Przyczyny stresu w pracy
Stres jest szczególną reakcją naszego organizmu, która pojawia się zawsze, gdy nie potrafimy sobie poradzić z sytuacją, w jakiej się znaleźliśmy. Stres towarzyszy nam niemal codziennie, kiedy to w życiu zawodowym lub prywatnym spotykają nas niespodziewane sytuacje, które mogą wiązać się z jakimś zagrożeniem. Wydaje się, że pewna, umiarkowana dawka stresu jest niezwykle przydatna i może wykazywać pozytywne działanie.
Stres towarzyszy nam niemal codziennie, kiedy to w życiu zawodowym lub prywatnym spotykają nas niespodziewane sytuacje, które mogą wiązać się z jakimś zagrożeniem. Wydaje się, że pewna, umiarkowana dawka stresu jest niezwykle przydatna i może wykazywać pozytywne działanie.
Problemem pojawia się jednak wtedy, gdy sytuacje stresowe zdarzają się zbyt często. Wówczas może dojść nawet do tego, że stres zacznie mieć wyjątkowo negatywne działanie, a w wyjątkowych przypadkach może nawet powodować różnego rodzaju choroby. Dlatego warto ograniczać stres w miarę możliwości. Najpierw jednak powinno się znaleźć przyczyny stresu w pracy. Jakie mogą być powody?
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Czy można zarządzać swoim stresem? Jak rozwiązywać asertywnie konflikty i budować swoje kompetencje społeczne? Jak walczyć z poczuciem bezradności? Jak rozwijać swoje umiejętności interpersonalne? Zobacz: szkolenie zarządzanie czasem, szkolenie radzenie sobie ze stresem, szkolenia interpersonalne.
Zapoznaj się z naszym działem szkoleń sprzedażowych.
Do takich przyczyn należy zaliczyć przede wszystkim:
- zbyt dużą ilość pracy, która często prowadzi do przemęczenia i zbytniego zdenerwowania,
- przeciążenie spowodowane sposobem pracy, jak choćby zbyt duża ilość odpowiedzialnych zajęć, zbyt silnie obciążających umysłowo, częste podejmowanie decyzji o ogromnej wadze itp.
- praca niezgodna z predyspozycjami, czy umiejętnościami, w pewnym momencie może spowodować irytację, zmęczenie pracą i stres,
- niejasność przydzielonych obowiązków, co zdarza się, kiedy nie mamy jasno określonych obowiązków, pracodawca oczekuje od nas czegoś, czego nie sprecyzował jasno itd.
- nieprzyjemna atmosfera w pracy, kiedy nie można dojść do porozumienia z współpracownikami, w pracy brak życzliwej i uprzejmej atmosfery, bądź jest ogromna rywalizacja,
- złe warunki panujące w pracy, tzn. zbyt niska lub zbyt wysoka temperatura, zbyt duży hałas, lub uciążliwy zapach.
Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
Koniec z paraliżującym stresem! Dzięki nam dowiesz się jak obniżać stres kiedy sytuacja tego wymaga oraz jak mobilizować się uzyskując stres optymalny. Szkolenie antystresowe skierowane…Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















