Czy w telemarketingu przydadzą się umiejętności negocjacyjne?
Techniki negocjacyjne i ich znajomość to obecnie umiejętność, która często wskazywana jest jako nieodłączny atut dobrego handlowca. Jednakże nie tylko negocjacje prowadzone osobiście wymagają poznania tajnik tej sztuki.
Wiedza tego typu przydaje się również w przypadku sprzedaży przez telefon, czyli popularnego telemarketingu. Oczywiście na potrzeby tej formy pozyskiwania klientów należy ją nieco zmodyfikować, jednakże obecnie pojawiają się nowe techniki, opracowane właśnie z myślą o tej dziedzinie.
W przypadku pozyskiwania klientów przez telefon należy pamiętać o tym, iż rozmówca nie widzi przedstawiciela handlowego, dlatego też najbardziej istotnym czynnikiem jest odpowiednio prowadzona rozmowa.
Szkolenie telemarketing, które z roku na rok staje się coraz popularniejsze skupia się często właśnie na tej kwestii, czyi właściwemu prowadzeniu rozmów. Specjaliści jednoznacznie potwierdzają, iż o sukcesie stanowią zazwyczaj pierwsze sekundy rozmowy. Jeżeli bowiem przedstawiciel nie przekona potencjalnego klienta do dalszej konwersacji, z pewnością nie uda mu się osiągnąć założonego celu.
Szkolenie dla handlowców, którzy w głównej mierze kontaktują się z klientami przez telefon lub za pomocą poczty elektronicznej przekazuje wiedzę dotyczącą prowadzenia negocjacji wsłuchując się w to, co mówi rozmówca. Krótkie zdania, wypowiadane dość szybko, które nie pozwalają na zbyt długie przerwy to jeden z ważniejszych atutów.
Ponadto kursanci na takich szkoleniach dowiadują się także, w jaki sposób najbardziej znane techniki negocjacyjne stosować podczas rozmowy przez telefon. Ważne jest także odpowiednie przygotowanie, co jest cechą każdych właściwie prowadzonych negocjacji.
Swoistą zaletą rozmowy telefonicznej jest to, iż rozmówca nie widzi przedstawiciela, dlatego o wiele lepiej może on sobie przygotować niezbędne do odpowiedniego prowadzenia rozmowy materiały.
Zainteresowanie takimi szkoleniami z każdym rokiem jest coraz większe, dlatego też nie dziwi fakt, że rośnie ilość ciekawych i niezwykle korzystnych dla uczestników szkoleń. Dzięki temu mogą oni zdobyć te informacje, która okazują się dla nich najbardziej przydatne i korzystne.