Budowanie osobistej marki 3/3

Relacje z innymi – podstawa własnej marki. Jak kształtować markę osobistą w oparciu o relacje z ludźmi?

7 czerwca 2017
zdjęcie - Budowanie osobistej marki 3/3

Bądź szczery
Jakich ludzi Ty „kupujesz”? Większe zaufanie wzbudza w Tobie mistrz kreacji, czy mistrz bycia sobą? Prawdopodobnie większym zaufaniem darzysz osoby szczere i autentyczne. To samo dotyczy Ciebie. Prawda jest taka, że jeżeli swój wizerunek będziesz kreował za pomocą technik manipulacji, czy sprzedażowych sztuczek, to nie nawiążesz satysfakcjonujących relacji i nie zbudujesz autentycznej marki osobistej. Specjalistka w zakresie budowania marki osobistej – Joanna Malinowska-Parzydło –zwraca uwagę na kwestię szczerości w relacjach z innymi ludźmi:

Wartościowy człowiek patrzy na ludzi i buduje relacje z innymi, bazując na naturalnym zainteresowaniu, szacunku i skupieniu się na drugiej osobie, a nie na wywieranym wrażeniu. Nie koncentruje całej uwagi na kreowaniu siebie na kogoś innego, korygowaniu siebie i nieustannej kontroli swoich zachowań. Długoterminowe kreowanie siebie na kogoś innego to ogromny wysiłek związany z wymyśleniem i pamiętaniem, co się wymyśliło, żeby choć przez chwilę wydać się wiarygodnym. Paradoksalnie, im bardziej się kreujesz, tym szybciej otoczenie wyczuje w Tobie podróbkę
Źródło: Joanna Malinowska-Parzydło, Kompetencja: Bądź sobą, źródło: http://jestesmarka.pl/marka-lidera/premium-mba-2/; dostęp: 9.02.2015.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Skuteczne budowanie efektywności firmy poprzez rozwój kadry menedżerskiej. Realizujemy szkolenia stacjonarne otwarte, szkolenia zamknięte oraz szkolenia menedżerskie online.


Zobacz szkolenia związane z obszarem menadżerskim: 



Krytykuj konstruktywnie i mów komplementy
Przypomnij sobie sytuację, kiedy ostatnio usłyszałeś od kogoś komplement. Jak się wtedy czułeś? Najprawdopodobniej  poczułeś radość, przypływ energii oraz motywację do działania. Fakt jest taki, że większość ludzi nie lubi być krytykowana, natomiast uwielbia słyszeć miłe opinie na swój temat. Pamiętaj, że komplementy są potężnym narzędziem w zjednywaniu sobie ludzi i nawiązywaniu relacji interpersonalnych. Przekonała się o tym dziennikarka „Gazety Wyborczej”, Renata Radłowska, która przez rok mówiła komplementy ludziom spotkanym na ulicy, w autobusie, czy w urzędzie. Komplement zazwyczaj był początkiem interesującej rozmowy, która w kilkunastu przypadkach zakończyła się zaproszeniem na kawę, czy rozmową na Facebooku.
Źródło: Renata Radłowska, Czułe słówka, źródło: http://wyborcza.pl/duzyformat/1,139243,16254150,Czule_slowka.html; dostęp: 9.02.2015

Jak Ty mógłbyś wykorzystać siłę komplementu? Dzięki niemu możesz wyrazić aprobatę wobec współpracowników, podwładnych oraz szefa. Oczywiście nie musimy przypominać, że mówione przez Ciebie komplementy powinny być szczere? :)

Niestety, nie zawsze możemy mówić ludziom same komplementy. Umiejętność konstruktywnej krytyki jest równie ważna, jak dawanie komplementów. Konstruktywna krytyka też powinna zawierać element komplementu.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Sprawdź nasze szkolenia online:

Oferujemy zarówno pojedyncze interaktywne warsztaty online jak i rozbudowane formaty. Korzystamy z najpopularniejszych technologii transmisji video. Sprawdź. Na pewno coś wybierzesz dla swojej firmy.



Oto poprawne etapy dawania informacji zwrotnej.

1. Zacznij od pozytywnych aspektów zachowania, które oceniasz.
2. Wskaż, co konkretnie wpłynęło na Twój pozytywny odbiór.
3. Wskaż negatywne aspekty zachowania, które oceniasz.
4. Wskaż, o co Ci chodzi na poziomie jak najbardziej szczegółowym.
5. Powiedz, jakie jest Twoje oczekiwanie – co druga osoba powinna konkretnie zmienić w swoim zachowaniu.


Spraw, by druga osoba w Twoim towarzystwie czuła się ważna
Czy poznałeś kiedyś osobę, która wciąż mówiła tylko o sobie, nie kierowała pytań do Ciebie i wciąż szukała pretekstu do wtrącenia anegdoty na swój temat, a jednocześnie nie wydawała się być zainteresowana tym, co Ty masz do powiedzenia? Jeśli tak, to doskonale zdajesz sobie sprawę, jakie wrażenie na rozmówcach wywołuje mówienie tylko o sobie. Jeśli zatem chcesz wywołać pozytywne wrażenie u swojego rozmówcy, dbaj o równowagę w wymianie informacji między Wami. Jeżeli zależy Ci na sympatii innej osoby, to nie powinieneś jej lekceważyć. Podobne wrażenie wywołać może spóźnianie się, zapominanie imienia, przerywanie komuś, czy nie zwracanie uwagi i ignorowanie. Możesz na przykład nawiązać relację z nowym pracownikiem w firmie. Wyrażenie zainteresowania drugą osobą jest pierwszym krokiem do uzyskania jej sympatii.

Gamma. Wybierz firmę szkoleniową roku.
Szkolenia związane ze sprzedażą, szkolenia dla handlowców zamieszczone są w dziale: szkolenia otwarte. Szkolenia związane z postawą menadżerską, motywowaniem pracownika, przywództwem znajdują się w dziale: szkolenia dla menedżerów. Zapraszamy do zapoznania się z ich agendą. Dziękujemy za zaufanie!

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.