Excel – AUTOMATYCZNE NUMEROWANIE

Numerowanie kolejnych komórek jest przydatne przy tworzeniu wszelkiego rodzaju list. Aby przyspieszyć pracę i nie wpisywać każdej liczby ręcznie, powstała opcja automatycznego numerowania.

zdjęcie - (the_title())

 

Excel - AUTOMATYCZNE NUMEROWANIE

Numerowanie kolejnych komórek jest przydatne przy tworzeniu wszelkiego rodzaju list. Aby przyspieszyć pracę i nie wpisywać każdej liczby ręcznie, powstała opcja automatycznego numerowania.

Istnieje kilka sposobów na użycie automatycznego numerowania, my pokażemy te dwa najczęściej używane. Co więcej, opcja ta działa tak samo przy pracy na wierszach jak i kolumnach. Aby poznać więcej opcji zapraszamy na szkolenia excel.

Pierwszym i najłatwiejszym do zapamiętania sposobem jest wpisanie dwóch pierwszych cyfr i przeciągniecie zaznaczonych komórek w dół (bądź w bok pracując na wierszach) tak, by utworzyć ciąg liczb.

Dokładnie wygląda to tak:

  • Zaznaczamy pierwszą komórkę i wpisujemy w niej wartość początkową np. 5.
  • Przechodzimy do kolejnej komórki i wpisujemy wartość następującą po tej z poprzedniego polecenia (w naszym przypadku 6)
  • Zaznaczamy obie komórki z liczbami i korzystając z uchwytu wypełnienia przeciągamy zaznaczenie do kolejnych komórek. Przeciągając, obramowanie zaznaczenia stanie się pogrubione jak na grafice poniżej:

automatyczne numerowanie

Drugi sposób automatycznego numerowania również polega na przeciąganiu zaznaczenia - z tą różnicą, że wystarczy wpisać tylko pierwszą liczbę.

Poniżej dokładna instrukcja:

  • Wpisz wartość początkowa do komórki.
  • Będąc dalej w tej komóce wciśnij kombinację klawiszy Ctrl + Enter
  • Najedź myszką na uchwyt wypełnienia i przytrzymując klawisz Ctrl przeciągnij zaznaczenie do kolejnych komórek.

 
Przykład użycia:

 

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Uczestnictwu w szkoleniu ANALIZA DANYCH ZA POMOCĄ TABEL PRZESTAWNYCH
daje możliwość sprawnej analizy i syntezy danych – w dopasowaniu do indywidualnych potrzeb uczestnika i firmy.

Uczestników tego szkolenia interesują również:

Gamma Firma Szkoleniowa | Szukasz branżowych i eksperckich materiałów?
Polub nas i otrzymuj informacje na bieżąco!

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Znak wodny jest to najczęściej półprzezroczysty tekst bądź obrazek nałożony na dany tekst bądź zdjęcie. Ma on na celu ochronę naszej twórczości przed kopiowaniem i kradzieżą.
Często zdarza się, że potrzebujemy zaznaczyć całą zawartość danego dokumentu – zarówno tekst jak i dołączone grafiki czy inne obiekty.
Program Word jest najczęściej wykorzystywany do tworzenia dokumentów tekstowych, zaś Excel do tworzenia plików zawierających bazy danych, obliczenia czy zestawienia.
Twarda spacja to termin określający spację, która trzyma dwa wyrazy razem i nie rozłącza ich przy modyfikowaniu treści bądź układu tekstu.
Dzielenie tekstu na kolumny jest przydatne głównie w przypadku pisania treści do gazet. Kolumny poprawiają czytelność tekstu i ułatwiają rozmieszczenie grafik na stronie.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.