Prowadzisz firmę, ale nie przynosi ona odpowiednich zysków. Przed jej założeniem dokonałeś analizy rynkowej według której występuje duże zapotrzebowanie na oferowany przez ciebie towar. Zatem prawdopodobnie popełniasz błąd, gdyż nie stosujesz technik sprzedaży, które pomogłyby ci osiągnąć sukces oraz zwiększyć dochody nawet dwukrotnie, czy trzykrotnie.
Przede wszystkim, aby coś sprzedawać należy to doskonale znać, więc musisz być ekspertem w znajomości swoich towarów. Zdobywając klienta nie możesz dać się zbyć, warto wtedy zadzwonić po raz kolejny i spróbować przekonać go do swojej usługi. Twój ton głosu musi być miły, stanowczy i ciepły. Warto również spróbować nawiązać relację z klientem i dostosować styl swojego mówienie, do jego.
Sprzedając produkt musisz go zachwalać, być jego największym fanem, gdyż energia i optymizm są zaraźliwe. Jeżeli potencjalny klient nie jest zainteresowany poznaj powody dlaczego, staraj się jeszcze raz przeanalizować dlaczego warto zdecydować się na niego. Tutaj zastosuj dobrego i złego glinę, tzn. zwróć uwagę, że jeśli nie skorzysta z danego produktu może ponieść jeszcze większe koszty np. nie kupując odżywki do włosów może doprowadzić do ich takiego zniszczenia, że będą wypadać i wtedy wyda się kilka razy więcej na regenerację w salonie fryzjerskim. Zawsze wypunktuj cechy i zalety danego produktu i podkreśl dlaczego jest lepszy od tego oferowanego przez klientów. Nie skupiaj się na walorach technicznych, czy języku branżowym staraj się ciekawie go opisywać podkreślając płynące i widoczne korzyści. W każdej rozmowie musisz być pewny siebie, ale jednocześnie sympatyczny i otwarty. W żadnym wypadku nie możesz być arogancki, nawet w sytuacji, gdy rozmowa nie toczy się po twojej myśli. Nie pokazuj wtedy zdenerwowania, tylko zastosuj inną technikę, a wtedy sukces stoi przed tobą otworem. Pamiętaj też, że to ciężka praca i wiele praktyki.