Technika „win-win” w negocjacjach biznesowych

O technice „win-win” wykorzystywanej w negocjacjach biznesowych słyszał niemal każdy, kto kiedykolwiek miał do czynienia z szerokim obszarem badań negocjatorskich. Choć często mylona jest ze zwykłym kompromisem, jej atuty znacznie przewyższają dojście do porozumienia na drodze ustępstw: w końcu istotą podejścia „win-win” jest to, że obie strony czują się wygrane bez ograniczenia profitów.

zdjęcie - (the_title())

 

O technice "win-win" wykorzystywanej w negocjacjach biznesowych słyszał niemal każdy, kto kiedykolwiek miał do czynienia z szerokim obszarem badań negocjatorskich. Choć często mylona jest ze zwykłym kompromisem, jej atuty znacznie przewyższają dojście do porozumienia na drodze ustępstw: w końcu istotą podejścia "win-win" jest to, że obie strony czują się wygrane bez ograniczenia profitów. Najważniejszym elementem tego typu rozwiązywania konfliktów jest podejście strategiczne do rozmów, których głównym celem ma być wybranie satysfakcjonującego dla obu stron rozwiązania.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jeśli chcesz ulepszyć swoje zdolności negocjacyjne, przejąć kontrolę nad rozmową oraz czuć się pewnie podczas prowadzenia negocjacji handlowych,  zapraszamy do udziału w szkoleniach z negocjacji, finalizacji sprzedaży, szkoleniach handlowych.

Jak doprowadzić do wyboru najlepszych rozwiązań?

Strategia "win-win" powinna opierać się przede wszystkim na mnogości etapów, które są kluczowe dla podejmowania odpowiednich decyzji. Jej istotą jest charakterystyka problemu oraz wybór różnych wariantów postępowania i skrupulatna analiza każdej możliwej drogi, jaką mogą pójść partnerzy biznesowi. Wybór na drodze konsensusu jest ostatecznym etapem, w którym muszą brać udział dwie strony. Takie rozbicie całego procesu na poszczególne etapy pozwala na odrzucenie najgorszych możliwości i wybór najlepszych, ale również dzięki niemu możemy spojrzeć na korzyści, jakie idą za daną decyzją w perspektywiczny sposób.

Zaleta prowadzenia strategi "win-win"

Bez wątpienia najważniejszą zaletą podejścia jest fakt, że żadna ze stron nie rezygnuje z żalem ze swoich postanowień: wieloetapowość pozwala na odrzucenie własnych, personalnych korzyści na rzecz dobra sprawy: bez względu na to, czy negocjacje prowadzimy w zespole pracowników, w którym panuje konflikt, czy w relacjach biznesowych z kontrahentem. To dzięki takiemu podejściu możliwe jest budowanie trwałych, pozytywnych relacji, z których obie strony czerpią maksymalne korzyści bez uczucia zależności. Strategia "win-win" sprawia, że strony, które traktowały się wzajemnie jak przeciwników, mogą podejmować wspólne, najbardziej korzystne decyzje przy gwarancie wpływu i możliwości argumentacji każdego wyboru, który będzie oddziaływał na późniejsze relacje między negocjatorami.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.