Psychoterapia, doradztwo, reklama, marketing czy praca w HR (zasobach ludzkich), a może doktorat, po zakończeniu studiów z psychologii na ich absolwentów czeka mnóstwo możliwości.
Dokonanie wyboru może nie być proste. Po obronie pracy magisterskiej młodzi psychologowie powinni posiadać szereg różnych umiejętności, które są bardzo cenione przez pracodawców, jak na przykład kompetencje komunikacyjne, niezależność, umiejętność pracy w zespole, na dodatek mogą pochwalić się znajomością statystyki, oraz tym, że umieją przeprowadzać badania naukowe.
Nic dziwnego, więc, że jedynie relatywnie niewielki procent studentów decyduje się na karierę, jako psycholog, niezależnie czy zdecydują się na karierę kliniczną czy jako psycholog sportu, każda z tych dyscyplin wiąże się z dużą odpowiedzialnością i koniecznością walki o przetrwanie z konkurencją, która jest na tym rynku dość duża.
Wielu absolwentów studiów psychologicznych decyduje się, więc na karierę w takich segmentach jak marketing, gdzie zajmują się najczęściej badaniami rynku oraz konsultacją merytoryczną reklam lub decydują się na karierę związaną z zarządzaniem zasobami ludzkimi, gdzie pracują jako rekrutrzy, lub specjaliści od motywowania pracowników.