Techniki negocjacji – dla handlowców i nie tylko

Negocjacje stanowią bardzo szczególny proces porozumiewania się dwóch stron. Dochodzi do nich, gdy przynajmniej jedna ze stron ma odmienne zdanie, propozycję rozwiązania czy odmienny interes od tej drugiej strony. Jednak cały proces negocjacji powinien odbywać się w warunkach spokojnych, komfortowych i musi przynieść akceptowalne rozwiązanie. Najlepiej, gdyby po zakończeniu negocjacji obie strony były zadowolone z osiągniętego porozumienia, które będzie korzystne dla obu stron.

18 marca 2019
zdjęcie - Techniki negocjacji – dla handlowców i nie tylko

 Techniki negocjacji - dla handlowców i nie tylko

Negocjacje stanowią bardzo szczególny proces porozumiewania się dwóch stron. Dochodzi do nich, gdy przynajmniej jedna ze stron ma odmienne zdanie, propozycję rozwiązania czy odmienny interes od tej drugiej strony. Jednak cały proces negocjacji powinien odbywać się w warunkach spokojnych, komfortowych i musi przynieść akceptowalne rozwiązanie. Najlepiej, gdyby po zakończeniu negocjacji obie strony były zadowolone z osiągniętego porozumienia, które będzie korzystne dla obu stron.

W rzeczywistości cały proces negocjowania jest bardzo złożony. Składa się na niego wiele istotnych elementów, z których wszystkie wydają się być równie istotne. W niektórych przypadkach udaje się dojść do porozumienia w krótkim czasie, jednak są sytuacje, gdy negocjacje potrafią trwać wiele tygodni czy nawet miesięcy. Najlepiej jednak, aby na sam koniec udało się wypracować takie porozumienie, które będzie satysfakcjonujące dla obu ze stron. Należy jednak pamiętać, że w negocjacjach wszystkie strony toczących się rozmów powinny zdecydować się na pewne ustępstwa, zrezygnować z czegoś, aby zyskać coś innego, zdecydować się na kompromis i zaangażować w prowadzone rozmowy. Aby wszystko to robić poprawnie i skutecznie, warto wybrać się na kursy dotyczące negocjacji, a które dają sporo wiedzy i umiejętności w tym zakresie.

Popularne szkolenia dotyczące technik negocjacji poruszają przede wszystkim tematy związane ze skutecznym prowadzeniem takich rozmów. Różne style negocjacji czy taktyki negocjacyjne umożliwiają lepsze, efektywniejsze i szybsze osiągnięcie zakładanego celu. Jednak niezbędne przy tym są również wiedza, umiejętności i zaangażowanie. Doskonale zdają sobie z tego sprawę handlowcy, którzy niemal codzienne w swojej pracy muszą prowadzić różnego rodzaju negocjacje. Dla nich również istnieją specjalistyczne szkolenia dla handlowców, które stanowią ogromną porcję wiedzy na temat metod porozumiewania się z klientami czy szeroko omawiające taktyki negocjacyjne, aby jeszcze skuteczniej osiągać zakładane cele. Dzięki temu udaje się podnieść sprzedaż w firmie, zadowolenie klientów jest na bardzo wysokim poziomie, a samo przedsiębiorstwo może osiągać sukces w znacznie krótszym czasie i przy zaangażowaniu mniejszych nakładów. Jest to więc niezwykle korzystne dla całego przedsiębiorstwa.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Mamy w Gammie doświadczenie we wprowadzaniu trybu pracy zdalnej w organizacjach. Powołaliśmy zespół ekspertów rozwijających i doskonalących zdalne rozwiązania.

Sprawdź nasze kursy i szkolenia online:



Szkolenia biznesowe mają na celu przede wszystkim podnoszenie kompetencji i umiejętności uczestników takich szkoleń. Ogromny nacisk kładzie się na rozwój zawodowy pracowników właśnie ze względu na to, by lepiej i skuteczniej wywiązywali się oni z powierzanych im obowiązków. Jednymi z bardzo skutecznych sposobów na to są zaś szkolenia biznesowe, które w zależności od tematyki, pomagają lepiej zarządzać czasem, lepiej się komunikować, czy też negocjować. Pracownicy, znając najlepsze i najskuteczniejsze metody i techniki negocjacyjne mogą w kompetentny i bardzo świadomy sposób kierować negocjacjami z klientami i starać się tak poprowadzić rozmowy, aby osiągnąć zakładany przez siebie efekt. Jeśli przedsiębiorca również chce dążyć do sukcesów swoich pracowników, powinien umożliwić im rozwój zawodowy także w tym kierunku, aby skuteczniej negocjowali zwłaszcza w istotnych sprawach i mogli osiągać jeszcze lepsze efekty.

Szkolenia dla handlowców organizowane są dość często, jako że są to jedne z najpopularniejszych szkoleń poświęconych tematom związanym ze sprzedażą i negocjacjami. Handlowcy każdego dnia muszą poświęcać sporo czasu na aktywne pozyskiwanie klientów i wypracowanie z klientami takich rezultatów, aby zarówno klienci byli zadowoleni, jak i udało się zrealizować plan sprzedażowy. Oczekując od swoich pracowników realizacji planów sprzedażowych, koniecznością jest zapewnienie im odpowiednich metod i narzędzi do realizacji tego celu. Szkolenia podczas których omawiane są różne style negocjacji, a także można poznać różnorodne i najbardziej efektywne techniki negocjacyjne wydają się być jednymi z najlepszych narzędzi do pracy handlowca, jakie można podarować. Wiedza i umiejętności są bowiem niezastąpione.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia sprzedażowe online:

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

28 lipca 2022
Praca sprzedawcy jest wymagająca, bo częściej ponosimy porażkę niż wygraną, ale na tej bazie buduje się sukces. Jak sobie z nimi radzić?
27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.