Szkolenia dla początkujących handlowców
Rozwój osobisty to w przypadku handlowców nieodłączna część kariery zawodowej. Wciąż poprawiamy swoje umiejętności i zdobywamy nowe kompetencje, by w przyszłości móc prowadzić jeszcze skuteczniejszą sprzedaż.
W przypadku początkujących handlowców główną rolę odgrywają predyspozycje i cechy charakteru, które pozwalają na dobry kontakt z ludźmi.
Szkolenie nowych handlowców należy rozpocząć od podstawowego przeszkolenia administracyjnego. Związane jest to z formalnymi aspektami wykonywanej pracy.
Może zawierać takie elementy jak:
- obsługa programów sprzedażowych,
- obsługa kasy fiskalnej i terminala płatniczego,
- wystawianie dokumentów magazynowych (przyjęcie towaru, odbiór towaru, wystawianie potwierdzeń płatności),
- procedury reklamacyjne.
Drugim etapem szkolenia pracowników sprzedaży jest teoretyczne szkolenie z zakresu oferty przedsiębiorstwa.
Etap ten może trwać nawet kilka miesięcy - czas trwania uzależniony jest przede wszystkim od ilości produktów dostępnych dla klientów. Im większa różnorodność oferty dla klientów konkretnego sprzedawcy, tym bardziej czasochłonna i trudniejsza nauka.
Zwykle po tym etapie następuje teoretyczny sprawdzian wiedzy, dzięki któremu możemy ocenić w jakim stopniu nasz pracownik poznał ofertę firmy.
Trzecim etapem jest rozwój osobisty z zakresu kompetencji miękkich. Tego typu umiejętności rozwijane są przez całą karierę!
Jeśli chodzi o szkolenia sprzedażowe Katowice oferują bardzo duży wybór kursów na różnym poziomie zaawansowania.
Możemy wybrać również bardziej wyspecjalizowane szkolenia, takie jak negocjacje handlowe, sztuka przemówień, sztuka autoprezentacji lub skuteczna komunikacja. Wszystkie te umiejętności składają się na kompleksowe przygotowanie do pracy handlowca.
Dodatkowo nasz sprzedawca powinien stale rozwijać swoją wiedzę, nie tylko z zakresu właściwej oferty sprzedażowej, ale również odnośnie ofert konkurencyjnych przedsiębiorstw czy nowinek branżowych - bo choć wiedza ta nie jest niezbędna do skutecznej sprzedaży, zdecydowanie wzmacnia pewność siebie oraz zorientowanie w rynku każdego sprzedawcy.