Powerful:

zdjęcie - (the_title())

    Jeśli chodzi o rekrutowanie, motywowanie i tworzenie świetnych zespołów, Patty Mc Cord uważa, że większość firm nieodpowiednio sobie z tym radzi. Autorka pomogła w stworzeniu wyjątkowej i wydajnej kultury w Netflixie, gdzie pracowała na stanowisku dyrektora ds. talentów. W swojej nowej książce „Powerful”, dzieli się z czytelnikami zdobytą wiedzą w tej, jak i w innych firmach Doliny Krzemowej.

    Książka została podzielona na osiem rozdziałów: „The Greatest Motivation is Contributing to Success”, „Every Single Employee Should Understand the Business”, „Humans Hate Being Lied To and Being Spun”, „Debate Vigorously”, „Build The Company Now That You Want to Be Then”, „Someone Really Smart in Every Job”, „Pay People What They’re Worth to You”, „The Art of Good Good-byes”.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak rozpoznawać potrzeby pracowników i skutecznie ich motywować? Zapraszamy HR i liderów na szkolenia HR. Zobacz też: szkolenie zarządzanie ludźmi, szkolenia managerskie.

    Autorka w pierwszym rozdziale zaznacza, że jedną z najważniejszych zasad, jakie panują w siedzibie Netflixa jest to, że ludzie otwarcie rozmawiają ze sobą o wszystkich sprawach. I mowa tu o podwładnych, jak i o kierownictwie. Najważniejsze jest to, aby w całej firmie rządziła szczerość. Jednym z głównych powodów, dla których tak dobrze dogadywała się z Reedem Hastings (CEO) była uczciwość. Podobało mu się to, że Patty zawsze mówiła to, co naprawdę myślała nie tylko jemu, ale wszystkim swoim kolegom z pracy. Niestety, radykalna szczerość nie była uznawana za pozytywny aspekt we wszystkich firmach, w jakich McCord miała okazję pracować.

    Otwarty krytycyzm to jeden z najtrudniejszych elementów nowej kultury Netflixa, do której pracownicy musieli się przyzwyczaić. Większość z nich jednak szybko zorientowała się, jak wartościowa jest taka otwartość na innych. Jeden z głównych liderów zespołu, Eric Colson powiedział, że otrzymywanie szczerej informacji zwrotnej od pracowników to główny czynnik, na podstawie którego można stwierdzić, czy zespół efektywnie pracuje, a jego zespoły pracowały wręcz wspaniale. Dlatego właśnie Colson przejął stanowisko wiceprezesa ds. badania danych i inżynierii po upływie niecałych trzech lat pracy w firmie.

    Zespół kierowniczy Netflixa budował uczciwość w różny sposób. Jednym z nich było ćwiczenie o nazwie „Zacznij, zatrzymaj się, kontynuuj”, odbywające się na grupowych spotkaniach. Każda osoba musiała wskazać swojemu współpracownikowi jedną rzecz, którą powinni zacząć robić, jedną, którą powinni przestać wykonywać i jedną, którą mogą kontynuować. Zależało im na przejrzystości komunikacji, dlatego ćwiczenia te odbywały się na publicznych spotkaniach, a ludzie wypowiadali się przed całą grupą.

    Początkowo nie wszyscy byli pozytywnie nastawieni do takich metod integracji. Odczuwali niepokój i bali się, jak inni zareagują na ich prośby o zaprzestanie wykonywania jakichś czynności. Nie wiedzieli, co inni sobie o nich pomyślą i czy ich tym tylko nie rozzłoszczą. Jednak na drugi dzień okazało się, że ludzie byli usatysfakcjonowani feedbackiem, jaki otrzymali i było to dla nich bardzo pomocne. 

    McCord popiera ćwiczenie radykalnej szczerości w miejscu pracy, żegnanie się z pracownikami, którzy nie potrafią się dostosować do potrzeb firmy oraz motywację poprzez stawianie nowych wyzwań w pracy, a nie dawanie obietnic, dodatków do pensji i premii. Autorka polemizuje na temat starych zasad HRu w korporacjach – corocznej oceny pracowników, upodmiotowienia pracowników, programów zaangażowania – które zazwyczaj okazują się zwykłą stratą czasu i zasobów firmy. Jej przetestowane porady, opisane w humorystyczny sposób, ujawniają przed czytelnikami różne ścieżki, jakimi mogą się kierować podczas kreowania kultury firmy o dużej wydajności i rentowności. Ta książka zmieni Twój sposób myślenia o pracy i zaoferuje nowe sposoby na prowadzenie swojego przedsiębiorstwa.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.