Każdy menedżer ma potencjał, aby zostać dobrym trenerem. Coaching w pracy może okazać się bardzo skutecznym narzędziem, pomagającym zarówno osobom indywidualnym, jak i firmom w osiągnięciu celów. Zwiększa zaangażowanie pracowników w powierzone zadania, polepsza ich wyniki i ułatwia naukę. Dla zapracowanego menedżera, musi on odznaczać się przede wszystkim praktycznością i uniwersalnością.
„Coaching dla menedżerów” zawiera kluczowe informacje, wskazówki i wyjaśnienia w przyjaznym, interesującym formacie, rozwiewając wszelkie wątpliwości czytelnika, któremu na początku ta zdolność trenerska może wydawać się skomplikowana i trudna do opanowania. To niezbędna i szybko rozwijająca się umiejętność przywódcza, którą Ty również możesz wypracować!
Książka Julie Starr opiera się na specjalnie opracowanych metodach, sprawdzonych w branży biznesowej. Dzięki nim odkryjesz, co to znaczy być dobrym coachem, jak używać opisane techniki w praktyce i stosować je w typowych dla dziedziny coachingu sytuacjach. Została ona podzielona na 4 części: „Świadomość”, „Umiejętności”, „Zastosowanie”, „Działanie”.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak budować wiarygodność, autorytet i charyzmę, czyli jak stać się liderem transformacyjnym - zapraszamy na szkolenie z przywództwa.
„Świadomość” – ta część wyjaśnia, czym jest coaching „w kontekście organizacji lub twojego miejsca pracy”. Pomaga w wykreowaniu własnej definicji tego pojęcia i przygotowania się pod indywidualnym kątem do nauki tej metody. Dzięki niej określimy naszą własną sytuację i odpowiemy na najważniejsze pytanie: co oznacza bycie liderem.
Część druga zapoznaje nas z najważniejszymi umiejętnościami w coachingu, które mają swoje zastosowanie nie tylko w sprawach zawodowych. Przykłady zaczerpnięte z życia codziennego uczą nas, między innymi, jak skutecznie zadawać pytania i jak wykorzystywać posiadane przez nas zasoby.
Część trzecia pokazuje, jak w umiejętny sposób wykorzystać nabyte umiejętności w miejscu pracy. Przydadzą się one nie tylko na spotkaniach i konferencjach – również w sytuacjach codziennych, na przykład podczas rozmów z podwładnymi. Ponadto, rozdział ten umożliwia spojrzenie na pewne kwestie w zupełnie inny sposób, niż robiliśmy to wcześniej.
„Działanie” to rozdział umożliwiający rozwijanie i doskonalenie nabytych umiejętności. Po zastosowaniu ich w miejscu pracy będzie nam łatwiej radzić sobie z problemami i wykorzystywać poznane narzędzia w odpowiednich sytuacjach. To stopniowo doprowadzi do diametralnych zmian nie tylko na polu zawodowym, ale także prywatnym.
Poradnik uznawany jest za jedną najbardziej pomocnych książek z dziedziny coachingu. Jej ogromną zaletą jest to, że w naturalny sposób porusza wiele kwestii i problemów, z którymi menedżerowie mogą spotkać się w trakcie przyswajania opisanych metod. Niezależnie od ilości posiadanego doświadczenia, wyniosą z książki wiele korzyści, szczególnie w temacie relacji międzyludzkich, słuchania i obserwacji innych oraz otrzymywania informacji zwrotnych.
„Coaching dla menedżerów” zachęca do wypróbowania nowych rozwiązań starych problemów, zwiększając dzięki temu swoją pewność siebie i samoświadomość. Poprzez przeanalizowanie naszych typowych reakcji, zdajemy sobie sprawę z ze złych nawyków. Niektóre z opisanych technik pomogą nam to zauważyć, jednocześnie zmieniając naszą perspektywę i zachęcając nas do wyeliminowania niekorzystnych zachowań.
Przekaz tej książki jest bardzo prosty: menedżerowie dostają garść informacji, dzięki którym przestają kontrolować wszystko dookoła, a stają się profesjonalnymi trenerami.
Wyzwalanie potencjału pracowników to jedno z największych wyzwań menedżerskich, przywódczych. Szkolenie coaching menedżerski i zarządzanie rozwojem dostarcza paletę narzędzi rozpoznających poziom kompetencji pracowników i wspierający go.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
„17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.