Budowanie osobistej marki 3/3

Relacje z innymi – podstawa własnej marki. Jak kształtować markę osobistą w oparciu o relacje z ludźmi?

zdjęcie - Budowanie osobistej marki 3/3

Bądź szczery
Jakich ludzi Ty „kupujesz”? Większe zaufanie wzbudza w Tobie mistrz kreacji, czy mistrz bycia sobą? Prawdopodobnie większym zaufaniem darzysz osoby szczere i autentyczne. To samo dotyczy Ciebie. Prawda jest taka, że jeżeli swój wizerunek będziesz kreował za pomocą technik manipulacji, czy sprzedażowych sztuczek, to nie nawiążesz satysfakcjonujących relacji i nie zbudujesz autentycznej marki osobistej. Specjalistka w zakresie budowania marki osobistej – Joanna Malinowska-Parzydło –zwraca uwagę na kwestię szczerości w relacjach z innymi ludźmi:

Wartościowy człowiek patrzy na ludzi i buduje relacje z innymi, bazując na naturalnym zainteresowaniu, szacunku i skupieniu się na drugiej osobie, a nie na wywieranym wrażeniu. Nie koncentruje całej uwagi na kreowaniu siebie na kogoś innego, korygowaniu siebie i nieustannej kontroli swoich zachowań. Długoterminowe kreowanie siebie na kogoś innego to ogromny wysiłek związany z wymyśleniem i pamiętaniem, co się wymyśliło, żeby choć przez chwilę wydać się wiarygodnym. Paradoksalnie, im bardziej się kreujesz, tym szybciej otoczenie wyczuje w Tobie podróbkę
Źródło: Joanna Malinowska-Parzydło, Kompetencja: Bądź sobą, źródło: http://jestesmarka.pl/marka-lidera/premium-mba-2/; dostęp: 9.02.2015.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Skuteczne budowanie efektywności firmy poprzez rozwój kadry menedżerskiej. Realizujemy szkolenia stacjonarne otwarte, szkolenia zamknięte oraz szkolenia menedżerskie online.

Zobacz szkolenia związane z obszarem menadżerskim:

Szkolenia menadżerskie - pełna lista.



Krytykuj konstruktywnie i mów komplementy
Przypomnij sobie sytuację, kiedy ostatnio usłyszałeś od kogoś komplement. Jak się wtedy czułeś? Najprawdopodobniej  poczułeś radość, przypływ energii oraz motywację do działania. Fakt jest taki, że większość ludzi nie lubi być krytykowana, natomiast uwielbia słyszeć miłe opinie na swój temat. Pamiętaj, że komplementy są potężnym narzędziem w zjednywaniu sobie ludzi i nawiązywaniu relacji interpersonalnych. Przekonała się o tym dziennikarka „Gazety Wyborczej”, Renata Radłowska, która przez rok mówiła komplementy ludziom spotkanym na ulicy, w autobusie, czy w urzędzie. Komplement zazwyczaj był początkiem interesującej rozmowy, która w kilkunastu przypadkach zakończyła się zaproszeniem na kawę, czy rozmową na Facebooku.
Źródło: Renata Radłowska, Czułe słówka, źródło: http://wyborcza.pl/duzyformat/1,139243,16254150,Czule_slowka.html; dostęp: 9.02.2015

Jak Ty mógłbyś wykorzystać siłę komplementu? Dzięki niemu możesz wyrazić aprobatę wobec współpracowników, podwładnych oraz szefa. Oczywiście nie musimy przypominać, że mówione przez Ciebie komplementy powinny być szczere? :)

Niestety, nie zawsze możemy mówić ludziom same komplementy. Umiejętność konstruktywnej krytyki jest równie ważna, jak dawanie komplementów. Konstruktywna krytyka też powinna zawierać element komplementu.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Sprawdź nasze szkolenia online:

Oferujemy zarówno pojedyncze interaktywne warsztaty online jak i rozbudowane formaty. Korzystamy z najpopularniejszych technologii transmisji video. Sprawdź. Na pewno coś wybierzesz dla swojej firmy.



Oto poprawne etapy dawania informacji zwrotnej.

1. Zacznij od pozytywnych aspektów zachowania, które oceniasz.
2. Wskaż, co konkretnie wpłynęło na Twój pozytywny odbiór.
3. Wskaż negatywne aspekty zachowania, które oceniasz.
4. Wskaż, o co Ci chodzi na poziomie jak najbardziej szczegółowym.
5. Powiedz, jakie jest Twoje oczekiwanie – co druga osoba powinna konkretnie zmienić w swoim zachowaniu.


Spraw, by druga osoba w Twoim towarzystwie czuła się ważna
Czy poznałeś kiedyś osobę, która wciąż mówiła tylko o sobie, nie kierowała pytań do Ciebie i wciąż szukała pretekstu do wtrącenia anegdoty na swój temat, a jednocześnie nie wydawała się być zainteresowana tym, co Ty masz do powiedzenia? Jeśli tak, to doskonale zdajesz sobie sprawę, jakie wrażenie na rozmówcach wywołuje mówienie tylko o sobie. Jeśli zatem chcesz wywołać pozytywne wrażenie u swojego rozmówcy, dbaj o równowagę w wymianie informacji między Wami. Jeżeli zależy Ci na sympatii innej osoby, to nie powinieneś jej lekceważyć. Podobne wrażenie wywołać może spóźnianie się, zapominanie imienia, przerywanie komuś, czy nie zwracanie uwagi i ignorowanie. Możesz na przykład nawiązać relację z nowym pracownikiem w firmie. Wyrażenie zainteresowania drugą osobą jest pierwszym krokiem do uzyskania jej sympatii.

Gamma. Wybierz firmę szkoleniową roku.
Szkolenia związane ze sprzedażą, szkolenia dla handlowców zamieszczone są w dziale: szkolenia otwarte. Szkolenia związane z postawą menadżerską, motywowaniem pracownika, przywództwem znajdują się w dziale: szkolenia dla menedżerów. Zapraszamy do zapoznania się z ich agendą. Dziękujemy za zaufanie!

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.