Sprzedaż jest wbrew pozorom niezwykle delikatnym tematem. Wydaje się to proste, często zatrudniani są na stanowiska osoby zupełnie niewykwalifikowane, bez ukończonych szkoleń sprzedażowych. Jest to niezwykle atrakcyjne środowisko dla studentów, kuszące perspektywami wysokich zarobków. Faktycznie, największym motywatorem w dziale sprzedaży są prowizje, premie, bonusy.
Jednym z najskuteczniejszych sposobów pobudzenia pracowników do sprzedaży jest ustalenie systemu premiowego, który nie pozwala na "zarobienie z góry" na kolejne dwa tygodnie lenistwa.
Praktyka ta opiera się na zasadzie, że z każdym miesiącem, w którym pracownikowi udało się podpisać umowy z nowymi klientami, przysługujący mu procent od dochodu wzrasta.
Kiedy jednak pracownik przerwie łańcuch dobrej passy (lub dawania z siebie 100%) i w jednym z kolejnych miesięcy nie osiągnie określonej, wymaganej liczby "close'ów" (czyli podpisanych kontraktów), anuluje się ustalony procent prowizji i powraca do najniższego progu prowizyjnego.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Gamma - firma szkoleniowa roku w rankingu Gazety Finansowej. Oferujemy szkolenia menadżerskie i sprzedażowe np:
W ten sposób pracownikowi jedynie opłaca się osiągać wyznaczone progi sprzedażowe, choć jest to dosyć brutalny system i nie każdy pracownik się na niego zgodzi, to okazuje się niesamowicie skuteczny. Należy jednak pamiętać, że pracowników niekoniecznie da się zmotywować do sprzedaży wyłącznie twardą gotówką.
Bardzo skuteczną praktyką, podnoszącą poziom zaangażowania jest organizowanie "szkoleń" (w prawdzie przemówień motywacyjnych - choć skutki wygasają po pewnym okresie czasu, warto urozmaicić pracownikom codzienne obowiązki takim szkoleniem, firma też na tym zyska).
Innym kreatywnym sposobem na podniesienie efektywności zespołu sprzedażowego jest urządzanie konkursów i wyścigów, których wygrać można bonusy, dni relaksu, nagrody, itd. W końcu team sprzedażowy zazwyczaj składa się z lubiących konkurencję jednostek.
Trening mentoringowy online – uczestnicy dostają innowacyjne, ale już sprawdzone rozwiązania i techniki sprzedaży, które zmienią klasyczną sprzedaż w inteligentny hunting. Unikalne szkolenie dla handlowców i sprzedawców. Szkolenie sprzedażowe zorientowane na osiąganie wyników w inteligentny sposób. Zobacz nasze szkolenia – techniki sprzedaży.
Dzisiaj na rynku wygrywają hunterzy – handlowcy, którzy potrafią aktywnie zdobywać klientów, a nie wyłącznie bazować na obecnych klientach i przychodzących lead’ach. Jednym z najważniejszych zadań menedżera sprzedaży jest doprowadzić do przesunięcia akcentów – z farmingu na hunting – czyli jak to nazywamy obudzić ospały zespół sprzedaży. Szkolenie prowadzi Dawid Didiuk –ekspert, którego autorska metodyka budzenia ospałych zespołów sprzedaży wdrażana jest w wiodących firmach w Polsce.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.