Zaufanie jest tak podstawowym elementem biznesu, że bardzo rzadko omawiane jest w sposób analityczny i przystępny. Książka „Szybkość zaufania” zawiera liczne porady dla przedsiębiorców dotyczące tego, jak radzić sobie z zaufaniem w celu przyspieszenia rozwoju i zredukowania kosztów, pomijając przy tym wszelkie pułapki. Im więcej zaufania w firmie, tym szybciej można pracować przy mniejszych kosztach.
Szybkość, na jaką możesz ocenić zaufanie decyduje o tym, w jakim tempie firma może się rozwijać, ponieważ wpływa ona na każdy rodzaj relacji. Mówimy tu o relacji z pracownikami, nowozatrudnionymi, partnerami biznesowymi, inwestorami oraz klientami.
Autor książki poświęcił całą swoją karierę na opracowanie zasad w niej zawartych. Podzielił on zaufanie na cztery główne komponenty: integralność, zamiar, zdolność i wynik. Pierwsze dwa definiują charakter, a dwa kolejne kompetencje. Pomiary niedoboru tych komponentów pozwalają określić sposób na naprawienie, zbudowanie lub zwiększenie zaufania.
Integralność – bez niej nie jesteśmy w stanie stworzyć fundamentów, na których można zbudować zaufanie. Covey definiuje ten czynnik jako bycie uczciwym, mówienie prawdy oraz pozostawianie odpowiedniego wrażenia. Oprócz uczciwości, integralność wymaga trzech rzeczy: stosowności – zachowanie zgodne z naszymi wartościami budzi zaufanie; pokory – to, co dobre, musi być ważniejsze od bycia dobrym; odwagi – kiedy właściwe działanie przychodzi z trudem, integralność wymaga odwagi.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jakie są najskuteczniejsze techniki motywacyjne? Jak zostać mentorem dla mniej doświadczonych współpracowników? Jak stres wpływa na podejmowanie decyzji? Jak obudzić zespół sprzedażowy? Zobacz co proponujemy:
Zamiar – autor definiuje zamiar jako plan lub cel i dzieli na trzy komponenty: motyw – motyw, który najbardziej budzi zaufanie to ten, który przejawia się prawdziwą troską o pracowników i klientów; program – co zamierzasz robić bazując na swoim motywie? Program, który budzi największe zaufanie jest korzystny dla obu stron; zachowanie – chodzi o konkretne działanie, które wynika z motywu i programu. Zachowanie, które budzi duże zaufanie to działanie w najlepszym interesie innych osób. Przedsiębiorcy powinni skupiać się na relacjach z klientami i partnerami.
Zdolność – autor dzieli ten czynnik na cztery kluczowe części: talent, postawę, wiedzę i styl. Im bardziej odpowiadają one potrzebom sytuacji, tym wyższe są kompetencje. Przy ocenie możliwości inwestycyjnych, należy skupić się na zdolnościach zespołu zarządzającego: czy sprosta on oczekiwaniom, których wymaga szybki rozwój firmy.
Wyniki – Najsilniejszym i najprostszym testem na zaufanie jest wynik – nie tylko jaki on był, ale też jak powstał. To jest szczególnie ważne dla przedsiębiorców, którzy myślą o nowych przedsięwzięciach. Rozmawiając z kierownikami wyższego szczebla, warto zwracać uwagę na sprawdzone wyniki, ich wkład we wcześniejsze sukcesy firmy oraz ich znaczenie dla potrzeb firmy.
Inwestowanie w zaufanie – autor wskazuje na 13 różnych inicjatyw, których przedsiębiorcy mogą się podjąć, aby wzbudzić zaufanie. Ponieważ jego budowanie w naszym miejscu pracy napędza jego rozwój, kluczową kwestią jest to, jak i gdzie tworzyć te inwestycje w zaufanie. Zadajmy sobie pytania: co możemy osiągnąć poprzez inwestycję w zaufanie? Co ryzykujemy poświęcając nasze zasoby w celu jego budowy?
Książka „Szybkość zaufania” udowadnia, że im większe zaufanie zbudujemy, tym lepszymi przedsiębiorcami się staniemy. Ta sama zasada dotyczy osobistych relacji z innymi ludźmi.
Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
„17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.