Techniki negocjacji w windykacji należności w firmach

Negocjacje od zawsze służyły porozumieniu się dwóch skłóconych stron, w celu uzyskania porozumienia, korzystnego przynajmniej dla jednej z nich. W ten oto sposób działa wiele instytucji, szczególnie w przepadku działań handlowych. Nie mowa tutaj tylko o reakcji klientów, którzy pragną na swój sposób dogadać się z firmami sprzedającymi interesujące ich produkty, lecz także często wykorzystywane są w negocjacjach pomiędzy dwoma przedsiębiorstwom. 

     
    Negocjacje od zawsze służyły porozumieniu się dwóch skłóconych stron, w celu uzyskania porozumienia, korzystnego przynajmniej dla jednej z nich. W ten oto sposób działa wiele instytucji, szczególnie w przepadku działań handlowych. Nie mowa tutaj tylko o reakcji klientów, którzy pragną na swój sposób dogadać się z firmami sprzedającymi interesujące ich produkty, lecz także często wykorzystywane są w negocjacjach pomiędzy dwoma przedsiębiorstwom.
     
    Należy jednak podkreślić, ze nie jest to jedyne miejsce gdzie można je zastosować. Wiele firm gdy dojdzie do porozumienia i podpisze umowę z pewnym kontrahentem, wystawia się na ryzyko, że owy „partner” nie wypłaci się ze swoich zobowiązań.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Windykacja należności to sztuka dyplomacji, perswazji, negocjacji i psychologii. Na naszym szkoleniu uczymy jak szybko, dbając o relacje odzyskać należne nam środki.

    Wpisując w wyszukiwarkę naszej strony poniższe hasła poza propozycjami szkoleniowymi znajdziesz nie tylko programy szkoleń, ale również materiały merytoryczne dotyczące tego obszaru:

    Choć umowy mogą temu zapobiegać, to jednak jeśli jego firma upadnie, technicznie nie będzie w stanie nam zapłacić. W tym przypadku ważne jest byśmy mogli odpowiednio się porozumieć i tutaj także wykorzystywane są negocjacji. Mowa tu o zjawisku jakim są sytuacji polubowne. Jest to rodzaj pozyskiwania należności od swoich dłużników, jednakże bez drogi sądowej i wykorzystywania przymusowych sposobów na ich pozyskanie.
     
    Negocjacje mają za zadanie złagodzenie sytuacji, jak i doprowadzenie do takiego punktu, w którym każda ze stron będzie zadowolona. Co ciekawe, w wielu sytuacjach musimy korzystać z pomocy negocjatora, czyli osoby na tyle niezobowiązanej z żadną ze stron, jak i potrafiącej korzystać z obiektywnego patrzenia, na interesy każdej ze stron.
     
    Negocjacje są bardzo kluczowe dla wielu sytuacji, stąd dobrym pomysłem jest nauczenie się ich np. przy pomocy odpowiednich szkoleń. Tym sposobem możemy w ciągu kilku dni (bo tyle zazwyczaj trwają szkolenia) nauczyć się ich podstaw, by następnie wykorzystać je do naszych indywidualnych potrzeb.

    Warto o tym pamiętać, tym bardziej, że wiele szkoleń jest przeznaczonych dla firm, przez co uwzględniają one liczne zniżki. Ostateczna decyzja zależy od nas samych, lecz zawsze należy pamiętać o korzyściach jakie płyną z takich rozwiązań np. korzyści finansowe jak i pokojowe rozwiązanie sytuacji.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Ochrona środowiska to rzecz zdecydowanie bardzo istotna dla każdej firmy i to naprawdę z wielu powodów. Jak dokładniej wyglądają takie powody? Jak firmy mogą chronić środowisko?
    Ustawa o odpadach jest dość istotną ustawą dla każdej firmy. Kiedy dokładnie nowe przepisy wejdą w życie? Od kiedy ich przestrzeganie będzie już normalnie egzekwowane? Z czym trzeba się tutaj na pewno liczyć?
    Ustawa o ochronie środowiska obowiązuje każdego z nas – bez wyjątku. Warto podkreślić, że określona jest w niej także dokładnie kwestia wycinki drzew. Czy taka wycinka drzew musi być gdziekolwiek zgłaszana? Jak to w zasadzie dokładniej wygląda? Czy z prywatnej posesji można wyciąć cokolwiek?
    Prawo wodne to dość skomplikowane prawo w ustawodawstwie polskim. Na czym dokładniej ono polega? Kogo w zasadzie obowiązuje? Jak wygląda egzekwowanie prawa wodnego? Na te pytania odpowiemy pokrótce poniżej.
    W związku z ogromnym rozwojem dzisiejszego społeczeństwa wprowadzane jest coraz więcej reguł, które mają za zadanie poprawić poszczególne dziedziny gospodarki. Dzięki nim wszystkie firmy będą zobowiązane przestrzegać zasad, których wprowadzenie dąży do ujednolicenia jakości produktów, które trafiają do klientów.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025