CRM – co to jest?

Często słyszymy o procesie zwanym CRM. Jest to nic innego, jak tylko zarządzanie relacjami z klientem (od angielskiego wyrażenia Customer Relationship Management). Oznacza to zbiór schematów działań i procedur, które wykorzystywane są do uzyskania jak największej wydajności i niezawodności prowadzenia relacji z klientami.

Gamma - CRM - co to jest?
     
    Często słyszymy o procesie zwanym CRM. Jest to nic innego, jak tylko zarządzanie relacjami z klientem (od angielskiego wyrażenia Customer Relationship Management). Oznacza to zbiór schematów działań i procedur, które wykorzystywane są do uzyskania jak największej wydajności i niezawodności prowadzenia relacji z klientami.

    Zarządzanie relacjami z klientami bardzo ściśle powiązane jest z technologią informatyczną. Trudno wyobrazić sobie optymalizację i standaryzację pewnych działań bez skutecznego programu komputerowego. Używa się go m. in. do wprowadzania zamówień, tworzenia informacji o realizacji konkretnych etapów w procesie sprzedaży lub automatyzacji wysyłania mailingu z najnowszymi ofertami firmy.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.

    CRM to oczywiście również ludzie. Istnienie żadnej firmy handlowej nie byłoby możliwe bez czynnika ludzkiego - to właśnie oni odpowiedzialni są za sprzedaż oraz szeroko pojętą obsługę klienta. Elementem zarządzania relacjami jest więc opracowana struktura, pewne standardy, które obowiązują każdego pracownika. Do CRM zaliczymy więc system reklamacyjny, standardy sprzedażowe i informacyjne (np. informacja klienta o dodatkowych usługach czy sposobie wymówienia umowy).

    CRM składa się z trzech podstawowych filarów:
    • komunikacyjny - to właśnie wszyscy ludzie, którzy utrzymują kontakt z klientami (pracownicy działu obsługi, sprzedaży, reklamacji)
    •  
    • operacyjny - zbiera informacje o kliencie, jest odpowiedzialny za poprawne wykonanie zakupionej usługi
    • analityczny - analizuje i opracowuje dane zebrane z systemu operacyjnego, dzięki czemu może przedstawić dla klienta lepszą ofertę lub oszacować poziom jego zadowolenia z otrzymanego towaru

    Zarządzanie relacjami z klientem jest niezbędnym elementem każdej firmy o charakterze handlowo-usługowym. Prowadzony jest przez bardzo wielu pracowników, którzy czasem nawet nie zdają sobie sprawy z tego, jak istotne jest ich zachowanie czy utrzymanie odpowiednich standardów sprzedaży czy obsługi klienta, które oddziałują na ich chęć do utrzymania relacji z firmą.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza