Jakie cechy powinien mieć dobry pracownik

Każdy pracodawca szukający nowych pracowników zadaje sobie pytanie o to, jakie cechy powinien mieć człowiek, którego zatrudnią. Oczywiście niektóre cechy będą zależne od rangi i stanowiska, na które poszukujemy kandydata, istnieje jednak kilka uniwersalnie pożądanych u pracowników cech. Pierwszą z nich jest umiejętność organizacji swojej pracy.
Cecha ta wpływa na terminowość realizacji stawianych pracownikowi zdań jak i efekty, jakie osiąga. Kolejną wartościową cechą jest ambicja. Dobry pracownik, to taki, który zawsze dąży do samodoskonalenia się.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak zarządzać swoim stresem w pracy? Jak rozwiązywać konflikty i asertywnie komunikować się w życiu prywatnym i zawodowym? Czy trening pewności siebie zmieni Twoje życie? Zobacz nasze szkolenia z rozwoju osobistego np: szkolenia z komunikacji interpersonalnej, szkolenie z negocjacji.
Przywiązuje on dużą wagę do tego, by perfekcyjnie wykonywać swoje zadania, oraz zwiększać swoje kompetencje, tak by móc lepiej wykonywać swoją pracę. Ambitny człowiek to dobry nabytek dla każdej firmy stawiającej na rozwój jej zasobów ludzkich.
Bardzo pożądaną cechą jest także umiejętność pracy w zespole. Jeden wadliwy trybik może uniemożliwić pracę każdej maszyny, w ten sam sposób może zadziałać pracownik, który źle współpracuje ze swoimi kolegami.
Jego niechęć do wchodzenia w relacje z innymi może sprawić, że przy wykonywaniu swoich zdań, będzie przeszkadzał innym w ich pracy, lub, że w wyniku braku komunikacji dwie osoby będą wykonywać te same zadania.
Managerowi oraz pracownicy z działów HR powinni przykładać dużą wagę do relacji panujących w zespołach ich firmy.
Turkusowe przywództwo
Turkus wyzwala pełnię talentów i potencjału pracowników, obszary niczyje zastępuje postawą współodpowiedzialności, wprowadza zarządzanie zaufaniem, łączy cele strategiczne z pracowniczymi nadając pracy sens. Zapraszamy na…Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















