Team building 2.0

2.0 zwykle oznacza cyfryzację, digitalizację, wykorzystanie elektroniki. Nazwa team building 2.0 dokładnie to obiecuje. W dobie coraz silniejszej reprezentacji iPokolenia w świecie biznesu również projekty team buildingowe siłą rzeczy muszą się dostosować do nowych oczekiwań. A oczekiwania są właśnie takie, aby cyfryzować – naukę, zabawę, styl życia. Trudno więc oczekiwać, żeby team building był wolny od tego trendu.

2 stycznia 2019
zdjęcie - Team building 2.0

W ARTYKULE:

Teambuilding 2.0

2.0 zwykle oznacza cyfryzację, digitalizację, wykorzystanie elektroniki. Nazwa teambuilding 2.0 dokładnie to obiecuje. W dobie coraz silniejszej reprezentacji iPokolenia w świecie biznesu również projekty teambuildingowe muszą dostosować się do nowych oczekiwań. A oczekiwania są właśnie takie, aby cyfryzować – naukę, zabawę, styl życia. Trudno więc oczekiwać, żeby teambuilding był wolny od tego trendu.

Klasyczna trójca teambuildingu – quady, paintball i tyrolka to już przeszłość. Paintball cyfrowy czy laserowy dostępny jest jako miejski event dla pojedynczych osób bądź zorganizowanych grup. Kłady stały się wyposażeniem co drugiej agroturystyki czy pensjonatu. Zjazd tyroski jest gwoździem programy każdego parku linowego – a te są wszędzie – zarówno w przestrzeni miejskiej jak i poza miastem.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Czy w obecnych czasach wszystkie itegracje, spotkania firmowe, warsztaty czy atrakcje dla zespołu trzeba odłożyć na "lepsze czasy"?
Zdecydowanie nie.  Super doświadczeniem jest team building online.
Wszystkie nasze szkolenia online. Zapraszamy!

Tak więc teambuilding 2.0 – Virtualna Rzeczywistość (VR), Rozszerzona Rzeczywistość AR), mobilne aplikacje i drony – tego potrzebują młodzi ludzie podczas teambuildingu, integracji pracowników.

Wirtualna rzeczywistość w teambuildingu to wciąż nowość. Organizacja eventów związana z tą formą aktywności wzbudza ciekawość naszych klientów. Jak to z nowościami, nie wszyscy zdają sobie sprawę z ograniczeń nowych rozwiązań. A w tym wypadku ograniczeń jest sporo:

  • bezpiecznie można używać okularów czy hełmów VR’owych od 15 do 30 minut. Potem błędnik zaczyna „wariować”, mogą pojawić się nudności – zwłaszcza u tych osób, które są podatne na chorobę lokomocyjną bądź chorobę morską.
  • część uczestników ma naturalny brak gotowości na wirtualną rzeczywistość – już po kilku sekundach muszą zdjąć google VR’owe.

W Gammie Discover radzimy sobie z tymi wyzwaniami poprzez projektowanie wydarzeń łączących aktywnośći VR’elowe i te ze świata realnego. Jeżeli portfolio aktywności jest duże to wszyscy mogą dobrze się bawić, a wirtualna rzeczywistość jest wisienką na torcie i dodaje eventowi spektakularności.

Rozszerzona rzeczywistość to alternatywa w teambuildingu względem VR’u. Uczestnicy biorą udział w aktywnościach osadzonych zarówno w świecie realnym jak i wirtualnym. Przykładem może być geochasing. Zadaniem grupy bądź pojedynczych osób jest znajdować usytuowane na mapach mobilnych (w komórkach) schowki, w których znajdują się zadania, wskazówki bądź elementy scenariusza teambuildingu. Duża liczba schowków wymaga planowania pracy zespołu (dobór kolejności oraz zasobów, aby dotrzeć do tzw. kieszeni), a wykorzystanie smartfonów jest ukłonem w kierunku iPokolenia. Zawartość schówków może budować scenariusz gry miejskiej, LARP’a, bądź tradycynej gry integracyjnej bazującej na mechanice kołowej.

Wykorzystanie dronów w teambuildingu ma również szerokie zastosowanie. Za ich pomogą uczestnicy mogą:

  • stworzyć rysunki widziane wyłącznie z lotu ptaka – tzw. geoglify, które mogą mieć wartość symboliczną (motto grupy, wartości firmowe, misja firmy etc.) .
  • zaprojektować żywe obrazy, animacje widziane z lotu ptaka (w tym wypadku drona)
  • wziąć udział w wyścigach dronów
  • stworzyć i unieść powietrzne konstrukcje, które będą punktowane wg wcześniej znanych kryteriów
  • wykorzystując zestawy LEGO MINDSTORM ROBOTS zaprojektować lego-drony i przeprowadzić konkurencje sprawdzające ich możliwości (walki, sztafety, budowy etc.)

Tak jak w przypadku VR i AR liczbę możliwości ogranicza jedynie czas projektowania i czasami możliwości finansowe przedsięwzięcia.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Szanowni Państwo!
Firma Gamma przeprowadziła 3-miesięczny projekt badawczy, którego celem było zidentyfikowanie kluczowych wyzwań, przed jakimi obecnie stoją firmy informatyczne. Głównymi źródłami informacji podczas badania były:
  • dane z raportów firmy Gartner,
  • dane z analiz infobrokerskich,
  • bezpośrednie wywiady z menedżerami wyższego i średniego szczebla zarządzania w firmach informatycznych,
  • wywiady ze specjalistami reprezentującymi zawody informatyczne.
Źródłem bierności i braku zaangażowania pracowników w swoją pracę nie zawsze są błędy przełożonych. Prezentyzm, czyli sytuacja, w której pracownik co prawda jest obecny ciałem w pracy, ale duchem jest poza nią, ma swoje przyczyny w problemach zdrowotnych lub osobistych pracownika.
Firmy mogą wspierać pracowników w samodzielnym rozwiązywaniu tych problemów poprzez tworzenie programów zrównoważonego rozwoju oraz programów corporate wellness.

Społeczna rewolucja i cyfrowa transformacja to jedynie dwa z wielu wyzwań, które stanęły na drodze działów HR w 2018 roku. Żyjemy w czasach, w których wszelkie milczenie lub spowolnione działanie ze strony pracodawców może być postrzegane jako apatia.

Posiadanie menedżerskiej odwagi wiąże się z wieloma różnorakimi umiejętnościami. Wprawa w stawaniu naprzeciw występującym problemom, sztuka doboru odpowiednich ludzi w swoim otoczeniu, kunszt podejmowania ciężkich decyzji oraz brania za nie pełnej odpowiedzialności to tylko kilka przykładowych zdolności którymi odznaczają się menadżerowie.

„Oceniamy siebie zwykle na podstawie tego, czego chcielibyśmy dokonać, ale otoczenie, oceniając nas, bierze pod uwagę to, czego naprawdę dokonaliśmy”  
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.