Excel – ukrywanie formuł w arkuszu kalkulacyjnym
Aby zabezpieczyć się przed podglądaniem formuł arkusza kalkulacyjnego przez osoby trzecie, należy zastosować sztuczkę Excela, która ukrywa formułę i chroni ją przed kopiowaniem.
Excel – ukrywanie formuł w arkuszu kalkulacyjnym
Po kliknięciu komórki zawierającej formułę, formuła pojawia się u góry w obszarze podglądu.

Co jest bez wątpienia pomocne, ale co w wypadku gdy nie chcemy żeby ktoś miał dostęp do naszych formuł?
Aby zabezpieczyć się przed podglądaniem formuł arkusza kalkulacyjnego przez osoby trzecie, należy użyć opcji Excela, która ukrywa formułę i chroni ją przed kopiowaniem.
- Krok 1:
Wybierz komórkę, która zawiera formułę, a następnie kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję „Formatuj komórki„.

- Krok 2:
W oknie „Formatuj komórki” przejdź do „Ochrona„.
- Krok 3:
W tym miejscu zaznacz pole „Ukryj” i naciśnij „ok„.

- Krok 4:
Zaznaczenie i potwierdzenie opcji „Ukryj” nic nie da, jeśli nie zabezpieczysz arkusza kalkulacyjnego Excel. Aby to zrobić, przejdź do zakładki „recenzja” i kliknij „chroń arkusz„.

- Krok 5:
Zostaniesz poproszony o utworzenie hasła. Po jego wpisaniu i potwierdzeniu, komórki które zostały przez Ciebie zabezpieczone opcją „ukryj” stracą możliwość podgladu formuł.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenie, które uczy jak używać średniozaawansowanych funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasno nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Zapraszamy na szkolenie EXCEL DLA ŚREDNIOZAAWANSOWANYCH
Uczestników tego szkolenia interesują również:

Gamma Firma Szkoleniowa | Szukasz branżowych i eksperckich materiałów?
Polub nas i otrzymuj informacje na bieżąco!
Excel w praktyce - poziom średnio zaawansowany – najczęściej wykorzystywane funkcje
Nasze szkolenie Excel średnio zaawansowany uczy jak używać funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasne nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już…Tabele przestawne – analiza nieuporządkowanych danych
Celem szkolenia jest uzyskanie wiedzy jak tworzyć i modyfikować tabele przestawne w programie Microsoft ExcelZapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















