Uprzejmość – ważny aspekt obsługi klienta

Wydaje się, że uprzejme podejście do klienta to rzecz oczywista. Podstawowa kultura powinna obowiązywać we wszystkich kontaktach, jednocześnie nie dziwi, że klient, który wydaje pieniądze na usługi lub produkty danej firmy, chce być traktowany w sposób szczególnie życzliwy.

zdjęcie - (the_title())

Okazuje się jednak, że wiele firm ma problemy właśnie z uprzejmością w obsłudze klientów.

Brak uprzejmego zachowania ze strony sprzedawcy lub konsultanta to jeden z najważniejszych powodów rezygnacji z usług firmy. Klienci są wyczuleni między innymi na to, w jaki sposób zwracają się do nich pracownicy firmy. Zmęczeni lub niedbali pracownicy często mogą popełniać proste błędy w komunikacji, na przykład rozmawiać tym samym językiem ze nastolatkiem i ze starszą panią. Jest to niezbyt uprzejme i klient od razu zauważy takie podejście. Najlepszym sposobem na zmianę tej sytuacji są cykliczne szkolenia z obsługi klienta, na których omawia się np. przykłady rzeczywistych sytuacji, z wykorzystaniem autentycznych nagrań rozmów i treści korespondencji.

Nie można przecenić znaczenia jakie dla klienta ma kontakt z życzliwą osobą, która jest skoncentrowana na jego potrzebach. Wiele firm zachwyciło się możliwościami jakie daje rozwój nowoczesnej technologii. Nie tylko zaczęły wykorzystywać kanały cyfrowe do kontaktów z klientami, ale także w coraz większym stopniu stosowały sztuczną inteligencję i automaty. Niezależnie od tek jak sprawnie działają tego typu narzędzia, okazuje się, że człowiek jednak chce kontaktować się z człowiekiem. Nawet najlepszy automat nie zastąpi kontaktu z życzliwym konsultantów lub sprzedawcą, który okaże zainteresowanie potrzebami klienta.

 

Jak dobrać technikę sprzedaży do klienta? Jak finalizować sprzedaż? Jak zbudować skuteczny zespół sprzedażowy? Zobacz nasze szkolenia ze sprzedaży. Zapoznaj się z: szkolenia z negocjacji, szkolenia z obsługi klienta. Firma szkoleniowa Gamma.

 

Nie da się ukryć, że oczekiwania klientów dotyczące poziomu obsługi, nieustannie rosną. Istnieje wiele rozwiązań technologicznych, które pozwalają na usprawnienie kontraktów pracowników z klientami. Nie można jednak zapominać o ogromnej roli, jaką odgrywa sposób traktowania klienta, czyli zwykła uprzejmość i życzliwość. Podniesienie poziomu obsługi w tym zakresie umożliwią np. szkolenia sprzedażowe. Często pozwalają one zwrócić uwagę na różne szczegóły, które łatwo jest przegapić w czacie wykonywania rutynowych obowiązków. Doskonałym materiałem są nagrania z rozmów oraz treść wiadomości wymienianych z klientami, ponieważ pokazują one autentyczne sytuacje.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.