Integracja – jak wyznaczyć jego cele?

Kiedy rozmawiamy z klientem o planowanym przez niego spotkaniu integracyjnym to pojawia się rozdźwięk. Zamawiający pyta what?  - co będziemy robić? co proponujecie? a my pytamy why? po co? czemu ma to służyć.

 
2 stycznia 2019
zdjęcie - Integracja – jak wyznaczyć jego cele?

Integracja – jak wyznaczyć jego cele?

Kiedy rozmawiamy z klientem o planowanym przez niego spotkaniu integracyjnym to pojawia się rozdźwięk. Zamawiający pyta what?  - co będziemy robić? co proponujecie? a my pytamy why? po co?

Pytanie jest bardzo ważne – jeśli się na nie nie odpowie to mogą pojawić się trudne sytuacje. Zaprzyjaźniony menedżer dużej korporacji opowiadał właśnie o teambuildingu, w którym wszyscy skoncentrowali się na samych aktywnościach nie analizując kontekstu oraz celów, które można by zrealizować poprzez integrację.

A było to tak:

Zespół key account mananeger’ów został zaproszony przez swojego dyrektora na teambuilding. W zespole źle się działo – dyrektor był z innej branży, próbował wprowadzać narzędzia i regulacje, na których sam pracował, które jednak zdaniem KAM’ów nie były trafione. Jednocześnie dyrektor wyniósł z poprzedniej pracy brak zaufania do pracowników co nie współgrało z kulturą organizacyjną firmy i  relacjami w tym zespole sprzedażowym.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Czy w obecnych czasach wszystkie itegracje, spotkania firmowe, warsztaty czy atrakcje dla zespołu trzeba odłożyć na "lepsze czasy"?
Zdecydowanie nie. Team building online jest super doświadczeniem.
Zobacz wszystkie nasze szkolenia online. Zapraszamy!

Chcąc przełamać spiralę emocji dyrektor zorganizował paintball’a – takiego tradycyjnego – amunicją były kulki farby. Dla nie wtajemniczonych chciałbym tu dodać, że przyjęcie kilku bądź kilkunastu takich strzałów zwłaszcza z bliska może być bolesne i skutkować siniakami wszelkiej maści i koloru. Wracając do historii – pomysł na tą integrację był taki, żeby podzielić uczestników na dwie wrogie drużyny, które miały eliminować swoich przeciwników. Ktoś z boku mógłby opatrzeć tą sytuację hashtagiem: #najgorzej i miałby rację :) .

Problemy zaczęły się już na początku:

  • po pierwsze nikt nie chciał być w zespole dyrektora
  • po drugie wszyscy pokłócili się kto będzie liderem zespołu przeciwnego
  • po trzecie wybór graczy odbywał się metodą znaną ze szkolnego WF’u – raz jeden lider wybiera, raz drugi. Pierwsi wybrani bardzo się cieszyli, ostatni zaczęli dyskredytować poprzedników wyjaśniając, że są od nich szybsi, sprytniejsi, celniej strzelają bądź myślą co robią

Zanim zaczęła się rozgrywka wszyscy byli mocno skonfliktowani. Jako, że zespół składał się wyłącznie z mężczyzn jak już zaczęła się rozgrywka to emocje i adrenalina wyzwoliła w nich pierwotne instynkty. Walczyli ze sobą  jak nigdy wcześniej (ironia nie zamierzona ; ) ) . Jednak, nikt do dziś nie wie jak to się stało, w pewnym momencie dynamika rozgrywki zmieniła się. Nagle wszyscy zaczęli strzelać do dyrektora – niby dla żartu, niby już było po czasie, ale finał był taki, że dyrektor zaczął się wycofywać, a zespół 12 account’ów regularnie go ostrzeliwywał i to skutecznie...

To przykład złego zaplanowania teambuildingu – teoretycznie wszystko było ok. – faceci, rywalizacja, paintball, który w tamtym czasie nie był tak znany jak dziś. Nikt jednak nie zapytał czemu te aktywności mają służyć.

Jak wyznaczyć cele integracji?

Należy zadać kilka pytań i uczciwie na nie odpowiedzieć:

  • Dlaczego zaczęliśmy myśleć o tym spotkaniu integracyjnym
  • Jaki cel główny stawiamy przed planowanym spotkaniem integracyjnym?
  • Jakie cele poboczne może zrealizować impreza firmowa (związane z kontekstem zespołu, organizacji, celami HR’owymi)
  • Czego chcemy uniknąć w związku z organizacją i przebiegiem spotkania integracyjnego?
  • Kto jest interesariuszem spotkania integracyjnego? (zwykle uczestnicy, przełożeni, HR)
  • Jakie są cele poszczególnych interesariuszy spotkania integracyjnego?
  • Czy mogą być jakieś sprzeczności i wspólne mianowniki między celami interesariuszy?

Czasami Klienci nie mają gotowych odpowiedzi na powyższe pytania – potrzeba więcej czasu Namawiamy, aby traktować proces odpowiadania na te pytania jako jeden z etapów planowania spotkania integracyjnego.

 

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Netykieta podobnie jak savoir – vivre nie jest ustalona raz na zawsze, a za jej nieprzestrzeganie nie zawsze grozi kara. Jednak uporczywe łamanie netykiety może grozić odsunięciem od jakiejś usługi internetowej lub wykluczeniem z wirtualnej grupy. W skrajnym przypadku, negatywne zachowanie w sieci, może powodować kłopoty z wymiarem sprawiedliwości.

Głównym założeniem oceny 360 stopni jest zebranie opinii z kręgu osób współpracujących z daną osobą oraz jej klientów o wykonywanej przez nią pracy, skonfrontowanie ich z opinią ocenianego i zaprezentowanie mu.

Od 50 lat teoria i praktyka zarządzania opiera się na technicznym, analitycznym podejściu, w którym role tak zwanych miękkich czynników, między innymi emocji czy uczuć zostały w większości odrzucone. Ten trend teraz ulega odwróceniu, ponieważ zarówno pracownicy naukowi, jak i menedżerowie odkrywają jak ważną rolę odgrywają emocje w procesie kształtowania modelu zachowań.

Oznacza posiadanie i umiejętność wyrażenia własnego zdania, emocji i postaw tak, aby nie naruszały one praw i uczuć innych osób oraz własnych, bez stosowania zachowań agresywnych.
Reakcje na stres bywają różnorodne. Według Endlera i Parkera, strategie radzenia sobie ze stresem, jakie podejmuje człowiek, są wynikiem interakcji zachodzącej pomiędzy cechami sytuacji, a stylem reakcji charakterystycznym dla danej jednostki. Styl radzenia sobie ze stresem rozumiany jest jako typowy dla danego człowieka sposób zachowania się w różnych sytuacjach stresowych. Tak więc wybór strategii radzenia sobie ze stresem zależy od wielu czynników, np.: osobowości człowieka, jego doświadczenia w radzeniu sobie ze stresem, rodzaju stresora, który spowodował stan napięcia.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.