Zadania menedżera
Kto to jest menedżer? Na to pytanie każdy z nas zapewne dość łatwo i szybko odpowie. Jest to osoba mająca w firmie wyższe stanowisko, zarządzająca grupą ludzi. Generalnie to wie każdy. Jednak – jakie są dokładnie zadania menedżera?

Kto to jest menedżer? Na to pytanie każdy z nas zapewne dość łatwo i szybko odpowie. Jest to osoba mająca w firmie wyższe stanowisko, zarządzająca grupą ludzi. Generalnie to wie każdy. Jednak – jakie są dokładnie zadania menedżera? Jak wygląda jego praca? Na to pytanie już nie każdy zna odpowiedź. Warto natomiast się nad tym zastanowić – w końcu każdy z nas może kiedyś być menedżerem. Ponadto warto wiedzieć, jakie są zadania menedżera tak, aby wiedzieć, czego wymagać od swojego szefa. A zatem…
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem. Mogą Cię również zainteresować: szkolenia po angielsku, szkolenie rozwiązywanie konfliktów w zespole.Łącznik pomiędzy zarządem a pracownikiem
Pierwszą ważną funkcją menedżera jest bycie swego rodzaju łącznikiem pomiędzy osobami w zarządzie a pracownikami. Menedżer ma za zadanie dbać, aby wszystkie informacje z góry trafiały w prawdziwej formie do pracowników a ponadto aby skargi, zażalenia pracowników docierały na górę. Słowem menedżer odpowiada w dużej mierze za sprawność komunikacji w firmie.
Reprezentant pracowników
Warto także wspomnieć o tym, że jest on swego rodzaju reprezentantem pracowników, że ma być człowiekiem, który gdyby co ich poprze, wstawi się za nimi, który jest ich mentorem i przyjacielem jednocześnie. Dzisiaj negatywnie patrzy się na menedżerów, którzy nie szanują swoich podwładnych/
Podejmowanie decyzji
Oczywiście do zadań menedżera należy również podejmowanie decyzji. Czasem dotyczą one w miarę prostych zagadnień jak programu pracy, tego, jakie innowacje wprowadzić itd. Czasem jednak wiążą się także z oceną jakości pracy pracowników, co może skutkować nawet zwolnieniem.
Zarządzanie zespołem
Menedżer także musi umieć skutecznie zarządzać zespołem. Co to oznacza? Otóż musi umieć tworzyć grupy, zapoznawać poszczególne osoby z sobą, dzielić zadania tak, aby maksymalnie wykorzystać potencjał każdego człowieka. Warto także dodać, że menedżer musi umieć także motywować ludzi i powinien posiadać wiedzę, jak dotrzeć do każdego człowieka. Słowem – menedżer musi być całkiem dobrym psychologiem. Co szczególnie trudne – pracownicy muszą czuć, że jest on ich przyjacielem, jednocześnie będąc nad nimi.
Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















