Czy kierownik projektu może zarządzać ludźmi?
Kierownik projektu odpowiada za realizację określonego przedsięwzięcia. Musi wykonać zadanie w ustalonym terminie. Nie osiąga tego jednak sam.
W realizacji projektu uczestniczą ludzie. To od nich zależy, czy uda się zrealizować projekt. Praca ludzka wpływa na jakość realizacji i na wyrobienie się w terminach. Praca ta jest koordynowana, nadzorowana. Ludzie otrzymują instrukcje, są motywowani, by się udało.
Sprawne zarządzanie zespołem projektowym
Zarządzaniem ludźmi najczęściej zajmuje się kierownik projektu. Dotyczy to tych pracowników, którzy zaangażowani są w pracę nad projektem. To on zna wszystkie wymagania związane z realizacją projektu. I on odpowiada za wszystko, co się z tym wiąże. Kierownik projektu zarządza ludźmi i powinien to robić sprawnie. Przyda się szkolenie zarządzanie ludźmi, bo jest to spore wyzwanie. Praca z ludźmi nie jest prostsza niż inne aspekty związane z pracą nad projektami. Pod niektórymi względami jest nawet trudniejsza.
Wiele zadań kierownika projektu
Kierownik projektu musi być osobą wszechstronną. To pomaga mu poradzić sobie z różnymi obowiązkami i wyzwaniami. Musi radzić sobie w kontaktach społecznych. Odpowiada przed sponsorem projektu. Odpowiada za personel i kontaktuje się z otoczeniem firmy. Musi być dobrym strategiem. Jest wiele rzeczy, których trzeba przypilnować. Project management szkolenia to wiedza jak działać, by poradzić sobie w tej wymagającej pracy. Kierownik powinien mieć też mieć umiejętności twarde, czyli np. znajomość języków obcych bądź konkretnych metod kierowania projektami. Tutaj z pomocą przychodzą szkolenie agile oraz scrum szkolenie.
Zarządzanie ludźmi w projekcie
Kierownik projektu zarządza ludźmi, mając na uwadze realizację określonego przedsięwzięcia. Wybiera osoby do swojego zespołu, rozdziela im zadania i organizuje ich pracę. Musi dbać o dobre relacje z nimi. Motywuje zespół do zaangażowania i rozwiązuje konflikty. Jego zadaniem jest też nadzorowanie pracy.
Chcąc być dobrym kierownikiem projektu, trzeba umieć zarządzać ludźmi. To praca wymagająca wszechstronności. Same umiejętności twarde czy wiedza teoretyczna dotycząca kierowania projektami nie wystarczą.