4 podstawy skutecznej sprzedaży

Każdy z nas jest sprzedawcą: niekoniecznie w momencie, w którym nawiązujemy handlowe relacje z klientem, ale również w codziennym życiu. Sprzedajemy swoje zdolności i kompetencje podczas rozmów kwalifikacyjnych, sprzedajmy również swoją osobowość każdego dnia w nawiązywaniu relacji międzyludzkich. Często w sytuacjach biznesowych nie tylko sprzedajemy towary i usługi: to od wrażenia, jakie wywrzemy na naszych klientach oraz od naszych zdolności negocjacyjnych zależy powodzenie transakcji.

     
    Każdy z nas jest sprzedawcą: niekoniecznie w momencie, w którym nawiązujemy handlowe relacje z klientem, ale również w codziennym życiu. Sprzedajemy swoje zdolności i kompetencje podczas rozmów kwalifikacyjnych, sprzedajmy również swoją osobowość każdego dnia w nawiązywaniu relacji międzyludzkich. Często w sytuacjach biznesowych nie tylko sprzedajemy towary i usługi: to od wrażenia, jakie wywrzemy na naszych klientach oraz od naszych zdolności negocjacyjnych zależy powodzenie transakcji. Choć techniki sprzedaży i negocjacji są bardzo różne, z pewnością podstawę sukcesu stanowią cztery proste elementy.

    1. Nie bądź nachalny! Nikt nie lubi osób, które nie potrafią zrozumieć słowa „nie”. Niestety, wciąż są przedsiębiorstwa, które gloryfikują nastawienie do natrętnej i nachalnej sprzedaży „mimo wszystko”. To postawa, która może odnieść krótkofalowy sukces, częściej jednak spotyka się odmową przez konsumentów oraz uniemożliwia nawiązanie trwałych relacji.

    2. Traktuj klientów indywidualnie. Każdy z nas ma inne potrzeby i wymagania: także w stosunku do zakupywanych towarów i usług. Traktowanie klienta indywidualnie pomaga nam w doborze odpowiednich technik sprzedażowych, ale również stawia nas na miejscu doradcy, który zadba o jego potrzeby i pomoże w wyborze korzystnej oferty.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jeśli chcesz ulepszyć swoje zdolności negocjacyjne, przejąć kontrolę nad rozmową oraz czuć się pewnie podczas prowadzenia negocjacji handlowych,  zapraszamy do udziału w szkoleniach z negocjacji, finalizacji sprzedaży, szkoleniach handlowych.

    3. Mów i słuchaj. Niestety, wielu sprzedawców skupia się na mówieniu – to duży błąd! Choć do niedawna panowało przekonanie, że dobry sprzedawca potrafi „przegadać” każdego, dziś wiemy, że najlepsze wyniki odnoszą ci, którzy potrafią słuchać, są empatyczni i podchodzą do transakcji jak do przyjemnej rozmowy, z której obie strony mogą wyciągnąć wymierne korzyści.

    4. Bądź zaangażowany. Zaangażowanie jest podstawą każdej sprzedawcy: każdy z nas kiedyś przeżył rozmowę (biznesową lub prywatną), podczas której druga strona nie była zbytnio zainteresowana dialogiem. Brak zaangażowania wyczuwa się od razu, a to właśnie to często uniemożliwia dokończenie transakcji.

    Techniki sprzedaży i negocjacji mogą być różne: jednak te cztery kroki są podstawą do wypracowania własnych metod, które sprawią, że każdy sprzedawca będzie miał szanse odnieść sukces i nawiązać trwałe, pozytywne i długotrwałe relacje z klientami.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025