Zawód telemarketer

Telemarketing to w wielu branżach jedno z bardziej skutecznych narzędzi marketingowych. Bezpośredni, telefoniczny kontakt z klientem potrafi zdziałać cuda. Oczywiście pod warunkiem, że cały proces kontaktu z przedstawicielami docelowej grupy klientów przeprowadzony jest w odpowiedni sposób. Jak więc skutecznie wykorzystać telemarketing jako narzędzie, które może przynieść naszej firmie dużo korzyści ? Jak sprawić, aby niedoświadczenie i źle przeszkoleni telemarketerzy nie odnosili skutku odwrotnego niż oczekiwany ?

     
    Telemarketing to w wielu branżach jedno z bardziej skutecznych narzędzi marketingowych. Bezpośredni, telefoniczny kontakt z klientem potrafi zdziałać cuda. Oczywiście pod warunkiem, że cały proces kontaktu z przedstawicielami docelowej grupy klientów przeprowadzony jest w odpowiedni sposób. Jak więc skutecznie wykorzystać telemarketing jako narzędzie, które może przynieść naszej firmie dużo korzyści?

    Jak sprawić, aby niedoświadczenie i źle przeszkoleni telemarketerzy nie odnosili skutku odwrotnego niż oczekiwany?

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Dowiedz się jak radzić sobie z psychomanipulacją w negocjacjach. Szkolenie psychomanipulacji jest skierowane do menagerów, pracowników działów handlowych, kupców i dostawców. Szkolenia powiązane z tym tematem: techniki prezentacji, szkolenia dla sprzedawców.

    Po pierwsze starannie wyselekcjonujmy grupę docelową. Nie ma sensu kontaktować się z osobami po czterdziestce jeśli wychodzimy do klientów z propozycją produktu dedykowanego dla osób do trzydziestego roku życia. Dlatego tak istotne jest kierowanie wszystkich swoich działań do przedstawicieli ściśle wyselekcjonowanej grupy docelowej. Nie inaczej jest w przypadku działań telemarketingowych.
     
    Po drugie każdy telemarketer, któremu zlecamy kontakt z naszymi potencjalnymi klientami powinien być odpowiednio przeszkolony. Musi znać oferowaną usługę lub też produkt, tak aby móc swobodnie rozmawiać na ten temat z klientem i być w stanie odpowiedzieć na ewentualne pytania i rozwiać wątpliwości. W przeciwnym razie brak kompetencji może zniechęcić potencjalnych klientów,
     
    Po trzecie należy zadbać o wprowadzenie odpowiednich standardów kontaktu z klientem. Telemarketerzy muszą dbać o język jakim się posługują i cechować się wysokim poziomem kultury osobistej. Jak wiadomo klienci mogą różnie reagować na taką formę kontaktu z nimi, ale nawet w przypadku przejawów niechęci z ich strony nie wolno telemarketowi zareagować w sposób niemiły czy też niekulturalny.

    Takie zachowanie w świadomości klienta zostanie utożsamione z nasza firmą, sprawiając, że taka osoba nigdy już nie będzie kojarzyła dobrze naszej marki.
     
    Standardy oznaczają także konieczność wprowadzenia określonego, stałego schematu rozmowy. Tak, aby każdy potencjalny klient traktowany był według tego samego scenariusza.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.