Savoir Vivre Biznesowy

Prowadzenie firmy to nie tylko robota papierkowa, wie o tym każdy z nas. Prosperująca firma to także szereg spotkań z Klientami, podwykonawcami, kontrahentami, słowem: interesariuszami. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że od spotkań z interesariuszami bardzo wiele zależy. Czasami jest to „być albo nie być” dla naszej firmy.

zdjęcie - Savoir Vivre Biznesowy

Savoir Vivre Biznesowy - Biznesowy Savoir Vivre


Trzeba pamiętać o tym, że spotykamy się z ludźmi z najróżniejszych środowisk, warstw społecznych, kultur. Oczywiste jest, że do każdego należy mieć indywidualne podejście, ale nader wszystko wymagana jest od nas nienaganna komunikacja.
 
To jednak nie wystarczy. Możemy doskonale się komunikować, argumentować, negocjować, a mimo to nie zdobyć Klienta, na który nam zależało. Dlaczego? Okazuje się, że w świecie współczesnego biznesu niezwykle istotne są maniery: ich znajomość oraz umiejętne posługiwanie się nimi. Współczesny biznes wymaga od nas wiedzy na temat tego komu i w jakich okolicznościach należy się ukłonić, komu i kiedy możemy podać rękę, czy zaproponować przejście na ty. Swego rodzaju zbiorem manier są zasady savoir vivre.
 

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jak zarządzać swoim stresem w pracy? Jak rozwiązywać konflikty i asertywnie komunikować się w życiu prywatnym i zawodowym? Czy trening pewności siebie zmieni Twoje życie? Zobacz nasze szkolenia z rozwoju osobistego np: szkolenia z komunikacji interpersonalnej, szkolenie prowadzenie prezentacji.

 
Co dziwne, pojęcie to dla sporej części naszego społeczeństwa brzmi obco. Sondy uliczne przeprowadzane przez naszych konsultantów pokazują, że około 50% społeczeństwa nie wie, czym jest savoir vivre. Statystyki te nie są zbyt pozytywne, biorąc pod uwagę wymagania współczesnego świata, tym bardziej, że w niektórych sytuacjach to, czy potrafimy zachować się w odpowiedni sposób, może zaważyć na podpisaniu kontraktu. Jeszcze kilkanaście lat temu nie miało to takiego znaczenia. Dziś jednak jest inaczej.
 
Znajomość zasad dobrego wychowania (czy jak mówią niektórzy: umiejętność życia) może w znaczący sposób przyczynić się do sukcesu naszej firmy.
 
Jeśli chcemy być ludźmi o dobrych manierach, dla których savoir vivre jest czymś naturalnym, czymś co w istocie reprezentujemy, przede wszystkim musimy znać i pojąć filozofię savoir vivre. Musimy ją akceptować, kierować się nią oraz uznać za swoją filozofię.
 
Główna zasada filozofii savoir vivre brzmi: będę zawsze reprezentował najwyższy możliwy poziom duchowy, intelektualny, moralny, estetyczny, kulturowy, obyczajowy.
 
Szkolenia z savoir vivre organizowane naszej firmie znajdziecie w takich działach jak: szkolenia administracja i szkolenia otwarte. Zapraszamy do zapoznania się z tematyką szkoleń.
 
 Filozofia savoir vivre opiera się na dwóch głównych założeniach:
 
I. MIŁOŚĆ W SZEROKIM ROZUMOWANIU
  • Kochaj wszystkich lub zachowuj się przynajmniej tak, jakbyś ich kochał.
  • Daj odczuć drugiej osobie, że poświęcasz jej uwagę, myślisz o niej, traktujesz ją
    z szacunkiem, lubisz ją i cenisz, dbasz o jej dobro, samopoczucie i potrzeby, pragniesz dla niej wszystkiego  tego, co najlepsze.
  • Nie narażaj na żadną szkodę drugiej osoby.
  • Zadbaj przede wszystkim o osoby wymagające szczególnej opieki – osoby niepełnosprawne, starsze, chore, kobiety itp.

II.  DĄŻENIE DO NAJWYŻSZEGO POZIOMU
  •  Zasada maksymalizowania wszelkich wartości, stosowania najwyższych norm, wyboru życia
    o najwyższej jakości we wszystkich perspektywach, a zatem zmierzania do doskonałości –perfekcjonizmu.

U podstaw współżycia leżą reguły dobrego wychowania. Są one jednak bardzo często sformułowane ogólnikowo, co sprawia, iż w określonych warunkach musimy zdecydować się na takie czy inne postępowanie, mając do wyboru kilka innych możliwości. O wyborze właściwej formy decyduje takt. Żyjemy w czasach wielkich przeobrażeń w różnych dziedzinach życia. Wymagają one utrzymania licznych, trwałych kontaktów, zgodnego współżycia. Regulują je normy prawne i moralne.
 
Ważnym uzupełnieniem norm prawnych i moralnych są reguły obyczajowe. Determinują one zachowanie człowieka i dotyczą sposobu bycia, wyglądu zewnętrznego i kultury spożywania posiłków. Bez wzajemnego porozumienia się i przestrzegania przyjętych zasad postępowania, a więc obowiązujących reguł obyczajowych, nie sposób jest ułożyć zasady zgodnego współżycia. Stąd też niektórzy porównują ich rolę w społeczeństwie do znaczenia smaru w pracującej maszynie lub przepisów drogowych obowiązujących kierowców.
 

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Przygotowując nasze szkolenia HR online nie przekładamy treści i procesu „jeden do jednego” ze szkoleń stacjonarnych.


Zobacz nasze szkolenia HR.

 
Reguły obyczajowe obejmują:
  • postępowanie w kontaktach międzyludzkich: pozdrowienia, przedstawianie, tytułowanie, zachowanie się przy stole,
  • przyjmowanie gości i interesantów,
  • ubiór, czystość, higienę,
  • umiejętność prowadzenia rozmowy,
  • organizację miejsca spotkania,
  • ruchy i odruchy.
 

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.