Czy poważnie rozważasz prowadzenie własnej firmy? Czy środowisko, w jakim rozwija się twój biznes uległo radykalnej zmianie? Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na co najmniej jedno z tych pytań, powinieneś sięgnąć po książkę „Tworzenie modeli biznesowych”.
Nie jest to typ książki, którą przeczytasz raz i odłożysz na półkę. Jest to lektura, do której można nieustannie się odnosić. Zawiera mnóstwo narzędzi, które pomogą ci zrozumieć, zaprojektować, zmodyfikować i zastosować modele biznesowe.
Tworzenie takich modeli opiera się na dziewięciu elementach, które należy przyswoić przed rozpoczęciem działania: Segmenty Klientów (CS): kim są twoi klienci i dlaczego od ciebie kupują? Jaki jest twój archetyp klienta. Dokładnie poznaj i zrozum swoich klientów. Propozycja Wartości (VP): Jaki produkt/usługę tworzysz i dla kogo? Jakie potrzeby zaspokajasz? Jakie problemy rozwiązujesz? Kanały (CH): Jak twój produkt/usługa trafia do klientów?
Czy twój kanał dystrybucji jest wirtualny czy fizyczny? Relacje z klientami (CR): Jak zamierasz zdobyć i utrzymać klientów przy sobie? Jak chcesz zwiększyć bazę klientów? Źródła Przychodów (RS): Jak zamierzasz zarabiać pieniądze? Na jakie wartości zwracają uwagę twoi klienci? Kluczowe Źródła (KR): Czego potrzebujesz, aby twoja firma dobrze funkcjonowała? Jakie są podstawowe elementy, których potrzebujesz? Ludzie? Finansowanie? Magazynowanie? Lista klientów? Kluczowe Działania (KA): jakie działania musisz podjąć, aby kierować biznesem? Jakie są tego najważniejsze aspekty? Kluczowi Partnerzy (KP): jakie działania prowadzą twoi partnerzy? Co dzięki nim zyskujesz? Struktura Kosztów (CS): jakie są stałe i zmienne koszty prowadzenia biznesu? Jakie działania kosztują cię najwięcej? Kiedy zrozumiesz te dziewięć elementów, należy odpowiedzieć na zestaw pytań i odpowiedzi umieścić na Płótnie Tworzenia Modelu Biznesowego.
Książka została podzielona na sekcje, które w systematyczny sposób pozwalają ci rozwijać twój model biznesowy. Istnieją trzy różne typy przedsiębiorstw: zajmujące się relacjami z klientami, innowacyjne i infrastrukturalne, a korporacja może być więcej niż tylko jednym z nich. Każdy ze wspomnianych w książce modeli biznesowych jest dokładnie opisany na podstawie studium przypadku, a czytelnik sam wybiera który z nich jest odpowiedni dla jego firmy. Książka jest przepełniona informacjami, dzięki którym każda koncepcja opracowana przez autorów jest przejrzyście wyjaśniona. Informacje te podawane są w małych dawkach, występuje też dużo ilustracji, więc czytelnik może spokojnie przetrawić wszystko, czego się dowiedział. Dodatkowo, podręcznik pokazuje, jak zaprojektować swój własny model biznesowy i rozwinąć strategię naszej firmy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Autorzy radzą, aby przeczytać tę książkę raz, a potem kolejny, sekcja po sekcji, odpowiadając na pytania stawiane po każdej z nich. Dzięki temu będziemy nadążać za całym procesem i po głębokiej analizie skończymy naszą książkę ze stworzonym modelem biznesowym.
„Tworzenie modeli biznesowych” to idealna pozycja dla osób startujących z nowym pomysłem na firmę, a także dla tych, którzy pragną zmienić coś w już istniejącym przedsiębiorstwie. Nie warto jej czytać tylko po to, aby uzyskać nową garść informacji, ale po to, aby podjąć konkretne działania.
Niby wszyscy znają podstawowe techniki sprzedaży, ale rzadko je stosują. Nie rozpoznają potrzeb, argumenty nie przyjmują formy korzyści, nie potrafią obronić ceny danego produktu czy usługi. Jednocześnie umiejętne ich stosowanie oraz dobre szkolenie ze sprzedaży mocno wpływa na sprzedaż. Szkolenie zawiera moduł dostosowawczy do warunków online.
Tyle dostaniesz ile wynegocjujesz. Jeśli tylko w połowie sytuacji to prawda, warto inwestować w szkolenia z negocjacji u najlepszych. Kurs negocjacji mocno zorientowanych na wyniki. Zapraszamy na szkolenie negocjacje zakupowe!
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
„17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...
Zapraszamy do naszej
gamma Wiki +
Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.