Gdy góra lodowa topnieje

Gamma - Gdy góra lodowa topnieje

    Jeśli przeczytaliście książki „Jednominutowy Menedżer” Kena Blancharda lub „Kto zabrał mój ser?” Spencera Johnsona, ta pozycja od razu przypadnie wam do gustu. Bazując na różnych opowieściach, John Kotter próbuje zilustrować osiem zasad dotyczących zmian, o których autor wspomniał w swojej drugiej książce pt. „Leading Change”. Co ciekawe, postaciami w książce są pingwiny, a przesłanie lektury to jednocześnie ostrzeżenie przed stylem życia pingwinów, ponieważ ich obecne siedlisko, góra lodowa, topnieje. Książka opisuje to, jak pingwiny odkryły powiększający się problem, który wskazywał na potrzebę zmian i jak przeszły przez ten proces zmian, używając osiem zasad Kottera.

    Oto krótki opis każdej z reguł, w oparciu o historię zwierząt:

    • Wywołaj poczucie pilności: pingwin o imieniu Fred odkrywa, że góra lodowa, zamieszkała przez całą kolonię ptaków, topnieje. Mówi o tym szanowanemu członkowi grupy, Alice, która początkowo bardzo sceptycznie podchodzi do problemu. Jednak po zobaczeniu tego na własne oczy, zaczyna w to wierzyć i dociera do niej, jak pilna jest to sprawa. Mówi o całej sprawie radzie pingwinów, której jest członkiem, jednak większość zwierząt jej nie wierzy. Fred korzysta więc z kilku kreatywnych sposobów, aby pomóc pingwinom w zrozumieniu, jak pilna jest to sytuacja.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Szkolenie zarządzanie zmianą - Każdej zmianie towarzyszy  naturalna reakcja, którą jest niepewność i niechęć. Na szkoleniu z zarządzania zmianą, uczestnicy zdobędą wiedzę na temat tego, jak przejść łagodnie przez proces zmiany, jak przygotować pracowników do zmiany oraz jak skutecznie walczyć z oporem przed zmianą. Polecamy również: zarządzanie stresem w organizacji, szkolenia dla menedżerów.

    • Zbierz zespół kierujący: cała grupa umawia się na spotkanie, aby poradzić sobie z tym problemem. Zespół składa się z pięciu pingwinów, które od razu szukają sposobów na wyjście z tej trudnej sytuacji. Ostatecznie, pomocą w odnalezieniu odpowiedniego rozwiązania służy mewa.
    • Stwórz wizję zmiany i opracuj strategię: inspiracja od mewy przyniosła rozwiązanie, które mogłoby zmienić styl życia pingwinów. Ptaki mogłyby stać się kolonią koczowników, która przenosiłaby się do miejsc z dobrymi warunkami do życia, jeśli te obecne byłyby niebezpieczne. To byłaby ogromna zmiana dla pingwinów, które żyły w jednym miejscu od lat i przyzwyczaiły się do tego.
    • Komunikuj się, aby być rozumianym i dotrzeć do innych: pomimo, że grupa znalazła potencjalne rozwiązanie problemu, teraz musi przekonać do tego resztę kolonii. Niektóre pingwiny były bardzo sceptyczne i uważały, że albo ta cała historia o topnieniu góry lodowej to nonsens, albo że przenoszenie się to zbyt niebezpieczne posunięcie. Grupa opracowała ciekawe sposoby na komunikowanie się z innymi tak, aby zbudzić ich zainteresowanie i w związku z tym reakcje były podzielone. Ale grupa nie odpuszczała, rozwieszali plakaty w każdym widocznym miejscu, aby przekazać wizję i kłaść nacisk na zalety nowego stylu życia.
    • Zachęć innych do działania: grupa znalazła sposoby, aby reszta pingwinów stała się częścią nowego rozwiązania. Dzięki temu opozycja zaczęła się zmniejszać.
    • Odnoś krótkoterminowe sukcesy: kiedy inne pingwiny zaczęły angażować się w całą tę sprawę, osiągały one krótkoterminowe cele, co było konieczne do osiągnięcia końcowego założenia. To zachęciło inne pingwiny do włączenia się w inicjatywę. Dla grupy to były takie krótkoterminowe sukcesy, więc starali się motywować pingwiny, aby nadal pracowały nad nowymi rozwiązaniami.
    • Nie odpuszczaj: kolonia ostatecznie przeniosła się na nową górę lodową, ale tam nie została. Znaleźli lepszą i przenieśli się po raz kolejny. Nie poddawali się, tylko szukali coraz to lepszych miejsc do życia.
    • Stwórz nową kulturę: Podjęto działania, aby stworzyć w nowym miejscu nową kulturę. Pingwiny nie chciały pozostawać przy starych zwyczajach i tradycjach.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza