Asertywny szef gwarantem rozwoju firmy

Coraz więcej mówi się o asertywności. Jeszcze kilka lat temu odmawianie szefowi, czy sprzeciwianie się jego decyzji było złym pomysłem i wiązało się z butnością pracownika. Obecnie zauważa się trend równości i podmiotowego traktowania. 

zdjęcie - (the_title())

     

    Coraz więcej mówi się o asertywności. Jeszcze kilka lat temu odmawianie szefowi, czy sprzeciwianie się jego decyzji było złym pomysłem i wiązało się z butnością pracownika. Obecnie zauważa się trend równości i podmiotowego traktowania. Zatem i pracownik niskiego szczebla, ma prawo wyrazić swoje zdanie, niemniej należy pamiętać, że nie wiąże się to z niewykonaniem polecenia służbowego związanego z zakresem obowiązków, ale z sytuacją, gdy właściciel np. każde przyjść do dwie zmiany, co jest niezgodne z kodeksem pracy.


    Tak jak i pracownik, tak szef powinien być asertywny, jednak nie ma to nic wspólnego z agresją, czy brakiem poszanowania podstawowych praw. Ta cecha jest niezbędna w biznesie. A jej brak może doprowadzić do problemów np. z rentownością.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak wyrażać swoje zdanie odważnie, spokojnie i bez lęku ? Jak komunikować swoje emocje  w sposób który nie narusza terytorium drugiej osoby? Jak zachować się w sytuacji konfliktowej? Zapraszamy do udziału w szkoleniach z asertywności i komunikacji interpersonalnej. Zobacz również szkolenia z rozwoju osobistego.

    Asertywne wyrażanie własnego zdania z poszanowaniem innych jest tutaj kluczowe. Należy jasno i wyraźnie komunikować się z pracownikami. Wyrażać nasze oczekiwania, potrzeby i swoje zdanie. Jednak druga strona ma prawo do odrębnego, co nie może prowadzić do agresji, czy przedmiotowości. Asertywność jest tak samo ważna podczas rozmów z partnerami biznesowymi, czy tez potencjalnymi kontrahentami. Do każdej rozmowy biznesowej trzeba być przygotowanym, nie można jednak ulegać naciskom, czy też manipulacją drugiej strony. Nawet jeśli zdecydujesz się na jakąś usługę, zawsze możesz zmienić zdanie, tak samo jak poglądy.

    Również sfera altruizmu i pomagania jest ważna. Należy pamiętać, że zobowiązany jest do pomocy tylko w sytuacji ochrony zdrowia i życia, w innych sprawach masz prawo odmówić, tak samo jak popełnić błędy. W swojej firmie to ty ustalasz zasady, oczywiście muszą być one zgodne z prawem. Ale ty jako pracodawca możesz działać polegając, na swojej opinii, czy decyzji i ty za nie odpowiesz. Asertywności również trzeba się nauczyć. Jest ona ściśle związana z osobowością i pewnością siebie. Osoby mające problem z własnym "jak" zawsze mogą skorzystać z porady trenera coacha, bądź zapisać się na kurs asertywności, gdyż na zmianę nigdy nie jest za późno.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.