roku.
Od tego dnia pracownicy mają szanse na podejmowanie wielu różnorodnych działań, zmierzających do walki ze zjawiskiem mobbingu pojawiającym się w miejscu pracy (walka ta może być toczona nawet jeśli zjawisko mobbingu nie zawsze wprost dotyczy danego pracownika, może on to również robić w obronie zupełnie innej osoby).
Aby zapewnić pracownikom pewien komfort i poczucie bezpieczeństwa, a pracodawcom dać możliwość stworzenia jak najbardziej przyjaznego pracownikom środowiska pracy na rynku pojawia się coraz większa ilość szkoleń antymobbingowych.
Celem och organizacji jest przede wszystkim zapoznanie wszystkich uczestników z podstawowymi zagadnieniami jakie związane są z walką z mobbingiem coraz częściej niestety pojawiającym się pod różnymi postaciami w miejscu pracy.
Pojawiający się w środowisku pracy mobbing nie tylko bardzo negatywnie oddziałuje na efektywność pracy. Zjawisko to ma negatywne oddziaływanie również na jakość relacji pomiędzy pracownikami (a często zła atmosfera pomiędzy pracownikami prowadzi do wielu sytuacji, w których przez pracownicze konflikty firma nie osiąga takich zysków, jakich by sobie życzyła). Dodatkowo mobbing u pracownika, którego zjawisko to dotyczy bezpośrednio mogą pojawić się problemy z ogólnym stanem zdrowia i psychiki.
Dlatego, aby zapobiec negatywnym skutkom tego zjawiska warto dla własnej wiadomości przynajmniej raz udać się na antymobbingowe szkolenie. To właśnie tam każda osoba uczestnicząca w kursie dowie się o głównych rysach najbardziej charakterystycznych dla mobbera, jego metodach działania oraz metodach przeciwdziałaniu tego rodzaju niepożądanym zachowaniom w miejscu pracy.
Sukcesem w walce z mobbingiem w miejscy pracy jest poznanie przyczyn takiego, a nie innego zachowania mobbera, co pozwala ana skuteczną obronę przed nim w wielu sytuacjach.