Wellbeing jako kluczowy filar organizacji. Utopia czy szansa do wykorzystania?

Wellbeing jako kluczowy filar organizacji. Utopia czy szansa do wykorzystania?

Wellbeing jako kluczowy filar organizacji. Utopia czy szansa do wykorzystania?

Szkolenia HR

Za chwilę bez dobrostanu nie będzie zaangażowania

Dbałość o dobrostan fizyczny, psychiczny, intelektualny i duchowy pracowników stała się jedną z lepszych inwestycji, jakich może dokonać współczesna organizacja. Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki wellbeingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość dla wszystkich jej członków?

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia online. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Według raportu Deloitte Global Human Capital Trends z 2018 roku, 84% badanych organizacji uważa za niezwykle ważne wdrożenie strategii wellbeingowych w swojej firmie. Jak wynika z danych zawartych w tym badaniu wellbeing ma szansę stać się najbardziej wartościowym i dającym wymierne korzyści elementem zarządzania współczesnymi organizacjami. A właściwie wdrożony wellbeing będzie stanowił o wygranej pracowników, organizacji, rynku i społeczeństwa.

Kluczowym celem szkolenia jest pomóc organizacjom poznać istotę wellbeingu i sprawić, aby wdrożenie jej w kulturę organizacyjną stało się nie tylko skuteczne, ale też w sposób naturalny, niewymuszony wygenerowało wartość dodaną dla wszystkich jej członków.

Firma, która rozumie, że jej największym kapitałem są ludzie jednocześnie powinna na co dzień dbać o ich dobre samopoczucie. Zadowolony pracownik, który ma poczucie sensu, czuje się zadbany i ma możliwość samodzielnego realizowania swoich wartości życiowych pracuje lepiej, chętniej przychodzi do pracy i daje z siebie więcej. Jak wskazuje Deloitte w swym raporcie 43% badanych organizacji wierzy, że wellbeing wzmacnia ich misję i wizję, 60% wykazuje poprawienie retencji pracowników, a 61% ocenia wzrost produktywności, a co za tym idzie i wyników biznesowych.

Szczęśliwy pracownik funkcjonujący w zdrowej społeczności i w przyjaznym środowisku, świadomy swoich potrzeb i potrafiący je zaspokajać i równoważyć, nie tylko pracuje wydajniej i chce tworzyć coraz lepiej i coraz więcej, ale także tworzy silniejsze więzi z pracodawcą, rozumie i szanuje misje organizacji i chce ją po partnersku realizować. W ten sposób buduje również równowagę pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym, gdzie jedno i drugie wzajemnie i bezkonfliktowo się przenika.

Wellbeing zakłada, że nasze zdrowie ma wiele wymiarów i jego ostateczny stan będzie zależał od umiejętnego ich dostrzeżenia i zadbania o każdy z nich.

Zatem zadaniem dla organizacji deklarującej dbałość o pracownika jest wyniesienie wellbeingu do miana jednej z kluczowych wartości i skutecznego wzbogacenia o niego swojej kultury organizacyjnej. Żeby korzyści były zgodne z oczekiwaniami, wellbeing nie może być ładnym opakowaniem organizacji, ale musi stać się jej naturą, cechą, przeniknąć, aż do kości i zostać z nią już na zawsze.

Według raportu Deloitte Global Human Capital Trends z 2018 roku, 84% badanych organizacji uważa za niezwykle ważne wdrożenie strategii wellbeingowych w swojej firmie. Jak wynika z danych zawartych w tym badaniu wellbeing ma szansę stać się najbardziej wartościowym i dającym wymierne korzyści elementem zarządzania współczesnymi organizacjami. A właściwie wdrożony wellbeing będzie stanowił o wygranej pracowników, organizacji, rynku i społeczeństwa.

Kluczowym celem szkolenia jest pomóc organizacjom poznać istotę wellbeingu i sprawić, aby wdrożenie jej w kulturę organizacyjną stało się nie tylko skuteczne, ale też w sposób naturalny, niewymuszony wygenerowało wartość dodaną dla wszystkich jej członków.

Firma, która rozumie, że jej największym kapitałem są ludzie jednocześnie powinna na co dzień dbać o ich dobre samopoczucie. Zadowolony pracownik, który ma poczucie sensu, czuje się zadbany i ma możliwość samodzielnego realizowania swoich wartości życiowych pracuje lepiej, chętniej przychodzi do pracy i daje z siebie więcej. Jak wskazuje Deloitte w swym raporcie 43% badanych organizacji wierzy, że wellbeing wzmacnia ich misję i wizję, 60% wykazuje poprawienie retencji pracowników, a 61% ocenia wzrost produktywności, a co za tym idzie i wyników biznesowych.

Szczęśliwy pracownik funkcjonujący w zdrowej społeczności i w przyjaznym środowisku, świadomy swoich potrzeb i potrafiący je zaspokajać i równoważyć, nie tylko pracuje wydajniej i chce tworzyć coraz lepiej i coraz więcej, ale także tworzy silniejsze więzi z pracodawcą, rozumie i szanuje misje organizacji i chce ją po partnersku realizować. W ten sposób buduje również równowagę pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym, gdzie jedno i drugie wzajemnie i bezkonfliktowo się przenika.

Wellbeing zakłada, że nasze zdrowie ma wiele wymiarów i jego ostateczny stan będzie zależał od umiejętnego ich dostrzeżenia i zadbania o każdy z nich.

Zatem zadaniem dla organizacji deklarującej dbałość o pracownika jest wyniesienie wellbeingu do miana jednej z kluczowych wartości i skutecznego wzbogacenia o niego swojej kultury organizacyjnej. Żeby korzyści były zgodne z oczekiwaniami, wellbeing nie może być ładnym opakowaniem organizacji, ale musi stać się jej naturą, cechą, przeniknąć, aż do kości i zostać z nią już na zawsze.


PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)


CZĘŚĆ MERYTORYCZNA.
CZYM JEST PODEJŚCIE WELLBEINGOWE?

1. Idea wellbeingu, czyli  czym jest wellbeing?

  • Definicja i istota wellbeingu.
  • Wellbeing – stan, czy działanie?
  • 8 źródeł Wellbeingu osobistego:
    • Dobrostan fizyczny (energia, forma, witalność, siła)
    • Dobrostan duchowy (poczucie sensu w życiu, wartości życiowe, duchowość)
    • Dobrostan psychiczny/ emocjonalny (świadomość emocji i umiejętność w zarządzaniu nimi, radzenie sobie ze stresem)
    • Dobrostan intelektualny (otwartość umysłu, chęć poznawania, uczenia się)
    • Relacje (budowanie wspierających relacji z innymi ludźmi, kontakty, przynależność)
    • Finanse (poczucie bezpieczeństwa finansowego, zarządzanie finansami, stosunek do pieniędzy)
    • Kariera i rozwój (spójność pomiędzy tym, co robimy a naszymi talentami, poczucie tworzenia, wartości dla siebie i innych, sens, możliwości rozwoju, użyteczność społeczna)
    • Środowisko naturalne

2. Wellbeing w organizacji:

  • Wellbeing jako wartość, działanie, wydarzenie, czy strategia w organizacji?
  • Cele organizacji w kontekście wellbeingu

CZĘŚĆ PRAKTYCZNA.
BUDOWANIE STRATEGII WELLBEINGU W TWOJEJ ORGANIZACJI.

1. Zastosowanie MODELU WELLBEINGOWEGO w organizacji:

  • kluczowe pytania diagnozujące organizację
  • Badanie poziomu dobrostanu organizacji
  • Jak przełożyć teorię na praktykę, czyli o wdrożeniu skutecznej strategii słów kilka

2. Jak poprawić wellbeing w organizacji? Budowanie strategii krok po kroku

  • Dlaczego jesteśmy na takim poziomie wellbeingu? Analiza przyczynowo-skutkowa zależności istniejących w firmie
  • Po co i dla kogo chcemy wdrożyć rozwiązania lub strategię? Ustalanie celów i odbiorców
  • Co można zrobić, aby polepszyć nasz stan? Generowanie rozwiązań
  • Co faktycznie zrobimy, aby poziom wellbeingu wzrósł? Jak dokonać wyboru rozwiązań?
  • Kiedy i jak to zrobimy? Tworzenie planu działania
  • Przygotowanie do działania i komunikacja.
  • Let’s do it. Działanie
  • Czy to działa? Kontrolowanie, wskaźniki i mierniki
  • Pętla sprzężenia zwrotnego. Proaktywne zarządzanie procesem.

3. Well – being w mojej Organizacji:

  • Faktyczne potrzeby organizacji
  • Weryfikacja i ulepszenie dotychczasowych działań
  • Wypracowanie długoterminowej strategii (kompleksowy charakter, osadzenie w czasie, analiza dostępnych zasobów)
  • Stworzenie gotowego planu działania pozwalającego na wdrożenie szytej na miarę strategii wellbeingu w organizacji


4. Well – being w praktyce, czyli dobre i mniej dobre praktyki wdrażania do organizacji:

  • Analiza różnych wdrożeń wellbeingu w Polskich i zagranicznych organizacjach
  • Najlepsze praktyki – praca na Case study
  • Czego lepiej unikać przy wdrażaniu strategii wellbeingowych - anty case study
  • Burza mózgów


CZĘŚĆ MERYTORYCZNA.
CZYM JEST PODEJŚCIE WELLBEINGOWE?

1. Idea wellbeingu, czyli czym jest wellbeing?

  • Definicja i istota wellbeingu.
  • Wellbeing – stan, czy działanie?
  • 8 źródeł Wellbeingu osobistego:
    • Dobrostan fizyczny (energia, forma, witalność, siła)
    • Dobrostan duchowy (poczucie sensu w życiu, wartości życiowe, duchowość)
    • Dobrostan psychiczny/ emocjonalny (świadomość emocji i umiejętność w zarządzaniu nimi, radzenie sobie ze stresem)
    • Dobrostan intelektualny (otwartość umysłu, chęć poznawania, uczenia się)
    • Relacje (budowanie wspierających relacji z innymi ludźmi, kontakty, przynależność)
    • Finanse (poczucie bezpieczeństwa finansowego, zarządzanie finansami, stosunek do pieniędzy)
    • Kariera i rozwój (spójność pomiędzy tym, co robimy a naszymi talentami, poczucie tworzenia, wartości dla siebie i innych, sens, możliwości rozwoju, użyteczność społeczna)
    • Środowisko naturalne

2. Wellbeing w organizacji:

  • Wellbeing jako wartość, działanie, wydarzenie, czy strategia w organizacji?
  • Cele organizacji w kontekście wellbeingu

CZĘŚĆ PRAKTYCZNA.
BUDOWANIE STRATEGII WELLBEINGU W TWOJEJ ORGANIZACJI.

1. Zastosowanie MODELU WELLBEINGOWEGO w organizacji:

  • kluczowe pytania diagnozujące organizację
  • Badanie poziomu dobrostanu organizacji
  • Jak przełożyć teorię na praktykę, czyli o wdrożeniu skutecznej strategii słów kilka

2. Jak poprawić wellbeing w organizacji? Budowanie strategii krok po kroku

  • Dlaczego jesteśmy na takim poziomie wellbeingu? Analiza przyczynowo-skutkowa zależności istniejących w firmie
  • Po co i dla kogo chcemy wdrożyć rozwiązania lub strategię? Ustalanie celów i odbiorców
  • Co można zrobić, aby polepszyć nasz stan? Generowanie rozwiązań
  • Co faktycznie zrobimy, aby poziom wellbeingu wzrósł? Jak dokonać wyboru rozwiązań?
  • Kiedy i jak to zrobimy? Tworzenie planu działania
  • Przygotowanie do działania i komunikacja.
  • Let’s do it. Działanie
  • Czy to działa? Kontrolowanie, wskaźniki i mierniki
  • Pętla sprzężenia zwrotnego. Proaktywne zarządzanie procesem.

3. Well – being w mojej Organizacji:

  • Faktyczne potrzeby organizacji
  • Weryfikacja i ulepszenie dotychczasowych działań
  • Wypracowanie długoterminowej strategii (kompleksowy charakter, osadzenie w czasie, analiza dostępnych zasobów)
  • Stworzenie gotowego planu działania pozwalającego na wdrożenie szytej na miarę strategii wellbeingu w organizacji


4. Well – being w praktyce, czyli dobre i mniej dobre praktyki wdrażania do organizacji:

  • Analiza różnych wdrożeń wellbeingu w Polskich i zagranicznych organizacjach
  • Najlepsze praktyki – praca na Case study
  • Czego lepiej unikać przy wdrażaniu strategii wellbeingowych - anty case study
  • Burza mózgów

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1
Na szkoleniach otwartych i zamkniętych przeszkoliliśmy ponad 1300 HR managerów, HR business partnerów, specjalistów ds. ZZL , ds. zarządzania talentami.
2
Przeprowadziliśmy kilkadziesiąt szkoleń otwartych, think tanktów i warsztatów online dla przedstawicieli działów HR.
3
wikiGamma – nasza strefa wiedzy z obszaru HR ma ponad 12000 tysięcy aktywnych czytelników.
4
Uczestnicy szkoleń otrzymują narzędzia/rozwiązania HR gotowe do zastosowania w firmie, w której pracują.
Według badań Wynhurst Group, w ciągu pierwszych 45 dni zatrudnienia występuje 22 proc. rotacja pracowników.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Dostarczenie wiedzy w zakresie idei wellbeingu i jej wdrażania w organizacji
  • Wzrost konkurencyjności i wzmocnienie wizerunku firmy jako pracodawcy, który dba o dobrostan pracownika
  • Zwiększenie lub wykreowanie przewagi konkurencyjnej
  • Kreowanie atrakcyjnego dla pracownika środowiska pracy
  • Zmniejszenie absencji i radzenie sobie ze zjawiskiem preseenteizmu
  • Lepsze zarządzanie budżetem kierowanym na wellbeing
  • Wzrost efektywności pracy pracowników
  • Inspiracja i wymiana doświadczeń z wprowadzania wellbeingu w firmie

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Work-life balance, czyli możliwość równoważenia różnych elementów życia, jak praca, dom, rodzina
  • Poprawa warunków pracy i lepsze samopoczucie, które skutkuje większą efektywnością
  • Zwiększenie poziomu satysfakcji wynikające z wykonywania pracy na rzecz tego konkretnego pracodawcy
  • Wzrost poczucia szczęścia i zadowolenia, dzięki temu, że nasze życiowe potrzeby są zaspokajane i  poszanowane również w miejscu pracy
  • Poprawa zdrowia i samopoczucia
  • Poczucie sensu i chęć działania dla dobra całej organizacji i jej odbiorców


KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Możliwość zbudowania autentycznej organizacji partnerskiej
  • Budowanie korzystnej relacji typu „win-win”
  • Współtworzenie atmosfery sprzyjającej rozwojowi i poprawie jakości pracy
  • Wzrost przywiązania i budowanie trwałej relacji pracownik-pracodawca, co daje możliwość działania dla dobra siebie i organizacji, której jesteśmy częścią
  • Zwiększony poziom zaangażowania, dzięki utożsamianiu się z wartościami i celami organizacji
  • Wzrost zaufania społecznego oraz pracowników do firmy

Wellbeing jako kluczowy filar organizacji. Utopia czy szansa do wykorzystania?

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Ilona Ziętkowska

Project Manager
tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Preferuję kotakt:

Patrycja Michałowska

Front Desk Manager
tel. kom.: 505 273 550


biuro@projektgamma.pl
Patrycja Michałowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:

Ilona Ziętkowska

Project Manager
tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Preferuję kotakt:

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Wersja online: Performance management – nowa formuła systemu ocen i rozwoju efektywności. Warsztat online
Jednym z podstawowych oczekiwań kierowanych ku przedstawicielom HR jest wsparcie organizacji oraz menedżerów w wykorzystaniu potencjału pracowników i zapewnieniu możliwie najwyższego poziomu efektywności. Istotą Performance Management jest odejście od tradycyjnych ocen pracowniczych.
2021-12-14
14 grudnia 2021 -15 grudnia 2021
2021-12-15
Szkolenie online Szkolenie online
Wersja online: Agile – zwinne zarządzanie projektami HR – warsztat online
Zwinne podejście do pracy w obecnych czasach VUCA (niepewności, niejednoznaczności, złożoności) święci triumfy. Pozwala szybko reagować na zmiany i wypracowywać najbardziej efektywny sposób osiągania efektów satysfakcjonujących klientów. Z perspektywy HR wszyscy pracownicy to klienci. Dziś mają więcej potrzeb i szybciej zmieniających się niż kiedykolwiek. Warto wprowadzić wybrane metodyki Agile do pracy działu oraz poznając ten sposób pracy zastanowić się, które obszary organizacji potrzebują zwinnego podejścia do pracy – nie tylko do zarządzania projektami.
2021-12-14
14 grudnia 2021 -15 grudnia 2021
2021-12-15
Szkolenie online Szkolenie online
Wersja online: Komunikacja i różnice kulturowe – spotkanie online
Kontakt z odmienną kulturą stał się dziś codziennością, ale zagraniczny partner czy międzynarodowy zespół to wciąż wyzwanie dla wielu organizacji. Kompetencja międzykulturowa ułatwia nawiązywanie i podtrzymywanie relacji biznesowych, jednak wymaga zarówno wiedzy i doświadczenia, jak i specjalnego treningu.
2021-12-16
16 grudnia 2021 -17 grudnia 2021
2021-12-17
Szkolenie online Szkolenie online

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Wersja online: Performance management – nowa formuła systemu ocen i rozwoju efektywności. Warsztat online
Jednym z podstawowych oczekiwań kierowanych ku przedstawicielom HR jest wsparcie organizacji oraz menedżerów w wykorzystaniu potencjału pracowników i zapewnieniu możliwie najwyższego poziomu efektywności. Istotą Performance Management jest odejście od tradycyjnych ocen pracowniczych.
2021-12-14
14 grudnia 2021 -15 grudnia 2021
2021-12-15
Szkolenie online Szkolenie online
Wersja online: Agile – zwinne zarządzanie projektami HR – warsztat online
Zwinne podejście do pracy w obecnych czasach VUCA (niepewności, niejednoznaczności, złożoności) święci triumfy. Pozwala szybko reagować na zmiany i wypracowywać najbardziej efektywny sposób osiągania efektów satysfakcjonujących klientów. Z perspektywy HR wszyscy pracownicy to klienci. Dziś mają więcej potrzeb i szybciej zmieniających się niż kiedykolwiek. Warto wprowadzić wybrane metodyki Agile do pracy działu oraz poznając ten sposób pracy zastanowić się, które obszary organizacji potrzebują zwinnego podejścia do pracy – nie tylko do zarządzania projektami.
2021-12-14
14 grudnia 2021 -15 grudnia 2021
2021-12-15
Szkolenie online Szkolenie online
Wersja online: Komunikacja i różnice kulturowe – spotkanie online
Kontakt z odmienną kulturą stał się dziś codziennością, ale zagraniczny partner czy międzynarodowy zespół to wciąż wyzwanie dla wielu organizacji. Kompetencja międzykulturowa ułatwia nawiązywanie i podtrzymywanie relacji biznesowych, jednak wymaga zarówno wiedzy i doświadczenia, jak i specjalnego treningu.
2021-12-16
16 grudnia 2021 -17 grudnia 2021
2021-12-17
Szkolenie online Szkolenie online

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.