Jakie prawa mają konsumenci w Europie?

W zależności od kraju europejskiego konsumenci mają większą lub mniejszą świadomość własnych praw w związku z nabyciem czy reklamacją towarów i usług. Na tle innych państw Polska to kraj, w którym wciąż konsument nie do końca zdaje sobie sprawę, kiedy i w jakich sytuacjach przysługuje mu prawo do reklamacji nie tylko produktów, ale i usług.

Gospodarka odpadami 2019 / 2020 r.
Zmiany ustawy o odpadach, dostosowanie decyzji, ewidencja w BDO online
2020-02-21
21 lutego 2020
2020-02-21
Warszawa
Warszawa
Badanie stanu prawnego nieruchomości
2020-02-26
26 lutego 2020 -
2020-02-27
27 lutego 2020
Warszawa
Warszawa


Jakie prawa mają konsumenci w Europie?

W zależności od kraju europejskiego konsumenci mają większą lub mniejszą świadomość własnych praw w związku z nabyciem czy reklamacją towarów i usług. Na tle innych państw Polska to kraj, w którym wciąż konsument nie do końca zdaje sobie sprawę, kiedy i w jakich sytuacjach przysługuje mu prawo do reklamacji nie tylko produktów, ale i usług.

Prawa konsumenta szkolenie jest okazją, by bardziej zapoznać się ze swoimi prawami na rynku. Co przysługuje konsumentowi, jeśli wykonana usługa odbiega od standardów opisanych w umowie? Czy raz rozpoczętą umowę trzeba kontynuować aż do jej ukończenia nawet jeśli nie wszystko działa tak, jak powinno?

Czy kiedy produkt jest wadliwy i nie dostarcza obiecanych korzyści, należy go po prostu odrzucić w kąt? A jeśli przysługuje prawo do reklamacji, to jak ono działa? W jakim terminie sprzedawca musi odpowiedzieć, a kiedy reklamacja może zostać zaakceptowana automatycznie, jeśli sprzedawca nie odpowie na reklamację? Wiele znaków zapytania pojawia się również podczas korzystania z usług, takich jak energetyczne.

Wiedza z zakresu prawa konsumentów w Unii Europejskiej w obszarze energetyki to rzecz przydatna nie tylko dla samych zainteresowanych, ale przedsiębiorstw. Szkolenie prawo energetyczne porusza tą kwestię i pomaga rozwiązać z punktu prawnego dysputy z klientami, ale także potencjalnymi dostawcami produktów i usług dla branż powiązanych z energetyką.

Szkolenie służebność przesyłu, dla przykładu, wyjaśnia i nakreśla zagadnienia związane z normami prawnymi, ale porusza też kwestie konsumenckie, które mają znaczenie szczególnie dla tych korzystających z infrastruktury energetycznej.

By pozostać efektywnym przedsiębiorcą w branży energetycznej, warto skorzystać ze szkoleń, które zaproponują rozwiązania w różnych sytuacjach niezwykle przydatne zwłaszcza dla początkujących w tym biznesie. Prawa konsumencie przyjęte w całej Europie to także tak uniwersalny temat, że przyda się każdemu zainteresowanemu w celu zapoznania się ze swoimi prawami.

Jak czytać odpisy z ksiąg wieczystych
Szkolenie warsztatowe wraz z elementami prawa dot. nieruchomości
2020-03- 2
2 marca 2020
2020-03- 2
Warszawa
Warszawa
Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie warsztatowej i opierać się będzie na pracy z dokumentem
Już niedługo:
Incoterms 2020®
Zobacz szkolenia powiązane z tematem artykułu:
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE/SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Przejdź do działu strefy wiedzy

WikiGamma
Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy
Gamma Q&A
Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR
Artykuły eksperckie
Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi
Wideo
WikiGamma w formacie video
Recenzje, Stanowiska pracy
Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów
Artykuły, Artykuły cd.
Standardowe informacje z obszaru szkoleń

Najbardziej poczytne materiały WikiGamma:

Szanowni Państwo! Od momentu powstania, metodyki zwinne zyskują coraz większą popularność w różnych dziedzinach biznesu, wspierając organizacje z niemal wszystkich branży w sprawnym zarządzaniu projektami oraz codziennymi działaniami w takich obszarach, jak: informatyka, strategia, komunikacja, sprzedaż, marketing oraz HR. Metodyki Agile umożliwiają efektywne i szybkie budowanie wartościowych rozwiązań wysokiej jakości, wspierają usprawnianie procesów i rozwój kompetencji w zespołach wytwórczych dzięki koncentracji takich koncepcji, jak: inspekcja, adaptacja, ciągłe doskonalenie czy samoorganizacja, bez których żadna firma chcąca działać w dynamicznym środowisku nie jest w stanie budować przewagi rynkowej.
Główną przyczyną, dla której firmy i organizacje decydują się podnieść kompetencje swoich pracowników w obszarze zarządzania projektami jest dynamika otaczającego nas świata. Kapryśna ekonomia, skracające się cykle produkcyjne, zmiany technologiczne, polityczne, prawne, demograficzne i kulturowe kształtują coraz wyższe oczekiwania klientów.
Grywalizacja lub gamifikacja to w Polsce stosunkowo młoda forma motywowania określonych grup m.in. takich jak zespół sprzedażowy, dział IT lub HR czy studenci i uczestnicy szkoleń, działających we wspólnym celu. Aby odczarować nieco ten temat dobrze jest przyjrzeć się mu od podstaw.
Rynek pracy staje się rynkiem pracownika, rotacja pracowników stale rośnie. Stare metody zarządzania tracą na efektywności i współcześni menadżerowie stają przed koniecznością wypracowania nowych modeli, dostosowanych do nowej rzeczywistości. Te wyzwania to coś, do czego warto się przyzwyczaić, bo millenialsi niedługo będą dominującą grupą pokoleniową na rynku pracy.
Sukces firmy zależy od ludzi w niej pracujących, a kluczowi pracownicy mają kluczowe znaczenie dla tego sukcesu, zwłaszcza w perspektywie długoterminowej.
Szanowni Państwo! Model mocnych stron Gallupa jest dzisiaj tak aktualny jak nigdy wcześniej. Zmiany pokoleniowe, motywacja 3.0 , tzw. rynek pracownika oraz poszukiwanie rozwiązań HR-owych, które jednocześnie podnoszą efektywność organizacji i satysfakcję pracowników z wykonywanej pracy – wszystkie te zjawiska stanowią ogromne wyzwania dla działów HR w Polsce i na świecie. Praca na talentach i mocnych stronach wg metodologii Gallupa na pewno pomaga zamienić wyzwania w rezultaty. Życzymy owocnej lektury! Zespół Gamma

Kolejne artykuły

Branża energetyczna w Polsce to temat, w którym wielu konsumentów może się orientować lepiej lub gorzej ze względu na to, że energia dostarczana jest od dawien dawna i nie każdy jest świadomy, co robić w przypadku, kiedy dojdzie do usterki, wielu konsumentów nie rozumie również, dlaczego warto i jak funkcjonuje zmiana dostawcy energetycznego.
Istnieje wiele mitów dotyczących tego, kiedy należy reklamować produkty (lub usługi) lub w jaki sposób powinien przebiegać ten proces. Prawa konsumenta szkolenie przydatne jest zwłaszcza w firmach, które korzystają z usług dostawców towarów.
Jednym z największych niebezpieczeństw w trakcie przewozu towarów jest jego uszkodzenie. Niestety w związku z tym, że towary przewożone są na przyczepach tirów mogą zdarzyć się sytuacje, gdy dochodzi do upadku produktów i ich zniszczenia. Jest to szczególnie niebezpieczne dla towarów delikatnych.
Każdy z nas poruszając się po naszym kraju widzi liczne tiry, które przewożą towary do konsumentów w odległych częściach państwa. Wiele firm decydujących się na wkroczenie na rynek międzynarodowy wysyła swoje towary również za granicę.
Jedną z popularniejszych branż jeśli chodzi o Polską gospodarkę jest produkcja. Wiele firm zajmuje się wytwarzaniem towarów, które następnie dostarczane są do klientów na lokalnym rynku.
Obecny artykuł
Jakie prawa mają konsumenci w Europie?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach:
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550,
biuro@projektgamma.pl

Najbliższe terminy szkoleń związane z tym artykułem

Gospodarka odpadami 2019 / 2020 r.
21 lutego 2020 Warszawa
Od 24 stycznia 2018 r. marszałkowie województw prowadzą rejestr i bazę danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO). Nowy...
E - Mobility
28 lutego 2020 Warszawa
Porównane zostanie zastosowanie dotychczasowych przepisów z obecnym stanem prawnym, jak również stanowisko rządu wobec elektromobilności. Omówiona...

Najpopularniejsze artykuły w tym dziale

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
FBLn
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
 ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.