STREFA WIEDZY

Artykuły

W dobie szybkiej komunikacji internetowej, budowanie wizerunku pracodawcy stało się jednym z najważniejszych procesów w każdym przedsiębiorstwie. Tradycyjnie wyróżniamy wizerunek wewnętrzny, który polega na budowaniu więzi między pracownikami i samym przedsiębiorstwem, oraz zewnętrzny, który odnosi się do całego otoczenia firmy.
Media społecznościowe odgrywają w naszym życiu bardzo dużą rolę. Pozwalają na komunikację z bliskimi, umożliwiają „bycie na czasie” z różnymi nowinkami branżowymi, są także miejscem, bez których nie może istnieć dobre, profesjonalne przedsiębiorstwo.
Tworzenie pozytywnego wizerunku firmy to proces bardzo długi, żmudny i często nie przynoszący wymiernych skutków, na które początkowo liczyliśmy. Jednym z wielu elementów jego tworzenia są reklamy: te internetowe, telewizyjne czy prasowe.
Budowanie wizerunku w internecie jest jednym z najważniejszych procesów strategicznych firmy. To w końcu od niego zależy odbiór przedsiębiorstwa przez konsumentów, ale również konkurencję i potencjalnych pracowników.
Dobry menedżer jest na wagę złota – wie o tym każdy przedsiębiorca, który mógł poszczycić się kompetentną osobą na wyższym, kierowniczym stanowisku. Menedżer to osoba, która przede wszystkim jest przywódcą i liderem, posiada bardzo rozległą wiedzę oraz stale umacnia swoje kompetencje.
Zespół sprzedażowy stanowi trzon każdej organizacji, której głównym celem jest handel różnymi towarami lub usługami. Wzmacnianie kompetencji grupy sprzedawców powinno być celem, do którego dąży każdy pracodawca.
Umiejętności sprzedażowe są połączeniem wielu dziedzin – to dlatego warto rozwijać się w różnych kierunkach, które spowodują zwiększenie naszych kompetencji, pozwolą na skuteczniejsze zamykanie sprzedaży oraz sprawią, że żadne pytanie klienta nas nie zdziwi.
 Zamknięcie sprzedaży stanowi ukoronowanie rozmów i negocjacji z klientem. To moment, w którym klient często nabiera dodatkowych obiekcji i skutecznie może uniemożliwić nam dokończenie formalności. Istnieje jednak kilka technik, które mogą pomóc każdemu sprzedawcy w zamknięciu sprzedaży.
W trakcie rozmów kwalifikacyjnych słyszy się niekiedy pytanie o to, gdzie widzi się swoją osobę za parę kolejnych lat. Jak podpowiadają specjaliści od HR, warto odpowiedzieć, że wyobraźnia podsuwa nam obraz samych siebie w firmie, do której właśnie staramy się dostać, ale na nieco wyższym stanowisku.
Są ludzie, których już od ich najmłodszych lat opisać można jako charyzmatycznych i posiadających magnetyczna osobowość. Tak silne jednostki w późniejszych latach życia bez problemów odnajdują się na stanowiskach kierowniczych oraz takich, które wymagają posłuchu u innych.
Moc, dzięki której można byłoby wydawać rozkazy, które byłyby bezwzględnie spełniane, to powszechne ludzkie marzenie. O ileż łatwiejsze byłoby działanie niejednego kierownika zespołu albo rodzica! Dla wszystkich tych, którzy bezskutecznie poszukują w sobie takich zdolności, ratunkiem może okazać się Wywieranie wpływu Cialdiniego.
Kierowanie zespołem tylko z pozoru jest sprawą łatwą. Każdy dyrektor, kierownik lub inny zwierzchnik wie, że jest to trudna i niekiedy niezmiernie niewdzięczna funkcja, wymagająca zarówno empatycznego podejścia do ludzi, jak i „twardej ręki”, zaś stworzenie zgranego, dobrze współpracującego zespołu jest nie lada sztuką.
Systematyczne przeprowadzanie oceny pracowników od lat jest standardem w rozwiniętych organizacjach, a i mniejsze firmy coraz chętniej sięgają po to narzędzie sprawdzania poziomu pracy. O czym należy pamiętać, jakie powinny być kryteria takiej oceny i jak sprawić, aby przełożyła się ona na poprawę działania przedsiębiorstwa?
Obecnie produkty wysokiej jakości to standard, dlatego, jeżeli firma pragnie się wyróżnić, a tym samym zapaść w pamięci konsumentów, musi wykazać się innymi cechami, które zjednają jej przychylność klientów.
Ilość konkurencji na rynku sprawia, że konsumenci nie są w stanie podjąć decyzji, u kogo zakupić towary bądź z czyich usług skorzystać. W takiej sytuacji szukają oni dodatkowych informacji, które podpowiedzą im odpowiedź. Często w takim momencie zaglądają do Internetu w nadziei, że tam inni klienci określą swoje nastawienie do firmy.
Aby firma odniosła sukces na rynku, musi zyskać klientów. Stanie się tak, jeżeli będzie wystarczająco charakterystyczna, a przy tym dostatecznie znajoma i rozpoznawalna, żeby wzbudzić zaufanie. Skoro w Internecie nie mówi się źle o firmie, przeciwnie, znaleźć można wiele przykładów pozytywnych komentarzy, w takim razie trudno uznać ją za niewartą uwagi.
Employer branding to w tłumaczeni na język polski budowanie marki pracodawcy. Na Employee Branding składa się cały szereg różnorodnych działań firmy, które w założeniu mają zbudować pozytywny wizerunek danej firmy, jako najlepszego możliwego pracodawcy, dla którego pracować chciałby każdy.
Strategia Employer Branding jest dokumentem, który dość szczegółowo określa zakres działań, jakie podjęte zostać mają w Employer Branding. Chodzi tu po prostu o ułożenie odpowiedniego harmonogramu, przy pomocy którego znacznie szybciej i skuteczniej osiągnąć można wszystkie wyznaczone cele.
Tworzenie dopracowanej idealnie w każdym, nawet najmniejszym szczególe koncepcji marki stanowi jedno z najważniejszych zadań, jakie rynek stawia przed każdą firmą, niezależnie od tego, ile czasu i jak aktywnie do tej pory działała ona na rynku.
Każde działające na rynku przedsiębiorstwo, niezależnie od tego jak długo to trwa, dąży do znalezienia swojego miejsca w zakupowej świadomości klientów. Równie ważne jak przyciągnięcie potencjalnych kontrahentów jest również wpojenie pracownikom zachowań prowadzących do identyfikacji ich z produktem czy usługą marki, dla której pracują.
Dla wielu osób marka stanowi koncepcję, która świadomie czy nie utrwalona zostanie w świadomości konsumentów, w związku zdanym produktem czy usługą, jaka sygnowana jest daną marką. Oczywistą sprawą jest, że każda z firm działających na rynku dąży wszelkimi sposobami do zbudowania pozytywnego wizerunku swojej marki – z różnym oczywiście skutkiem, gdyż nie każdemu sztuka ta udaje się perfekcyjnie.
Dziś, dzięki tak powszechnemu korzystaniu z internetu, nawet największe odległości pomiędzy ludźmi, nie dostrajają jakichkolwiek problemów komunikacyjnych. Coraz więcej pojawia się także międzynarodowych korporacji, dlatego niezwykle powoli różnice kulturowe przestają mieć aż tak duże znaczenie, jak miało to jeszcze kilka czy kilkanaście lat wstecz.
Nie da się ukryć, że wiele firm działających globalnie, odnosi wielkie korzyści z pracy zespołów, będących mieszaniną rozmaitych kultur. Wielokulturowy zespół jest w stanie lepiej zrozumieć każdy produkt, są w stanie znacznie lepiej zauważyć nawet najmniejsze błędy w obsłudze klienta.
Pochodzenie oraz kultura w jakiej wychowywał się dany pracownik, ma większe niż mogłoby się to wydawać znaczenie na to, jak zachowuje się w sprawach zawodowych. Wpływ kultury ma niebagatelny wpływ na to, czy dany pracownik lepiej czuje się, gdy wszystkie działania podejmuje w grupie, czy może pracuje samodzielnie, odpowiadając osobiście za wszystkie osiągnięte lub nie wyniki pracy.
Zobacz artykuły na kolejnych podstronach:

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.